مشروح اخبار


» دختر رفسنجانی افشاگری کرد



فاطمه هاشمی رفسنجانی می گوید: اگر پدرم امروز بودند، تلاش می کردند کار به اینجا نرسد، چون تا جایی که می دانم از معدود کسانی بودند که واقعیت ها را بدون لکنت، به رهبری می گفتند یا در مجامع و سخنرانیها، واقعیت ها را با شجاعت بیان می کردند.

به گزارش راک نیوز، شفقنا نوشت:او اظهار می دارد: پدر با ادامه جنگ مخالف بود. مسئولیتی در جنگ نداشت ولی وقتی به ایشان مسئولیت دادند به امام گفت من پایان جنگ را اعلام میکنم ولی شما دستور دهید مرا محاکمه و حتی اعدام کنند، اما جنگ را تمام کنید. همان کسانی که خدمت امام می رفتند و می گفتند که ما می توانیم بجنگیم، به آقای هاشمی می گفتند که با این امکانات و سلاح ها نمی توانیم بجنگیم.

او تأکید دارد که مهمترین مسئله ای که امروز مردم را رنج می دهد را مسایل «اقتصاد» است و برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی باید یکسری اقدامات «کوتاه مدت»، «میان مدت» و «درازمدت» انجام دهیم.

او می گوید در بلندمدت، نیاز است که تغییراتی در ساختار سیاسی کشور رخ دهد. در میان مدت باید «انتخابات آزاد» برگزار شود و در کوتاه مدت ضروری است «برجام» احیا شود و ارتباط بهتری با جهان شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود شکل گیری گفت وگوی ملی را ضروری می داند و بیان می کند: همیشه افراد یا دستگاههای تندرو و افراطی، اثرگذار بودند، دعوای چپ و راست، از اول انقلاب وجود داشت و به لحاظ تندروی که داشتیم به این گفت وگوها، اهمیت نمی دادیم. متاسفانه، امروز چنین گفت وگوهایی در سطح ملی، سیاسی و حاکمیتی نداریم و روز به روز هم این وضعیت نامطلوب تر می شود به طوری که امروز بسیاری در حاکمیت، به دنبال «تک صدایی» هستند.

خانم هاشمی عنوان کرد: نا آرامی های اخیر اثبات کرد ضروری است گفت وگوی ملّی گسترش پیدا کند، در این صورت، می توان امیدوار بود که روز به روز معضلات کشور کمتر و رضایت  مردم جلب شود، اما با شیوه ای که متاسفانه، امروز شاهد آن هستیم، یحتمل در آینده نیز این گفت وگوها با کیفیت مطلوبی که اشاره کردم، شکل نخواهد گرفت.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پرونده فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره و اعلام کرد که علی رغم ابهاماتی که باقی است، پرونده فوت ایشان را مختومه کردند.



تاریخ انتشار : 28 دی 1401, 22:07



» اخبار مرتبط:

  • هاشمی: نمیتوان کسی را به زور مؤمن کرد
  • دولت سابق با تغییر «اساسنامه» به‌دنبال تصاحب «دانشگاه آزاد» بود
  • شرکای حیف‌ومیل دولت سابق‌، امروز علیه روحانی کارشکنی می‌کنند
  • جای خالی فرمانده
  • آنها بی‌خیال «هاشمی» نمی‌شوند. این‌بار به بهانه تولدش می‌خواهند...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟