مشروح اخبار


» رئیس اداره آموزش متوسطه دوم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: اعلام برنامه امتحانات شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم چهار رشته



رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برنامه امتحانات شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم چهار رشته اعلام شد.

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برنامه امتحانات شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم چهار رشته اعلام شد.

به گزارش راک نیوز،عباس مفیدی، با اعلام این خبر افزود:امتحانات شبه نهایی کشوری ویژه دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک و معارف استان برگزار می شود.
وی ،با تشریح زمان برگزاری این امتحانات گفت:امتحانات شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم این چهار رشته در روزهای ۲۷ و ۲۹ فروردین ماه جاری و نیز روزهای اول و چهارم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.
عباس مفیدی ،با بیان اينکه برای برگزاری امتحانات شبه نهایی کشوری برای چهار رشته مذکور ۴ درس مهم از دروس عمومی و تخصصی آنها انتخاب شده است ،افزود:برای پایه دهم‌ رشته علوم انسانی دروس ریاضی و آمار، زبان انگلیسی، جامعه شناسی،فارسی و برای پایه دهم رشته علوم تجربی دروس فیزیک،عربی،زیست شناسی ،فارسی،دهم ریاضی دروس شیمی،عربی،ریاضی،فارسی و پایه دهم‌ رشته معارف ریاضی و آمار، زبان انگلیسی، عربی و فارسی در نظر گرفته شده است.
وی گفت:همچنین برای امتحانات شبه نهایی پایه یازدهم رشته علوم انسانی دروس تاریخ،زبان انگلیسی، علوم و فنون،فارسی،پایه یازدهم علوم تجربی دروس زیست شناسی،عربی،ریاضی، فارسی،پایه یازدهم‌ رشته ریاضی دروس فیزیک،عربی،حسابان ،فارسی و نیز برای پایه یازدهم رشته معارف دروس فلسفه،زبان انگلیسی، عربی و فارسی در نظر گرفته شده است.
وی،زمان شروع برگزاری آزمون های شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم دنش آموزان این‌چهار رشته در مدارس شیفت صبح استان را ،ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه در روزهای مقرر اعلام کرد و افزود:نظیر این آزمون برای دانش‌آموزان پایه های دهم و یازدهم هر چهار رشته هم در مدارس شیفت عصر راس ساعت ۱۴ در روزهای تعیین شده برای هر درس برگزار می شود.
مفیدی ،هدف از برگزاری امتحانات شبه نهایی پایه های دهم و یازدهم را آشنا کردن دانش آموزان با نمونه سوالات استاندارد و مفهومی در امتحانات نهایی خرداد ماه پیش رو برشمرد و گفت:بودجه بندی طراحی سوالات امتحانی از ۹۰ درصد حجم اولیه کتب درسی تعیین شده می باشد. 
وی از روسا ،معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و همچنین مدیران مدارس استان خواست تا با فراهم کردن امکانات، فضا،تجهیزات، نیروی انسانی کافی ،اهتمام لازم را در برگزاری مطلوب امتحانات شبه نهایی و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس استان را داشته باشند.



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1403, 13:04



» اخبار مرتبط:

  • معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: تغییر و اصلاح زمان برگزاری امتحانات نوبت اول دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری استان
  • اعلام زمان امتحانات نهایی دانش آموزان دوازدهم
  • معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: اعلام زمان برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سوالات امتحانات سال ۹۱ (+دانلود آزمون‌ها)
  • زمان آغاز امتحانات نهایی دانش‌ آموزان +جدول
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟