مشروح اخبار


» تریبون نمازجمعه محل طرح مسائل حزبی و جناحی نیست



مسائل سیاسی مطرح شده را قبل از شروع نمازجمعه به مشاوره و مذاکره بگذارند/نمازجمعه‌های قم و تهران از حسیاسیت ویژه‌ای برخوردار است/جذب حداکثری در دستور کار باشد.


عضو شورا مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اینکه بگوییم تریبون نماز جمعه تریبون جناحی و حزبی است ایده درستی نیست.

سید رضا اکرمی در گفت‌و‌گو باایلنا در خصوص ماهیت تریبون نماز جمعه اظهار داشت: نمازجمعه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تریبونی است که متعلق به نظام، حکومت و مردم می‌باشد و باید با درایت حداکثر استفاده را از این تریبون برای وحدت، تثبیت انقلاب و رشد جامعه برد.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که گروهی مسائل سیاسی مطرح شده را قبل از شروع نمازجمعه به مشاوره و مذاکره بگذارند تا مساله‌ای که به نفع نظام و انقلاب است عنوان شود این مسائل باید از قبل تنظیم و تبیین شود چرا که باید جذب حداکثری در دستور کار باشد.

دبیر جامعه وعاظ تهران ضمن اشاره به رسم اهل سنت در برگزاری نمازجمعه تصریح کرد: در بین اهل سنت مرسوم است که متن اظهارات را از قبل می‌نویسند و امام جمعه آن را از حفظ می‌خواند. نوشتن متن اظهارات بر استحکام و استدلال خطیب می‌افزاید.

اکرمی در ادامه با بیان اینکه خطبه‌های تهران و قم از حساسیت بیشتری برخوردارند خاطرنشان ساخت: نمازجمعه و خطبه‌هایی که از رسانه‌های کشوری پخش می‌شود در تهران و قم از نظر محتوا و متن حساسیت بیشتری دارد و باید فراگیر‌تر و جامع‌تر باشد.

عضو ارشد جامعه روحانیت در ادامه افزود: ‌ اگر خطیب نمازجمعه ثابت باشد اجرای این مراسم یک صورت دارد و اگر تعداد خطیبان متعدد باشد صورت دیگری در این اجرا حاکم خواهد شد و بیشتر کار‌ها به ذوق افراد بستگی دارد در این صورت است که بین خطبه‌های تهران و قم تفاوت دیده می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمازجمعه تهران و قم تاثیر فراسرزمینی دارد گفت: چون نمازجمعه‌های تهران و قم اثر خارجی دارد باید بیشتر در مورد آن دقت شود حتی افرادی سخنرانی باید افراد جامع‌تر و کامل تری باشند.

وی در ادامه گفت: اینکه بگوییم نمازجمعه محلی برای طرح مسائل جناحی و حزبی نیست نماز جمعه متعلق به نظام و مردم است.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی ضمن اشاره به چگونگی انتخاب امام جمعه در تهران و قم تصریح کرد: خطیب نماز جمعه را شورای سیاست گذاری ائمه جمعه انتخاب و معرفی می‌کند و به نظر مقام معظم رهبری می‌رساند اما در تهران و قم خطیب جمعه تنها توسط رهبری انتخاب می‌شود و آقایان خطیب باید تلاش کنند نظر رهبری را نیز در اظهاراتشان مورد توجه و مراعات قرار دهند.



تاریخ انتشار : 1 بهمن 1391, 00:36



» اخبار مرتبط:

  • برای سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه آمادگی داشتم، کسالتی نبود!
  • احتمال بازگشت هاشمی به نماز جمعه
  • تذکری خیرخواهانه به جناب آقای موحدی کرمانی امام جمعه جدید تهران
  • انتصاب نخستين امام جمعه بخش ديشموک کهگيلويه
  • هاشمی در نماز جمعه؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود