مشروح اخبار


» مذاکره با آمريكا از منظر هاشمي/ناگفته ها از دیدار با رهبری



آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی هماهنگی و همدلی را مهمترین نیاز امروز کشور دانست و درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، گفت: 

راک نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  به تشریح جزئیات دیدار خود با مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات مجلس نهم پرداخت و گفت: قبل از انتخابات مجلس نهم غربی‌ها و آمریکایی‌ها چهار موضوع حاد هسته‌ای، تروریسم، حقوق بشر و صنایع موشکی را مطرح کردند و تبلیغات سهمگینی علیه ما راه انداختند.

هاشمی رفسنجانی افزود: در آن ایام با مقام معظم رهبری ملاقات کردم و این مسائل را با ایشان در میان گذاشتم تا تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که تصور می‌کنم اگر همدلی در کشور ایجاد شود، بهترین وسیله دفاعی است و دشمنان را از حمله به ما بازمی‌دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من گفتم که الان این همدلی نیست از کجا باید شروع کنیم و چون بحث انتخابات بود، طبعا باید از انتخابات شروع می‌کردیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: مقام معظم رهبری یک جمله تاریخی فرمودند که البته به دلایلی عملی نشد و فرمودند بروید برای انتخابات کار کنید و اگر 60 درصد هم مخالفین من در مجلس رفتند، خطری را متوجه کشور نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایشان تاکید کردند که مجلس تریبونی است که نظرات مختلف گفته شود و اگر هم کسی خطا گفت دیگران به آن جواب می‌دهند و این خطر نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از دهه سخت انقلاب، همدلی بود و در سایه آن همه امواج خطرناک را پشت سر گذاشتیم که از معجزات انقلاب اسلامی به حساب می‌آیند.

هاشمی رفسنجانی افزود: انقلاب اسلامی از روز اول بر آراء مردم استوار بوده است و امام همواره بر انتخابات تاکید داشتند و ما همیشه در این کشور انتخابات داشتیم.

وی در پاسخ به برخی حضار که از او خواستند وارد عرصه انتخابات شود، اظهار داشت: اگر مطمئن بودم کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کردم و وارد عرصه می‌شدم.

هاشمی رفسنجانی گفت: هنوز بنا ندارم وارد صحنه شوم و کار من صحبت با مقام معظم رهبری است و با ایشان برادرانه و دوستانه همچون دوران گذشته گفت‌وگو دارم و فکر می‌کنم این بهترین راه است.

وی ادامه داد: در این شرایط که دشمن دنبال اختلاف‌افکنی است برخی سعی می کنند بین من و رهبری را به هم بزنند؛ اما مصلحت نمی دانم که راه دیگری جز همکاری با رهبری را بروم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم اگر انتخابات به خوبی و با حضور انبوه مردم و پرشور برگزار شود، دشمنان ما را 10 گام به عقب می‌راند اما اگر آلوده باشد، آنها سوء استفاده می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: انتخابات باشکوه که دشمنان ما اعتراف کنند بر اساس استانداردهای مدرن جهانی برگزار می‌شود، نیاز امروز ماست.

وی تصریح کرد:‌ همیشه انتخابات ما این طور بوده و ذات و ساختار ما دموکراتیک است و باید تلاش کنیم که متهم به دیکتاتوری و غیردموکراتیک بودن نشویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات پرشور به معنای آن نیست که یک حزب یا جریان باشد بلکه باید همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور یابند و مردم به گزینه مورد نظر خود رای دهند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مواضع اخیر حبیب الله عسگراولادی درباره سران فتنه گفت که مواضع وی مثبت است و او از روی دلسوزی اظهار نظر کرده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، گفت که تصمیم‌گیری در این زمینه با مقام معظم رهبری است و این نکته را در ادامه متذکر شد که اگر اوباما صادقانه برخورد کرده و از رفتار او علامت منفی دیده نشود، شاید مقام معظم رهبری آن را بپذیرد.(فارس)



تاریخ انتشار : 8 بهمن 1391, 22:55



» اخبار مرتبط:

  • باهنر: هاشمی دقت کند
  • در دیدار نمایندگان با هاشمی چی گذشت؟
  • ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی برای کدام کاندید فعالیت میکند
  • جزئیات دیدار روحانی با هاشمی
  • ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟