مشروح اخبار


» اقدامات لازم جهت بیماران تب مالت در کهگیلویه



رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در خصوص اقدامات لازم جهت رسیدگی به وضعیت بیماران تب مالت در این شهرستان خبر داد.


به گزارش راک نیوز،منصور تقوی در نشست شورای سلامت که با محوریت بیماری تب و مات و کشتارگاه دهدشت برگزار شد، گفت: تب و مالت یک بیماری مسری بین انسان و دام است.



وی با بیان اینکه بیشترین فصل انتقال بیماری تب مالت از بهار تا اوایل تابستان که فصل زایش دام ها است، افزود: در انسان درمان قطعی دارد اگر درست درمان نشود می‌تواند با عوارض دراز مدتش تا کشندگی پیش رود.



به گفته تقوی منبع این بیماری در دام ها است و به دلیل تماس دائم دام با انسان جای نگرانی دارد و راه های انتقال آن از انسان به انسان از طریق شیر مادر به نوزاد و دام به انسان از طریق لبنیات و گوشت احشام آلوده است.



وی علائم بیماری تب مالت را افسردگی، درد های عضلانی، مفصلی و... عنوان کرد و با اشاره به وظیفه حوزه بهداشت در این خصوص، گفت: در این اولین فرصت اگر فردی از آحاد جامعه مبتلا شد به دامپزشکی اطلاع داده شود که برای درمان دام هایشان اقدام کنند.



تقوی خاطرنشان کرد: دیگر وظیفه حوزه بهداشت این است که افراد مبتلا را برای درمان حمایت کند و به اطرافیان آن خانواده آموزش های لازم ارائه داده شود.



رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: این بیماری اکنون در برخی از روستاهای ما وجود دارد، یکی از این روستاها رودریش است که در ۲۲۰ کیلومتری دهدشت قرار دارد.



وی با بیان اینکه اقدامات لازم انجام گرفته و بیماران مبتلا به این بیماری تا حدودی ویزیت شدند، گفت: یک تیم تخصصی عفونی و کارشناس بیماری ها به این مناطق اعزام شد.



تقوی با اشاره به اینکه یکصد و ۸۰ نفر برای آزمایش مراجعه کردند و از این تعداد بیش از ۴۰ فرد مبتلا بودند، افزود: برای آن‌ها درمان لازم بصورت رایگان انجام گرفت، شرایط کنترل است و جای نگرانی ندارد.



وی به وضعیت کشتارگاه دهدشت و چرام اشاره کرد و گفت: چند تا از مشکلات این کشتارگاه اساسی و مابقی جزئی است.



تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1403, 22:08



» اخبار مرتبط:

  • تب مالت در استان؛ مواظب باشید
  • از خرید دام زنده بدون نظارت بهداشت و دامپزشکی خودداری کنید
  • شیوع بیماری تب ‌مالت در روستاهای کهگیلویه
  • یک نفر در کهگیلویه و بویراحمد به بیماری تب مالت مبتلا شد
  • مشاهده مواردی از بیماری سالک و تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟