مشروح اخبار


» مبارزات مردم کهگیلویه و بویر احمد در "دژ سوق"



 همزمان با آغاز دهه فجر شبکه تلویزیونی "شما" با پخش 10 تله‌فیلم برگزیده، میزبان مخاطبان خود در این ایام است. فیلم‌های تلویزیونی این شبکه هر روز رأس ...

 همزمان با آغاز دهه فجر شبکه تلویزیونی "شما" با پخش 10 تله‌فیلم برگزیده، میزبان مخاطبان خود در این ایام است. فیلم‌های تلویزیونی این شبکه هر روز رأس ساعت 16 روی آنتن می‌رود. تله‌فیلم‌های منتخب از جمله آثار برگزیده مراکز استانی است که بعضا در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های برتر کسب کرده و با موضوعاتی معناگرا، اجتماعی و سیاسی یادآور خاطرات شیرین مبارزات سال‌های گذشته برای بینندگان است.
به گزارش راک نیوز ،شبکه شما برای سیزدهم بهمن فیلم "دژ سوق" تولید مرکز کهگیلویه و بویراحمد را در نظر گرفته است. این فیلم دارای موضوعی اجتماعی و سیاسی است که گوشه‌هایی از رویدادهای سیاسی قبل از انقلاب و نقش و مبارزات مردم استان در شکل گیری انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد.   فیلمنامه "دژ سوق" برگرفته از رویدادهای منطقه سوق در سال‌های 56 و 57 است و داستان از این قرار است که مردم روستای سوق در حمایت از دیدگاه‌های مراجع دینی به خصوص امام خمینی (ره) مبنی بر ملی شدن صنعت نفت و همچنین در اعتراض به یغما بردن منابع نفت و گاز کشور دست به تظاهرات می‌زنند.   رهبری این گروه را فردی روحانی به نام مرتضی سوقی بر عهده داشت و با حمله به ایستگاه بزرگ گازی در منطقه لنده رعب و وحشت در دل رژیم پهلوی ایجاد می‌کنند. استاندار وقت خوزستان در رأس یگان نظامی برای سرکوبی تظاهرات و دستگیری عوامل به منطقه لشکرکشی می‌کنند و درگیری شدیدی بین مردم و قوای نظامی رخ می‌دهد و گروهی از روستائیان در تنگه‌ای حوالی شهر سوق استاندار خوستان را دستگیر می‌کنند.   جمشید جهانزاده، احمد علامه دهر، روناک یونسی، فرهاد جم، حدیث میرامینی و محمد برسوزیان بازیگران این فیلم هستند.



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1391, 22:06



» اخبار مرتبط:

  • فیلم تلویزیونی"دژسوق"امروزساعت 13:30ازشبکه شما
  • چ» حاتمی‌کیا و "ع"یاسوجی ها دریک سینما /در سومین روز از اکران فیلم‌های فجر در یاسوج
  • سرزمین چهارفصل به استقبال جشنواره فجرمیرود
  • زبان فارسی از" شبکه آی‌فیلم" حذف می‌شود
  • علت حذف مهران مدیری از تلویزیون
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟