مشروح اخبار


» معاون عمرانی کهگیلویه وبویراحمد:  کاهش تلفات جاده ای، ترافیک و افزایش ایمنی راه ها اولویت بندی شد



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه ریزی برای کاهش تلفات جاده ای، ترافیکی و افزایش ایمنی راه های استان اولویت بندی شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد روستا در نشست کمیسیون ایمنی راه ها بر ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان تاکید کرد و گفت در تلاشیم که فرهنگ ترافیک ارتقاء یابد و نهادینه شود تا هزینه های حوزه راه روند کاهشی پیدا کند.

 معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه نقاط حاداثه خیز در راه های استان شناسایی و اولویت بندی شد عنوان کرد: همه تلاش ها برای توسعه مسیرهای استان، کاهش ضریب ترافیک و تصادفات، رفع نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی جاده ها بکار گرفته شده و اعتبارت خوبی در دور دوم سفر برای این بخش در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه ۳۳ نقطه حادثه خیز استان شناسایی و بر رفع مشکل آنتن دهی آنها تاکید شد گفت با جدیت در تلاشیم تا عواملی که در محورهای مواصلاتی منجر به بروز حوادث جاده ای و مشکلات ترافیکی می شود برطرف شوند.
روستا با اشاره به اینکه پاتاوه به دهدشت یکی از کلیدی ترین پروژه های استان بوده که در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کلنگ زنی شد، گفت: این پروژه بعد از حدود سه دهه در سفر دور دوم دولت سیزدهم به استان افتتاح شد.
روستا عنوان کرد: تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در این محور نصب شده و در صورتی که نیاز به نصب علائم بیشتری طبق خواسته پلیس راه باشد اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به اعلام پلیس راه مبنی بر جلوگیری از تردد اتوبوس در محور پاتاوه به دهدشت گفت این محور استاندارد است اما برای تردد اتوبوس از این محور نیاز به مجوز پلیس راه می باشد.
روستا خاطرنشان کرد: مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به تعریض دور برگردان محور پاتاوه به دهدشت در روستای خمینی آباد اقدام کند.
معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این محور هزینه شد، افزود: برخی از تونل های این مسیر فاقد روشنایی هستند که شش تونل روشنایی موقت دارند و مابقی به مرور دارای روشنایی موقت خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه تونل بزرگ این محور به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مجهز به روشنایی دائمی خواهد بود، بیان کرد: برای تجهیز تونل ها به سیستم روشنایی دائمی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و در صورتی که این مبلغ تامین شود روشنایی دائم تونل ها ظرف شش ماه آینده انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به وضعیت تقاطع پرحادثه گندی خوری عنوان کرد: تقاطع گندی خوری و تقاطع سوق هفته آینده به مناقصه گذاشته می شوند.



تاریخ انتشار : 9 دی 1402, 06:06



» اخبار مرتبط:

  • بیمارستان بهمئی تا پایان مهر به بهره‌برداری برسد/ تاکید بر تامین روشنایی محورهای استان
  • معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد: وضعیت حمل ونقل و جاده ای استان رو به بهبود است
  • رانندگی در تونل های وحشت ؛ گلایه شدید مردم از تونل های همیشه تاریک جاده دهدشت-پاتاوه در محدوده لوداب
  • حذف ۱۱۰ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه وبویراحمد
  • محور ملی پاتاوه_ دهدشت آماده افتتاح رسمی در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟