مشروح اخبار


» *موحد، شخصیتی همواره در مسیر صعود



امروز در فضای رسانه ای کهگیلویه بزرگ، مطلبی منتشر شد با این مضمون که موحد در پرتگاه سقوط قرار گرفته و حیات سیاسی ایشان پایان یافته است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

*موحد، پدیده ای همواره بر سکوی صعود*

 
امروز در فضای رسانه ای کهگیلویه بزرگ، مطلبی منتشر شد با این مضمون که موحد در پرتگاه سقوط قرار گرفته و حیات سیاسی ایشان پایان یافته است. به عنوان مقدمه باید گفت چرخه عمر پدیده های مختلف دارای مراحلی از قبیل تولد، رشد، صعود، اوج و افول وجود دارد. البته این مراحل به طور عام تعریف شده است. هر کدام از این مراحل و کمیت و کیفیت آن در پدیده های مختلف متفاوت است. اما در این میان باید بین پدیده های فیزیکی و اجتماعی تفاوت اساسی قائل شد. مراحل مطروحه در یک پدیده فیزیکی کاملا ملموس و قابل پیش بینی است اما در خصوص پدیده های اجتماعی و سیستم های انسانی موضوع کاملا متفاوت است. 
در مطلب منتشر شده به موارد متعددی اشاره شده است لذا تلاش می‌شود به اجمال نکاتی را مرقوم داشت.
فارغ از شخص حقیقی موحد، لازم است جایگاه نمایندگی مجلس را یک پدیده اجتماعی تعریف کنیم و باید ابتدا به چند سوال اساسی پاسخ داد. اول اینکه تشخیص نماینده مجلس در کدام مرحله رشد قرار دارد و بر عهده با کیست؟  
دوم اینکه تشخیص با عامه مردم است یا عده ای قلیل و همیشه منتقد؟ 
و سوال سوم اینکه مفهوم صعود و سقوط در خصوص نمایندگی مجلس چیست ؟ بدون شک تشخیص صعود یا سقوط این پدیده به قضاوت مردم بستگی دارد. معدل درخواست های مردم است که نشان می‌دهد فرد مورد نظر کجای نمودار قرار دارد.
 به حکایت مطلب منتشر شده موحد از سال ۶۳ در انتخابات حضور داشته است و بدون هیچ رشدی همیشه رو به افول بوده است. در این باب باید گفت منهای دو انتخابات که موحد به ظاهر شکست خورده و داستان شکست خود حدیث مفصلی است در ۶ دوره که موحد حضور داشته است با رای قاطع مردم انتخاب شده است. بنابراین نمی‌توان چنین فردی و چنین پدیده ای را دائم الافول تلقی نمود. واقعا انصاف هم چیز خوبی است. کدام نماینده در حوزه زاگرس توانسته است ۶ دوره از یک حوزه به مجلس راه یابد ولی افرادی هستند که این نمودار استثنایی و همیشه صعودی را نزولی می بینند.
 بنابراین به حکایت آمار و ارقام می‌توان گفت موحد در این مسیر، افول و نزولی نداشته است.
نکته بعدی اینکه باید دید هر فردی نقطه هدف و صعود خود را چگونه تعریف می‌کند و از نگاه جامعه هدف تا چه اندازه در این مسیر موفق بوده است. موحد نقطه اوج منحنی عملکرد خود را خدمت به مردم تعریف کرده است و در این خصوص نیز همواره بدون نزول بوده است. شاهد این ادعا، قضاوت مردم منطقه در ادوار مختلف بوده است که همواره ایشان را انتخاب کرده اند. ادعای نزول همیشگی موحد با انتخاب همیشگی موحد توسط مردم همخوانی ندارد. همانطور که مشخص است، توالی رای اعتماد و انتخاب مردم است که فردی را برازنده لقب سناتور می نماید. سناتور سازی با ادعا و خواهش، میل شخصی و خود اظهاری محقق نخواهد شد. خواه موحد باشد خواه شخص دیگری.
در حوزه زاگرس، تنها موحد بوده است که این مدال را به گردن آویخته است‌.
نکته بعد اینکه در کمال بی انصافی موحد را فاقد فعالیت اثرگذار در عمر خدمتی خود دانسته است.
اثر گذاری موحد همین بس که دانشگاهی را در کهگیلویه بنیان نهاد که فارغ التحصیلان آن امروز با عناوین دکتر و مهندس و با کمال بی انصافی، موحد را فاقد تاثیر گذاری می نامند. اثر گذاری موحد همین بس که نامزدهای شاخص حاضر در صحنه انتخابات کهگیلویه بزرگ امروز یا پرورش یافته و دست پروده موحد هستند و یا اینکه در غیاب موحد توانسته اند در مقاطعی به مجلس راه یابند. در اثر گذاری موحد همین بس که ده ها سایت و سخنران و قلم به دست به طور شبانه روزی در حال تخریب موحد و اطرافیان ایشان بوده و به گروه رسانه ای اهل قلم هوادار موحد نیز رحم نکرده اند. 
کاش این همه وقت و انرژی و دلسوزی و نویسندگی صرف بیان مطالبات مردم محروم کهگیلویه از حاکمیت در همه ایام بود نه موسم انتخابات و تخریب موحد.
نکته پایانی اینکه در تناقضی آشکار اعلام داشته اند چون موحد برای آخرین بار کاندیدا شده است با کاهش استقبال مردمی و انگیزه روبروست و یا اینکه موحد را نسبت به نهاد فرهنگ و جوانان بیگانه خطاب کرده اند. این ادعا با استقبال کم نظیری که از موحد در جای جای کهگیلویه بزرگ در این ایام صورت گرفته، همخوانی ندارد. همایش دیروز جوانان بهمئی اوج عشق و علاقه متقابل موحد و جوانان بود. معمولا وقتی فردی برای آخرین بار نامزد انتخابات می‌شود تصور بر این است که مردم اقبالی نشان ندهند اما در خصوص موحد این روند متفاوت است‌. موحد نشان داده است که در عرصه خدمت همیشه آماده است چه در کسوت نمایندگی چه در کسوت های دیگر. علت اینکه مردم کهگیلویه بزرگ، جدای از اینکه موحد دوره بعدی هست یا نیست به او اقبال نشان داده اند در این نکته نهفته است. مردم می‌دانند موحد یک تکیه گاه محکم و استوار است چه نماینده باشد چه نباشد. موحد برای مردم کهگیلویه بزرگ، یک نقطه امید همیشگی است. در اینجا همانطور که قبلا بیان شد این منصب نمایندگی است که به موحد نیاز دارد. دوستان وارونه و مطابق امیال قضاوت ننمایند، از اهل قلم انتظار میرود منطقی و میدانی و با پذیرش واقعیات قضاوت کنند. 
بپذیریم موحد در قلب مردم کهگیلویه بزرگ جای گرفته و با تهمت، توهین وشارلاتانیزم رسانه ای نمی‌توان عشق به موحد را از دل مردم کهگیلویه بزرگ خارج کرد.



تاریخ انتشار : 30 بهمن 1402, 16:54



» اخبار مرتبط:

  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • چرا موحد مجدداً با اقبال عمومی روبرو خواهد شد؟
  • موج موحد خواهی همواره کهگیلویه بزرگ را فراگرفته به قلم دکترخدیجه ثنائیان زاده
  • موحد ،منتخب اول جوانان و ورزشکاران بهمئی
  • یادداشت؛ تفاوت موحد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟