مشروح اخبار


» با بهره‌‎مندی از دستگاه‎‌های سیار فرآورش نفت خام برداشت ۳۸۱ هزار بشکه‌ای نفت در گچساران محقق شد



مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از تولید ۳۸۱ هزار و ۹۱۳ بشکه‌ای نفت با بهره‌‎مندی از دستگاه‌های سیار فرآورش نفت خام در این شرکت خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران غلامرضا کمالی در تشریح این عملیات اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۸۱ هزار بشکه نفت بوسیله دستگاه‌های تفکیک گرو فرآورش سیار MOS و MOT در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران استحصال شد.
کمالی خاطرنشان کرد: عملیات استحصال نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار نقش بسیار حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تقدیر از اقدامات انجام شده در سخت ترین شرایط کاری و آب و هوایی افزود: کارشناسان این شرکت تعمیر اساسی ۱۲ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانجات و تفکیک گرهای سرچاهی را با موفقیت به اتمام رساندند.
وی عنوان کرد: ۷۹۲ تعمیر؛ تعویض؛ تنظیم و نصب شیرآلات فرایندی در کنار نصب و تعویض ۲۴ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه ها از اقدامات ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت گچساران است.
کمالی اظهار داشت: در همین مدت ۶۳ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت؛ آب و پساب ؛ ۱۷ مورد تعویض کوپن های ضدخورندگی انجام‌شده است.
مدیرعامل نفت گچساران به تعمیر کلی ۱۵ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲ دستگاه ذخیره خشک کننده و مولد هوا؛ ۱۷ دستگاه الکتروموتور؛ ترانسفورماتور و رله های حفاظتی؛ ۴ دستگاه تلمبه های نقت؛ آب صنعتی؛ آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی؛ یک دستگاه دیزل آتش نشانی و دستگاه توربین گازی اشاره کرد و گفت: نیروهای جهادی و عملیاتی این شرکت موفق شده اند ۷۶ مورد تعمیر کلی؛ ایمن سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه ها و تفکیک گرها را به انجام برسانند.



تاریخ انتشار : 18 مرداد 1402, 07:56



» اخبار مرتبط:

  • طی یکسال؛ 225 هزار بشكه‌ نفت خام اخیر در گچساران فرآورش شد
  • بازیافت ۵۰۸ هزار بشکه نفت خام در گچساران
  • استحصال 210 هزار بشکه نفت توسط دستگاه های تفکیک گر سیار در گچساران
  • ایمن‌سازی ۵۰ کیلومتر از خطوط لوله صادراتی نفت گچساران در دست اجراست
  • عملیات ایمن سازی خطوط لوله صادراتی نفت گچساران انجام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟