مشروح اخبار


» روزی نیست که از سفره مردم اطلاع نداشته باشم/ حزب و گروه خاصی ندارم



رئیس جمهور با بیان اینکه ما در دولت سیزدهم ابایی از تغییر مدیران نداریم، گفت: ما در این رابطه خط قرمز نداریم، زیرا بنده حزب و گروه خاصی ندارم 


سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در «دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم» در پاسخ به سوالی درباره اجرای وعده‌های دولت در توضیح پیشینه و زمینه‌های اجرای عملیات «وعده صادق» و آثار و تبعات داخلی و بین‌المللی آن گفت: البته ابعاد و تبعات عملیات وعده صادق باید در نشست‌های تخصصی بررسی شود، اما این عملیات تبلور احساس غرور ملی بود که به یکی از نقاط عطف اجماع‌ساز تبدیل شد و همه مردم، جریان‌ها و صاحبان اندیشه و تفکر با هر سلیقه‌ای آن را همه ستودند.

رئیس جمهور پیشینه این عملیات را نسل‌کشی، کودک‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت در غزه عنوان کرد و افزود: غزه امروز تابلویی است که یک جلوه آن نورانیت، مقاومت، ایستادگی، صبر و دلدادگی مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه به خداوند است و جلوه و صفحه سیاه و ظلمانی آن هم نیز اوج وحشی‌گری، جنایت، بی‌رحمی، نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است.

رئیسی با بیان اینکه با وجود 7 ماه جنایت مستمر رژیم صهیونیستی در غزه امروز همه کارشناسان و صاحب‌نظران باور دارند که پیروز این میدان فلسطینیان مقاوم غزه و شکست‌خورده میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند، اظهار داشت: امروز نیز شاهد هستیم که حماس با انعطاف پیشنهاد آتش‌بس را پذیرفته اما رژیم صهیونیستی همچنان به کودک‌کشی و نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با وجود پذیرش آتش‌بس از سوی حماس را مایه شرم و سرافکندگی حامیان این رژیم مقابل مردم دنیا دانست و تصریح کرد: امروز فریاد حق‌خواهی و عدالت‌خواهی نه فقط در دانشگاه‌ها در غرب عالم، بلکه در جای‌جای دنیا شنیده می‌شود و همین شکست‌ها باعث استیصال رژیم صهیونیستی شده که یکی از جلوه‌های این استیصال حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق بر خلاف همه مقررات و چارچوب‌های بین‌المللی بود.

رئیسی با اشاره به اینکه پس از این حمله رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند رژیم صهیونیستی بابت این کار تنبیه خواهد شد و این وعده با همت و به دست رزمندگان غیور ما تحقق یافت، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق جلوه‌ای بسیار روشن از عقلانیت انقلابی و جلوه‌ای زیبا از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود و ثابت کرد، این ایران قوی است که می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور رفع و گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات وعده صادق نشان داد که باید با قوت وارد میدان شد، اضافه کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که این گفتمان عقلانیت انقلابی است که جواب داده و کار را به پیش می‌برد نه دیپلماسی التماسی.

رئیسی عقلانیت انقلابی را گفتمان برتر توصیف و تصریح کرد: برخی فکر می‌کردند، مشکل کرونا را که روزانه 700 خانوار را داغدار می‌کرد، می‌شود با یک یا چند تماس تلفنی حل کرد، اما دولت مردمی با تکیه بر همین گفتمان مشکل کرونا و تامین واکسن را حل کرد. یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن برای کرونا بود، یکی عضویت در بریکس و شانگهای و یک هم اجرای عملیات وعده صادق و ان‌شاالله یکی از جلوه‌های آن هم حتما رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معتقدیم این نگاه جواب می‌دهد، گفت: آنچه در این دولت اتفاق افتاد یک تغییر و رویکرد متفاوت بود که در مقابل نگاه دیپلماسی التماسی اتفاق افتاد؛ معتقدیم این نگاه می‌تواند ما را بر مبنای گفتمان امام و رهبری و آنچه مورد انتظار مردم است به پیش ببرد. ما کشور قدرتمندی هستیم و داشته‌های بسیاری داریم. امروز به لطف خدا، با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی ایران با عملیات بزرگ وعده صادق خلق کرد، سایه جنگ از کشور برداشته شده و برخلاف برخی که فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد، ثابت شد که نه با همین قدرت، سایه جنگ برداشته شد.



تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1403, 05:58



» اخبار مرتبط:

  • استعفای یک عضو کابینه جنگ نتانیاهو
  • امام جمعه گچساران حمله به بیمارستان غزه را قویا محکوم کرد+متن پیام
  • شهادت دو تن از پاسداران رشید مدافع حرم در حمله جنایتکارانه موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه
  • رونمایی از شرط اسرائیل برای پایان جنگ/ نتانیاهو به جهان فراخوان داد
  • نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی: سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در قبال جنایت بزرگ صهیونیست‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟