مشروح اخبار


» مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد:مصوبه شورای پول واعتبار اقدام هوشمندانه ای برای جلوگیری از فرار مالیاتی است



مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت که مصوبه شورای پول واعتبار که نسبت به تعیین تعداد تراکنش و مبلغ پول مشمول مالیات ماهانه حساب های بانکی نموده است، اقدام هوشمندی در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

به گزارش راک نیوز،میلاد فرخان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا) در یاسوج، گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، چنانچه یک حساب بانکی در ماه بیش از ۱۰۰ تراکنش در ماه داشته باشد و ۳۵ میلیون تومان در تراکنش‌ها جابه‌جا شود، تراکنش تجاری تلقی می‌شود و باید مالیات پرداخت کند.

فرخان تصریح کرد: این مصوبه به شفاف،سازی فعالیت های اقتصادی پنهان و کسب وکارهای مجازی نیز کمک می کند و بستر محاسبه دقیق درآمدهای صاحبان کسب وکار های فعالان اقتصادی را فراهم نموده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی افراد به‌جای استفاده  کارتخوان و دیگر درگاه‌های بانکی اقدام به جا به جایی پول از طریق کارت به کارت می نمایند که مصوبه شورای پول و اعتبار این معبر فرار مالیاتی را نیز مسدود نموده است.
وی تصریح کرد: صاحبان کسب و کار با استفاده از درگاه‌های بانکی از بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند که این روند قانونمند باعث می شود مودیان خوش حساب از مزایایی برخوردار شوند در حالی هرگونه جا به جایی غیرشفاف پول نوعی فرار مالیاتی است و متخلفان مشمول جریمه می شوند.  
پس از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از سوی دولت که منجر به ساماندهی 19 میلیون درگاه پرداخت و کارتخوان با هدف جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی شد، موضوع تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری به عنوان تکمیل‌کننده این زنجیره مطرح شد که هفته گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل ناظر بر حساب سپرده تجاری و خدمات بانکی مرتبط با آن را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.



تاریخ انتشار : 21 شهریور 1401, 15:22



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد: مهلت الصاق کارت خوان ها به پرونده مالیاتی تمدید شد
  • اولین روزهفته دولت،روز پرکار مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد
  • مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد: صاحبان مشاغل در خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند
  • بخشودگی جرایم مالیاتی برای اصناف گچساران
  • مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد از تمدید مهلت اظهار نامه صاحبان مشاغل خبرداد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟