مشروح اخبار


» سرپرست فرمانداری کهگیلویه خبر داد؛ مهار آتش در منطقه خائیز کهگیلویه



سرپرست فرمانداری کهگیلویه: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز پس از ۱۲ ساعت تلاش امدادگران و مردم مهار شد.

به گزارش راک نیوز،سید عبدالعزیز موسوی گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز از عصر دیروز جمعه ۲۴ تیرماه از روستای پیربادامی آغاز و در ابتدا با تلاش نیرو‌ها مهار شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت وزش باد شدید حدود اذان مغرب دوباره آتش شعله ور و گسترده شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان و نیرو‌های مردمی پای کار بودند و در مهار آتش همکاری کردند افزود: از دیشب مدیر کل محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری در منطقه حضور داشتند.
موسوی افزود: بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های امدادی و مردم با دستگاه‌های دمنده برای کنترل و مهار آتش تلاش کردند.
وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی خوشبختانه ساعت حدود ۴ بامداد امروز شنبه ۲۵ تیر مهار شد گفت: هم اکنون نیرو‌های امدادی برای پایش در منطقه حضور دارند.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه علت و میزان آتش سوزی مشخص نیست تاکید کرد: خوشبختانه آتش به زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز آسیبی وارد نکرده است.
منطقه حفاظت شده خائیز با مساحت ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار در مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‏۱۰/‏۷۷‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.
پوشش گیاهی منطقه بلوط گونه غالب بنه، کَلخُنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل: کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.
شاخص‌ترین گونه جانوری منطقه حفاظت شده خائیز کَل و بُز وحشی است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های این دو گونه جانوری در کشور قرار داده است.
این منطقه در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان بهبهان است و در حوزه جغرافیایی استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



تاریخ انتشار : 25 تیر 1401, 09:25



» اخبار مرتبط:

  • 61 متخلف زیست محیطی در کهگیلویه شناسایی شد/جزییات
  • فرماندار کهگیلویه خواستار کمک برای مهار آتش سوزی کوه خائیز شد
  • رهاسازی 8بهله پرنده شکاری در طبیعت کهگیلویه
  • خاییز کهگیلویه آرام گرفت، دیل همچنان می‌سوزد
  • چه کسی به پلنگ خائیز شلیک کرد؟ + توضیحات مدیرکل محیط زیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟