مشروح اخبار


» مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان: مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه است/فعالیت ۱۱ میلیون بانوی عشایری و روستایی در کشور



مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های كشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جامعه زنان روستایی و عشایری و بانوان شاغل در کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ کیفیت هم کمیت، قابل توجه است.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های كشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جامعه زنان روستایی و عشایری و بانوان شاغل در کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ کیفیت هم کمیت، قابل توجه است.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، مریم طهماسبی در جمع بانوان شاغل در بخش کشاورزی با اشاره به بازدیدهای چند روز اخیرش از کارگاه‌هایی تولیدی و هنری زنان این استان، اظهار کرد: جامعه ما به سمت کاهش تفاوت‌ها میان فعالیت‌های اجتماعی مردان و زنان پیش می‌رود و یکی از اهداف و برنامه‌های ما این است که نگاه‌ها را به سمتی ببریم که حمایت از جامعه زنان به دلیل کارایی و توانمندی آنها باشد نه به دلیل اینکه زن هستند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان افزود: ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایری ما نقش بی‌بدیلی در تولید غذا و تامین امنیت غذایی دارند که باید در برنامه‌ریزی‌ها کلان دیده شوند.
طهماسبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دو‌ نگاه متفاوت وو گاها متناقض به خواسته‌ها و دغدغه‌های بانوان شاغل در بدنه اداری توضیح داد: یک نگاه به دنبال افزایش رفاهیات، کاهش ساعت اداری و به طور کلی راحتی در کار هستند و نگاه دیگر به دنبال افزایش کارایی و آمادگی برای مسئولیت‌های کلیدی و ارتقا جایگاه اداری است که باید این اولویت‌بندی را مشخص کنیم تا بتوانیم مطالبات این بخش از جامعه را به خوبی نمایندگی کنیم و بدانیم دنبال چه هدفی هستیم.
وی گفت: از حدود ۶۴ هزار نیروی فعال در بخش کشاورزی، بیش از ۱۴ هزار نفر معادل ۲۲ درصد آنها خانم هستند که با وجود اقدامات خوبی که انجام شده اما هنوز فقط هشت درصد پست‌های سازمانی از رییس گروه به بالاتر در دست زنان هستند که باید افزایش پیدا کند.
مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های كشاورزی زنان روستایی و عشایری و مشاور وزیر در امور بانوان ادامه داد: جمعیت زنان شاغل در بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشوری بالاتر است و حدود ۳۳ درصد کارکنان این بخش در این استان زنان هستند و به همین نسبت پست‌های سازمانی بسیار بیشتری را به نسبت متوسط کشوری در اختیار دارند و این در حالی است که بسیاری از کارمندان زن، با محدودیت ده ساله در پهنه‌ها مواجه هستند و امکان مسیولیت گرفتن را ندارند.
طهماسبی با قدردانی از توجه مدیریت بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به جامعه زنان، به ویژه وعده رئیس سازمان برای اختصاص وام ازدواج به بانوان مجرد و استفاده از زنان در مسیولیت‌های کلیدی، خواستار تداوم و افزایش حمایت‌ها، امتیازات و بستر فعالیت‌های جانبی همچون فعالیت‌های ورزشی برای زنان شاغل شد.



تاریخ انتشار : 21 اسفند 1402, 11:10



» اخبار مرتبط:

  • با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان مطرح شد:بانوان شاغل مجرد، وام ازدواج می‌گیرند
  • متولی بانوان کهگیلویه و بویراحمد، پای درددل زنان شاغل جهاد کشاورزی نشست /مدبرنژاد: پیگیر مشکلات کارمندان زن هستم
  • زهرازمانی:مشارکت زنان کهگیلویه وبویراحمد در فعالیت‌های سیاسی کمتر از یک درصداست
  • لزوم حمایت صندوق توسعه ملی از زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد:۱۱۹ میلیارد تومان در سفر دور دوم به حوزه بانوان استان اختصاص داده شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟