مشروح اخبار


» پرونده استقلال – سانتاکلارا هنوز باز است/استقلال از آسیا حذف شد ؟



پرونده بدهی باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا هنوز باز است و این در حالی است که ۱۱ فروردین آخرین فرصت برای پرداخت بدهی‌هایی بود که منجر به صدور رای نهایی شده است.

با  وجود باز بودن پرونده بدهی باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا باشگاه ایرانی در بیانیه‌ای به صراحت گفته است: خطر حذف از بازی‌های لیگ نخبگان آسیا آبی‌ها را تهدید نمی‌کند و به زودی با پرداخت باقی مانده بدهی پنجره تیم استقلال از سوی فیفا باز می‌شود.

باز بودن پرونده بدهی باشگاه استقلال به باشگاه پرتغالی نکته‌ای است که باشگاه استقلال در بخشی از بیانیه امروز خود بدان اشاره کرده ونوشته است: «همچنین بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نیز به دلیل پرونده سانتاکلارا بوده، خوشبختانه در این مقطع از فصل تاثیری روی عملکرد باشگاه ندارد و خللی در دریافت مجوز حرفه‌ای نیز ایجاد نخواهد کرد. پنجره نقل و انتقالات بعد از انتقال باقی مانده مبلغ طلب سانتاکلارا، باز خواهد شد.»

اما سوال مهم و اساسی اینجاست با وجود مختومه نشدن پرونده بدهی باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا چگونه خطر حذف از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال را تهدید نمی‌کند؟

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران قرار است مجوز حرفه‌ای تیم استقلال را تایید کند که این بار این کار را انجام خواهد داد، چون باشگاه استقلال با همکاری فدراسیون فوتبال در تلاش برای پرداخت بدهی باشگاه پرتغالی است و قرار است بخشی از این بدهی از محل مطالبات فدراسیون فوتبال نزد فیفا پرداخت شود و بعد باشگاه استقلال از محل مطالبات خود نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهی به فدراسیون فوتبال ایران را پرداخت کند.

از آنجایی که این اقدامات پیش از ۱۱ فروردین انجام شده است، در نهایت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال را تایید خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال از روزها قبل تاکید کرده است که باید این بدهی را پرداخت کنند تا استقلال در صورت کسب سهمیه شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا را از دست ندهد.



تاریخ انتشار : 14 فروردین 1403, 07:30



» اخبار مرتبط:

  • فعالیت باشگاه‌ شهرداری یاسوج ممنوع شد
  • استقلال و پرسپولیس در پلی‌آف آسیا!
  • ادامه ی حضور محمد محبی در استقلال منتفی شده است؟
  • حذف استقلال وپرسپولیس از آسیا قطعی است
  • سرمربی جدید استقلال رسما معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟