مشروح اخبار


» شکست آملی لاریجانی در انتخابات خبرگان رهبری +سایر نتایج



شمارش آراء ششمین دوره از انتخابات خبرگان رهبری ‌به پایان رسید و فهرست منتخبین در سراسر کشور در حال اعلام است.

نتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح روز ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ۱۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری برای تصاحب ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری وارد رقابت شدند. رقابتی که تا ساعت ۲۴ روز ۱۱ اسفند ادامه یافت.

بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، این انتخابات در ۱۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار شد و ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۴۴ هزار شعبه به صورت ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار، فعال بودند تا آرای مردم در این دوره از انتخابات را جمع آوری کنند.

استان هایی که نمایندگان فعلی شان شکست خوردند

نتایج اعلام شده تا این لحظه حکایت از آن دارد که برخی از استان های کشور که نمایندگان فعلی شان در دوره ششم نیز کاندیدا شده بودند، نتوانستند آراء کافی برای ورود به خبرگان ششم را کسب کنند. از جمله، استان چهارمحال بختیاری که علیرضا اسلامیان نماینده آن بوده و با وجود کاندیداتوری نتوانست بر رقیب خود پیروز شود و عبدالله کیوانی هفشجانی، به عنوان نماینده این استان در خبرگان رأی آورده است.

همدان، استان دیگری است که علیرغم کاندیداتوری دو نماینده فعلی آن به نام های سید مصطفی موسوی فراز و غیاث الدین طه حسین؛ حبیب الله شعبانی موثقی کاندیدای سوم این استان پیروز این رقابت شده است. نماینده دوم این استان درحال حاضر مشخص نیست.

آملی لاریجانی رأی نیاورد

همچنین از میان پنج نامزد استان مازندران در انتخابات مجلس ششم خبرگان، به ترتیب آقایان محمدباقر محمدی لایینی، علی معلمی، سید رحیم توکل و سید صادق پیش نمازی را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند. اما صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

نمایندگانی که ابقا شدند

از میان نمایندگان مجلس خبرگان پنجم که کاندیدای خبرگان ششم نیز شده بودند تا این لحظه ابقای ۱۴ نفر در کرسی نمایندگی خبرگان قطعی شده است و احتمال می رود با توجه به غیررقابتی بودن این انتخابات، تعداد بیشتری از این نمایندگان فعلی در مجلس خبرگان ابقا شوند.

رئیسی پیروز خراسان جنوبی شد/ زنجان؛ اسماعیل نوری

طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در استان خراسان جنوبی که علاوه بر سید ابراهیم رئیسی، سیدحسن روحبخش نیز تایید صلاحیت شده بود، نتایج نشان داد که ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، با پیروزی بر رقیب خود بار دیگر بر کرسی مجلس خبرگان تکیه زد. نتیجه ای که از ابتدا مشخص بود و رقیب او نیز تنها برای برگزار شدن انتخابات در این حوزه از خراسان رضوی به خراسان جنوبی آمده بود.

یکی دیگر از حوزه های انتخابیه پرحاشیه در این دوره استان زنجان بود. استان زنجان در در دور اول اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان هیچ کاندیدایی تایید صلاحیت نشده نداشت، اما در دور دوم بررسی صلاحیت ها، دو کاندیدا به نام های اسماعیل نوری و جواد جعفری تایید صلاحیت شدند، که از میان این دو، اسماعیل نوری پیروز رقابت شد و به مجلس خبرگان راه یافت.



تاریخ انتشار : 12 اسفند 1402, 04:36



» اخبار مرتبط:

  • تایید صلاحیت چهره شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات پیش رو
  • تأیید صلاحیت ۲ نامزد مجلس خبرگان استان+کدام نامزد درلیست اعتدال قرار دارد
  • زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس دهم وخبرگان رهبری مشخص شد
  • تا کنون 65 نفر برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند
  • ثبت نام داوطلبان انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گل اقا

    • 12 اسفند 1402 05:37
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    خدا را شکر پایان حکومت یکی دیگر از خانواده دالتون ها در ایران .لاریجانی
    پر
    انشالله خالیباف پر

    خدا را شکر پایان حکومت یکی دیگر از خانواده دالتون ها در ایران .لاریجانی
    پر
    انشالله خالیباف پر
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟