مشروح اخبار


» پرسپولیس و سپاهان شانس صعود دارند!



 مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه قرعه‌کشی شد و نمایندگان ایران در این مسابقات حریفان خود را شناختند. در این میان پرسپولیس با تیم النصر که به‌تازگی با درخشش کریستیانو رونالدو و سادیو مانه قهرمان جام عرب شد، در یک گروه قرار گرفت و به همراه الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان باید برای صعود بجنگد.

سپاهان و نساجی هم به ترتیب در گروه الاتحاد و الهلال قرار گرفتند تا شاهد حضور ستارگان مطرح این تیم‌ها در ایران باشیم. اما بدون شک رقابت‌های لیگ قهرمانان برای اهالی فوتبال در ایران جذابیت خاص خودش را دارد و سه تیم پرطرفدار کشورمان باید با تمام قوا در این رقابت‌ها شرکت کرده و کار خیلی سختی نیز برای دفاع از حیثیت فوتبال ایران خواهند داشت. برای ارزیابی بهتر مسابقات لیگ قهرمانان، گفت‌وگویی را با حسین چرخابی ترتیب داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید. 
کارشناس فوتبال کشورمان در صحبت‌های ابتدایی خود گفت: «آنچه مشخص است سخت‌ترین گروه به پرسپولیس تعلق گرفته از این جهت که در این گروه سه تیم مدعی سرسخت برای صعود هستند. النصر عربستان با زوج رونالدو و مانه برای هر تیمی در آسیا بسیار خطرناک است و مسلما یکی از مدعیان قهرمانی هم به‌حساب می‌آیند. من بازی پلی‌آف این تیم را دیدم و اعتقادم این است که بازیکنان بسیار تاثیر‌گذاری در خط حمله دارند و اگر نبودند بعید بود آنها به این مرحله صعود ‌کنند. الدحیل نیز در این چند‌ساله سرمایه‌گذاری خیلی خوبی داشته و چند‌بار نیز در قطر قهرمان شده است. مسلما این تیم هم فقط به صعود فکر می‌کند. حتی تیم استقلال تاجیکستان را هم نمی‌شود نادیده گرفت از این جهت که خاطرم هست پرسپولیس در دوره‌ای که به این تیم برخورد کرد به‌سختی توانست به برتری برسد. اما در مورد گروه سپاهان هم باید بگویم که الاتحاد از تیم النصر به‌نظر می‌آید تیم‌تر باشد. از این جهت که سال‌هاست در لیگ عربستان جزء مدعیان است و الان هم در صدر جدول قرار دارد. تیم آلیماق ازبکستان هم پدیده جدید فوتبال این کشور است که‌ انگیزه بالایی برای درخشش در لیگ قهرمانان خواهد داشت. در سوی دیگر هم تیم نیروی هوایی عراق با کوهی از ‌انگیزه به مصاف سپاهان خواهد آمد. به این خاطر که تیم‌های عراقی در هر رده سنی که باشند مقابل تیم‌های ایرانی ‌انگیزه‌شان دوچندان می‌شود و واقعا نمی‌دانم دلیل این مساله چیست. خاطرتان باشد تیم جوانان ایران با صمد مرفاوی توسط تیم عراقی حذف شد که بهترین بازی‌هایش در مسابقات آسیایی را مقابل ایران ارائه داد. اما در مورد تیم نساجی باید اعتراف کرد که این تیم در هر گروهی قرار می‌گرفت کارش برای صعود سخت بود. به هر حال این تیم اولین تجربه آسیایی خود را پیش‌رو دارد و باید سعی کند از اعتبار خودش و فوتبال ایران به‌خوبی دفاع کند.» 
چرخابی در واکنش به این سوال که آیا شانسی برای صعود تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قائل است یا نه؟ گفت: «مسلما برای پرسپولیس و سپاهان شانس صعود قائلم. پرسپولیس گروهش سخت است اما سابقه شکست النصر و الدحیل را دارد. اگرچه الان شرایط فرق کرده است. در مورد پرسپولیس باید بگویم که این تیم نیاز به تقویت در خط حمله دارد و با رفتن تعداد زیادی مهاجم از این تیم تعجب می‌کنم که چرا هنوز مهاجم ششدانگ نگرفته‌اند. در فوتبال هر چقدر تیم خوب و منسجمی داشته باشید اگر نتوانید گل بزنید و ابزارش را نداشته باشید به‌جایی نمی‌رسید. پس پرسپولیس حتما باید تا شروع مسابقات یک مهاجم خوب در سطح لوکادیا جذب کند. سپاهان برعکس پرسپولیس در خط حمله بسیار خطرناک است. در کناره‌ها هم این تیم مهره‌های خیلی خوبی در اختیارش است. فقط باید مراقب باشند که زیاد احساسی حمله نکنند تا مبادا به مانند فصل گذشته در دو سه بازی غافلگیر شوند. سپاهان شرایط لازم را برای صعود از گروهش دارد. اما در مورد نساجی واقعا نمی‌توانم برای آنها شانس زیادی برای صعود قائل باشم. با تمام احترامی که برای مردم قائمشهر قائلم باید بگویم تیم نساجی یک تیم معمولی است که با یک پلن بازی می‌کند. تیمی که همه برنامه‌اش این باشد که از روی ضربات ایستگاهی و سانتر از کناره‌ها گل بزند نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا خودش را نشان دهد. مخصوصا که از حالا تیم‌های ایرانی به‌شدت توسط حریفان خود آنالیز شده و نقاط ضعف و قوت‌شان آشکار خواهد شد. نساجی اگر می‌تواند باید خودش را در چند پست تقویت کرده و از لحاظ تاکتیکی نیز پیشرفت کند در غیر این صورت روزهای سختی را در مسابقات آسیایی خواهد داشت.»



تاریخ انتشار : 4 شهریور 1402, 07:29



» اخبار مرتبط:

  • توئیت جنجالی AFC؛ پرسپولیس تنها تیم ایرانی که دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است
  • کدام ایران را می‌خواهیم به رونالدو نشان دهیم؟
  • النصر عربستان شانس اول برای صعود به فینال
  • احتمالا کریستیانو رونالدو و کریم بنزما در راه ایران
  • واکنش رسانه سعودی به شکایت پرسپولیس از الدحیل به AFC
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟