مشروح اخبار


» فرانک را گفته بودند خلاف شرع است، اما پرچم همه ما را بالا برد



روزگاری بود که برخی گروه‌های تندرو به‌شدت مخالف دوچرخه‌سواری زنان بودند و عرصه را برای ورزشکاران این رشته تنگ کرده بودند. پخش مسابقات دوچرخه‌سواری زنان نیز تابویی بود که حالا نه‌تنها شکسته شده بلکه زنان می‌توانند با حضور در مسابقات، با بودجه‌ای هرچند اندک افتخارآفرینی کنند.

موفقیت زنان در دوچرخه‌سواری زنان، آن هم در عرصه بین‌المللی یک تاریخ‌سازی کم‌نظیر محسوب می‌شود. بررسی تاریخی این ورزش در حوزه زنان در یک بازه زمانی 40‌ساله نشان می‌دهد مسیر طولانی و سختی طی شده که حالا ورزشکاران زن می‌توانند با حضور در عرصه جهانی حتی در اندیشه کسب مدال باشند. روزگاری بود که برخی گروه‌های تندرو به‌شدت مخالف دوچرخه‌سواری زنان بودند و عرصه را برای ورزشکاران این رشته تنگ کرده بودند. پخش مسابقات دوچرخه‌سواری زنان نیز تابویی بود که حالا نه‌تنها شکسته شده بلکه زنان می‌توانند با حضور در مسابقات، با بودجه‌ای هرچند اندک افتخارآفرینی کنند.
فرانک پرتوآذر روز گذشته موفق شد به مدال برنز دوچرخه‌سواری کوهستان با زمان 1:42:44 ساعت به مقام سوم در مسابقات آسیایی هانگژو دست یابد. بررسی تاریخی و حواشی دوچرخه‌سواری زنان و سختی‌هایی که طی شد تا به اینجا برسند و مدال‌آفرینی کنند، سوژه امروز ماست.
در دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، فرانک پرتوآذر در بخش کوهستان با زمان 1:42:44 ساعت به مقام سوم دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این اولین مدال دوچرخه‌سواری بانوان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی است. پرتوآذر در شرایطی تاریخ‌سازی کرد که چندی پیش مصاحبه‌ای انجام داده و گفته بود که دوچرخه ندارد و با دوچرخه قرضی مسابقه می‌دهد. او اما امروز کاری کرد، کارستان تا نشان دهد اگر دوره قبل زنجیر دوچرخه‌اش پاره نمی‌شد چه‌بسا می‌توانست 5سال زودتر این عنوان را کسب کند.
پرتوآذر بعد از کسب مدال برنز و تاریخ‌سازی‌اش در مسابقات آسیایی، در جمع خبرنگاران از چالش بزرگی که طی کرد، گفت: «دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی درباره اتفاق تلخ ۴سال گذشته و پاره‌شدن زنجیرش که او را از رسیدن به این مدال بازداشت و امروز آن را جبران کرد، بیان کرد؛ شاید هیچکس تصور نداشت که من این مدال را بگیرم. خیلی از تردیدها و صحبت‌ها درباره من وجود داشت اما همین صحبتها و تفکرات منفی به من انگیزه مضاعفی داد تا نشان دهم، قرار نیست اتفاق ۴سال پیش همیشه تکرار شود. خوشحالم که با این مدال، پاسخ همه تردیدها را دادم.»



تاریخ انتشار : 5 مهر 1402, 06:58



» اخبار مرتبط:

  • تاریخ سازی الهام در وزنه‌برداری زنان ایران
  • تیر "طلایی" دختر شیرازی +عکس
  • به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛ همایش بزرگ دوچرخه سواری(ویژه اقایان و بانوان) در دهدشت برگزار می‌شود/جزییات
  • سرپرست هیات رزمی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: کسب یک نشان طلا و یک برنز توسط ملی پوشان رزمی کهگیلویه وبویراحمد در رقابتهای قهرمانی آسیا
  • در رقابت های قهرمانی کشتی نوجوانان جهان؛ مدال برنز بر سینه کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی نشست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟