مشروح اخبار


» گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد



شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.


شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.




به گزارش راک نیوز، شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.



آیت الله حسینی شخصیت حضرت آیت الله رئیسی را همیشه مورد اعتماد امام و رهبری دانست و افزود: خداوند به وی عظمت و آبرو بخشید و عاقبت بخیر شد. 


خطیب نماز جمعه یاسوج به عزاداری باشکوه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در سالروز شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان وی اشاره کرد و افزود: مردم مومن و انقلابی در تهران، بیرجند و مشهد مقدس استقبال خوبی از پیکر شهدای خدمت داشتند و سیل خروشان جمعیت پیکر پاک شهدا را تشییع کردند. 


وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه یک بار و رئیس جمهوری دو بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، خاطرنشان کرد:مشی و سلوک طلبگی داشت و هیچ تکبر، غرور و منیتی در رفتار وی مشاهده نشد. 


آیت الله حسینی با بیان اینکه ادب، معنویت و اخلاق در رفتار وی وجود داشت، افزود: در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی سفره ساده‌ای نشست که جای تعجب داشت. 


خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه شهید آیت الله رئیسی انسان بزرگی بود و خداوند نیز پاداش بزرگی به وی داد، گفت: کشورهای بسیاری برای شهادت وی عزای عمومی اعلام کردند و در کشمیر هند نیز عزاداری بزرگی انجام گرفت. 


وی آیت الله رئیسی را شهید خدمت و دلسوز ملت دانست و ادامه داد: ما در شهادت شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی و دیگر شهدا تلخ‌تر و سخت‌تر از این‌ها را دیدیم. 


آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه دشمن نباید از این حوادث خوشحال شود، ادامه داد: خداوند در شهادت این افراد عظمت، انسجام، وحدت و غروری نصیب کشور، انقلاب و نظام کرد که این نقطه عطف و رویداد تاریخی برای ملت ما است. 


امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق قانون باید انتخابات برگزار شود، بیان کرد: باید انسان شایسته‌ای در تراز شهدای بزرگ شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر ، رئیسی و ... در این جایگاه قرار گیرد و به اسلام و ایران خدمت کند. 


وی ایران اسلامی را کشوری عادی ندانست و گفت: ایران در برابر دنیایی از استکبار و استعمار قرار دارد و رئیس جمهور این کشور باید در تراز انقلاب و جهانی باشد و بتواند کل دنیا را مدیریت کند و امیدواریم که رئیس جمهوری شایسته و در شأن و منزلت نظام جمهوری اسلامی و شهدا در این جایگاه قرار گیرد. 


آیت الله حسینی به افتتاح نخستین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این مجلس مایه خیر و برکت برای کشور و ملت باشد.


دهدشت 


حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت شهادت سیدالشهدای خدمت را به محضر بقیه الله الاعظم نائب ایشان و ملت بزرگ و عزیز و گرانقدر ایران اسلامی تسلیت و تعزیت و به شهید جمهور تبریک گفت.


امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: هشتمین رئیس جمهور ما که سه سال پیش در ولادت امام رضا دوران ریاست جمهوری را شروع کرد در روز ولادتش به شهادت رسید و در جوار حضرتش آرام گرفت.


وی با بیان اینکه شهید جمهور تراز گرانبهایی در مدیریت تراز انقلاب از خود به یادگار گذاشت، افزود: ما هر کجا یک مدیریت انقلابی پرتحرک و فعال داشتیم کار پیش رفت هر کجا مدیر فعال کاربلد بود کار به خوبی پیش رفت، مشکلات غیر قابل حل را ایشان حل کرد و گفت بن بست نداریم وعده‌های صادق را عملیاتی کردند.


خطیب نماز جمعه دهدشت یادآور شد: رهبر انقلاب در پیام تسلیت این عالم مجاهد رارئیسی عزیز خطاب کردند و 23صفت فقط حضرت آقا در پیام تسلیتشان دارند؛ عالم مجاهد با کفایت خادم الرضاخسنگی ناپذیر مخلص با ارزش ... صفاتی بود که بیان فرمودند.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه شهید رئیسی عزیز اهل محبوبیت خدادادی بود، گفت: شهید جمهور از جنس ذلک فضل الله یوتیه من یشا بود،،شهید رئیسی عزیز «اشداد علی الکفار رحما بینهم» بود لذا عزیز ملت و رهبری و عزیز خدای رحمان شد.


امام جمعه کهگیلویه با اشاره به به جایگاهی که در جهان اسلام ایجاد کرد، آن شهید را مصداق «ان الله یحب المتقین» خواند.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: برخی ناجوانمردانه از روی بی‌تقوایی هجمه‌های فراوان بر او داشتند ولی ایستادو در کمال تواضع و مهربانی می گفت هر چه آقا بگوید من سربازی بیش نیستم. این شهید برای نسلی که رجایی و بهشتی را ندید تبدیل به یک سنبل و نماد استقامت شد.


وی ادامه داد: شهید رئیسی برای اسلام عزت آفرید ایران را از کنج عزلت بیرون آورد و به قله افتخار دنیا نشاند 25درصد جمعیت دنیا عزای عمومی اعلام کردند. شهید ریبسی همانی است که از لندن تا پارییس و روسیه و هند و.. برای او مجلس عزا گرفتند چون برای اهل تدین ایجاد غرور و افتخار کرد.


خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه شهید رئیسی در انجام فرمان حق از ملامت‌ها نهراسید و پای کار اسلام بود، افزود: اسیر جو زدگی‌ها، غرب زدگی‌ها، فتنه و فرافکنی‌ها هیچ کدام نشد اجازه نداد در دولتش علیه کسی صحبت شود علی رغم توهین و تخریب‌هایی که شنید.


وی با اشاره به تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید و همراهانش گفت: در خراسان چهار میلیون نفر آمدند برای اینکه عزیز رهبر را عزیز ملت را تشییع کنند این ماحصل اخلاص است آنچه برای خدا باشد خدا برایش افتخار آفرینی می کند.

امام جمعه کهگیلویه از وزیر شهید امور خارجه به انسانی شجاع، دیپلماتی مقتدر یاد کرد و گفت: شهید امیر عبدالهیان وزیر عزیز و پرتلاش یار حاج قاسم بود این سه سال هیچ وقت پشت میز ننشست کشور به کشور جلسه به جلسه و مذاکره به مذاکره در تلاش بود و سرانجام برای اسلام و رهبری آبرو شد.


وی ادامه داد:در مدت کوتاه اندازه 30سال تلاش جهادی و انقلابی کرد دیپلماسی عزت را احیا کرد شهید امیرعبدالهیان به همه درس داد از مواضع کوتاه نیامد.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر یاد و خاطره نماینده ولی فقیه در تبریز را گرامی داشت و گفت: آن امام جمعه شهیدی که فخر ائمه جمعه بود امام همه هفته، یار و همراه کارگران، بازاریان و همه صنوف بود.


لنده


حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان (عج) باشد. 


وی گفت:هر کس برای خودش ارزش قائل باشد دنیا نزد او بی ارزش می‌شود لذا نباید اسیر خوشی‌های این دنیا باشیم لذا برای رسیدن به کمال باید به مردم و اهالی دین خدمت کرد. 


امام جمعه لنده تصریح کرد: اگر کسی توانست ایمان محکمی داشته باشد و در کنارش در حیطه توانمندی خود به مردم خدمت کند به کمال و سعادت خواهد رسید. 


وی گفت: خدمت به جامعه بالاترین کار‌های است که باعث محبوبت و عزیز شدن در بین مردم می‌شود و حضرت آیت الله رئیسی مصداق بارز این خدمت بود و جانش را برای خدمت از فدا کرد. 


امام جمعه لنده گفت: تسلیت تعزیت باید عرض کنیم شهادت جمعی از نیرو‌های جهادی و انقلابی که در مسیر خدمت به شهادت رسیدند از جمله رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز وتیم امنیت وپروازی که داغی سنگین را با رفتنشان بر دل ملت گذاشتند. 


وی گفت: مردم ما داغدار مردان بزرگ وبا ایمانی هستند که راهبرد و حضور آنان در عرصه‌های داخلی و بین المللی همواره منشأ خدمت بودند. 


محمودی اصل تاکید کرد: شهید رییسی تبلور دوباره ساده زیستی، مردمی بودن، خادم ملت بود که تداعی کننده شخصیتی همچون شهیدرجایی بود. 


امام جمعه شهرستان لنده گفت: براساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ٨تیرماه برگزار شود تا کسی که بتواند جایگاه و راه رئیس جمهور شهیدمان را ادامه دهد از سوی مردم انتخاب شود. 


وی افزود:از حضور با شکوه مردم در مراسمات ترحیم ریاست جمهور و همراهانشان قدردانی می‌کنیم چرا که ملت ایران قدردان کسانی هستند که خدمت را در معنای واقعی ترسیم کردید. 


امام جمعه شهرستان لنده گفت:مسئله برق شهرستان لنده یکی از چالش‌های اساسی است که با گلایه مندی به حق مردم مواجه شده است و یقین داریم کوتاهی از ناحیه مسولان شهرستانی نیست لذا باید مدیران استانی تا قبل از شروع فصل گرما هرچه سریعتر آن را برطرف کنند. 


چرام


حجت السلام افشار امام جمعه ی شهر چرام در خطبه ی دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان این شهید بزرگوار گفت: اولین چیزی که این شهید عزیز به یاد انسان می اورد، جهاد فی سبیل الله است. ایشان مظهر ایمان ، صادق و عمل صالح است.

امام جمعه ی شهر چرام با بیان اینکه شهید جمهور رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بود، افزود: شهید رئیسی همانند شهید رجائی و شهید بهشتی نحوی دیگر از سیاست ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیامهای ارسالی از سوی سران کشورهای دیگر هم میتوان دید.


حجت الاسلام افشار با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود، گفت: ایشان حقیقتا دوست‌دار مردم بود، سفر‌های استانی، شهرستانی، روستایی و محلی در دیدار‌های عمومی از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است. 


وی اضافه کرد: پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد، عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


سرفاریاب


امام جمعه سرفاریاب  با بیان سخنی از امام علی (ع) که فرموده است: «تقوا آن است که انسان از هر چیزی که او را به گناه می‌کشاند پرهیز کند.»؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام زارعی پور در خصوص منشأ و دلایل ایجاد اختلاف در میان اهل خانواده گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین (ع) در زمان حسابرسی از اعمال، شیطان، ظالمان و مشرکان خود را از همه گناهان که عامل آن بوده اند، تبرئه می‌کنند در حالی که ریشه برخی از مشکلات و اختلافات در خانواده‌ها برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن و مخالفان است.

وی به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس با پشتیبانی رأی و نظر مردم باید با کمال قدرت در مقابل برنامه‌های دشمن بایستند و با شناخت و آگاهی درست از نیاز‌های کشور و مردم قوانین مناسب تصویب کرده و برای رفع مشکلات و حمایت از قشر‌های ضعیف جامعه به درستی بر اجرای قانون نظارت کنند.

خطیب جمعه سرفاریاب روز مقاومت و پایداری و روز دزفول را گرامی داشت و با اشاره به اینکه در قرآن از حضرت ابراهیم به عنوان یک امت یاد شده، گفت: گاهی شعاع شخصیت انسان‌ها (در ابعاد مختلف) در حدی افزایش می‌یابد که معادل یک امت می‌شود.

وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی که فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، اشاره کرد و گفت: این جمله تاریخی امام (ره) در اوج مظلومیت آن شهید بزرگوار در آن دوران بیان شد.

خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی شاگرد خوب مکتب شهید بهشتی بود، شهادت آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر و همراهان شهیدش در سانحه سقوط بالگرد را به ملت بزرگ ایران و رهبر عزیز انقلاب تسلیت گفت.

حجت الاسلام زارعی پور شهید آیت اللٌه رئیسی را عصاره‌ای از خصائل و صفات بارز انسانی و ایمانی از جمله: اخلاص، مجاهدت، سعه‌ی صدر، اخلاق مداری، ظلم ستیزی، دلسوزی، ساده زیستی، مردم داری و صبوری عنوان کرد و افزود: کسانی که شهید زندگی می‌کنند، شهید از دنیا می‌روند تا ماندگار شوند و ضمن جاودانگی خود، صدقه جاریه‌ای برای مردم و جامعه می‌شوند و برکات آنها پس از مرگ نیز شامل حال مردم می‌شود.

وی همچنین مهارت‌های مدیریتی، خصوصیات انقلابی، نجابت و صداقت، تلاش و امید بخشی، خدمت صادقانه و بی ریا را از دیگر خصلت‌ها و میراث‌های اخلاقی شهید رئیسی عزیز عنوان کرد و او را لایق لقب خادم الرضا و سید الشهدای خدمت دانست.


مارگون 


حجت الااسلام خواجه پور امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع رئیس جمهور و همرهانش نشان از علاقه مردم و محبوبیت ایشان بین مردم بود.


وی با اشاره باینکه مسئولان باید برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند، افزود: هر مسئولی که نمی تواند به این مردم قدرشناس و انقلابی خدمت کند باید خود کناره گیری کند زیرا مردم مسئولانی چون شهید آیت الله رئیسی را دوست دارند. 


همچنین در نماز جمعه این هفته شهرستان مارگون میز خدمت ادارات این شهرستان نیز برگزار شد.


پاتاوه 


امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی بخش پاتاوه ضمن شهید جمهور بهترین الگو برای مسئولان در جهت خدمت رسانی به مردم و انقلاب است، گفت: خداوند می‌فرمایند: انسان‌های متقی عاقبت بخیر می‌شوند.

حجت الاسلام سیادت به تشریح سه ویژگی مهم شهید جمهور، که باعث عاقبت بخیری او شد اشاره کرد و افزود: تقوای همه جانبه ، ولایتمداری و خدمت صادقانه از بارزترین ویژگی های آن بزرگوار بود. 

سیادت به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق و اسماعیل هنیه بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ماشخصیت برجسته‌ای راازدست دادیم، آقای رئیس جمهور، برادر بسیارخوب و مسئولی کارآمد، با کفایت بود.

وی به مناسبت، روزجهانی بدون دخانیات اشاره کرد گفت:از نظر اسلام ناب و حضرات معصومین علیهم السلام و فتوا‌های مراجع تقلیدمعظم، هر چیزی که برای جسم، روح و جامعه ضرر دارد حرام است. 


 

گچساران 


توصیه های امام جمعه گچساران به نمایندگان مجلس جدید


امام جمعه گچساران گفت: برای رفاقت در خدمت تلاش کنید نه رقابت در قدرت؛ مردم به شما اعتماد کرده‌اند و شما باید جواب اعتماد مردم را بدهید.



به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی منش در خطبه های نماز جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت به تقوا اظهار کرد: داغ هشتمین رئیس جمهور در مملکت امام هشتم که یه سال قبل در روز میلاد امام رضا ع خدمت مقدس خود را در لوای ریاست جمهوری شروع کرده بود و در روز میلاد امام هشتم آسمانی شد، داغ بسیار سنگینی است.وی بیان کرد: شهیدی که در دوران خدمتش توانست یک تصویر بسیار زیبایی را از امید به آینده و امید بخشی موقف در خدمت به مردم ، در جایگاه رئیس جمهوری ارائه کند، یک میراث گرانبهایی از تراز مدیریت انقلابی را در کارنامه خود به یادگار گذاشت.امام جمعه گچساران تصریح کرد: مدیریت در تراز انقلاب اسلامی علاوه بر دو‌معیار معنویت و اخلاق و مهارت در فضای مدیریت یک بعد سوم انقلابی گری نیاز دارد، آن بعد جهادی حرکت کردن است.حجت الاسلام هاشمی منش عنوان کرد: رهبر فرمودند هرجا که یک مدیر انقلابی داشتیم کارها به درستی پیش رفت، این‌معیار سوم از خصوصیات انقلابی یک‌مدیر است، مانند پایبندی به ارزش های انقلاب، بصیرت داشتن و پیروی از خط امام و رهبری،حفظ منافع و مصلحت نظام و از آن طرف حفظ مسئله استقلال کشور و خود باوری ملی می باشد.وی گفت: شهید جمهور آیت الله رئیسی در سه گانه خدمتی که در طول کمتر از یک دهه داشت توانست یک کارنامه درخشانی را به جای بگذارد، در سه ساله اخیر قدم های بسیار مثبتی را برداشته است.


امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: در دوره کوتاه تولیت آستان مقدس امام رضاع، این شهید توانست آن قداست را در فضای مدیریتی و سازمانی در اذهان عمومی به آستان امام رضا ع برگرداند، در زمان ریاست قوه قضائیه حرمت عدالت را به نهاد قضا برگرداند، با جرات و جسارت در برابر دانه درشت های فساد ایستاد و یک لحظه از این‌ مسیر با عزت کنار نرفت.حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد: در دوره سوم و ریاست جمهوری نیز از همان اول شعار شهید، اطاعت از ولایت و خدمت به ملت بود، و تا روز آخر این را حفظ کرد و در این راه شب و روز نشناخت و طعنه ها را به جان خرید تا قطار خدمت را به ریل اصلی برگرداند و به لطف خدا توانست آن را برگرداند.وی افزود: شهید آیت الله رئیسی دو سال و ۱۰ ماه شب و روز نشناخت و برای خدمت به مردم دوندگی بسیار انجام داد و در این ۳۳ ماه خدمت ۴۷ سفر استانی داشتند که این یک آمار عتگالی برای یک مقام کشوری است،خدمت به مردم و گره گشایی از کار مردم دغدغه شبانه روزی این سید آسمانی بوده است.امام جمعه گچساران ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی تنها محبوب ملت نبود بلکه محبوب ملل و محترم الدول  نیز بوده است، بگونه ای که شخصیتهای متعددی برای شرکت در مراسم تشییع این شهید والامقام به ایران آمده و چندین کشور عزای عمومی اعلام کرده و برخی نیز پرچم خود را به حالت نیمه برافراشته درآوردند.حجت الاسلام هاشمی منش اضافه کرد: شهید رئیسی بعد از امید آفرینی، خستگی ناپذیر بود و سر از پا نمیشناخت و با روحیه جهادی بیقرار خدمت و امور کشور در سطح کلان بود، شهید عبدالهیان نیز اینگونه بودند و در مسائل کشور غیرتمند، نترس و فوق العاده زیرک بودند که محور مقاومت وی را وزیر خارجه محور مقاومت لقب داده بودند.


وی گفت:در پیمانهایی که جمهوری اسلامی به آنها وصل شد در شانگهای و غیره و در ترمیم روابط کشور با کشورهای عربی و آفریقایی در شکست حصار تحریم های نفتی ایران و در ۷ ماه دفاع جانانه از مردم غزه و فلسطین و در سرانجام رساندن وعده صادق و شکست هیمنه اسرائیل نقش شهید رئیسی و وزیر انقلابی خارجه مشهود است.امام جمعه گچساران اظهار کرد: در یک کلام این شهید و دولت بذری کاشت که در آینده ثمراتش را ملت ما خواهد دید البته به شرطها و شروطها که این راه با جرات ادامه پیدا کند، مردم ما قدر دان‌چنین شخصیتی بودند و سنگ تمام گذاشتند و از لحظه ای که خبر سانحه را شنیده تا تشییع شهداء، شکوه و عظمت مردم بود تاریخ باید بنویسد و خواهد نوشت این قیامتی که ملت ایران در تشییع شهدای خدمت به پا کردند ، تاریخ می نویسد که این مردم قدر دان خدمتگزار خود هستند.حجت الاسلام هاشمی منش عنوان کرد: تاریخ باید بنویسد که یک نفر می تواند یک امت و ملت بشود، سر از پا برای خدمت به مردم نشناسد و شهید رئیسی خستگی ناپدیر بود، ۲۳ صفت را رهبر در پیام‌تسلیت خود برای شهید رئیسی دارند، ما داغدار این شهید رئیس جمهور خود هستیم ولی برای ادامه راهش تلاش خواهیم کرد.


وی افزود: دشمنان نظام به دنبال سوء استفاده از این فضا بودند و بسیار تلاش کردند اما به نتیجه نرسیدند، رهبر فرمودند هیچ خللی در مدیریت کشور به وجود نخواهد آمد، روز تشییع شهداء رهبر انقلاب با قدرت و اقتدار و بدون عصا آمد که نشان بدهد ملت ایران پابرجاست و جمهوری اسلامی متکی به شخص نیست بلکه متکی به اندیشه والا و مکتب سلیمانی هاست و این مسیر تا ظهور ولی عصر ادامه خواهد داشت.امام جمعه گچساران تصریح کرد: در دو سه شبانه روز اخیر رهبر انقلاب هم رئیس جمهور بودند و هم رهبری کردند و هم مجلس، وزارت خارجه را اداره کردند آیا نباید لحظه به لحظه، خداوند متعال را به جهت این نعمت والای سلاله السادات شکر گذار باشیم ، البته ملت ما شکر گذار هستند و همواره برای نعمت ولایت قدر دان هستیم .وی گفت: نمایندگان مجلسی که در آستانه تشکیل مجلس جدید هستند مراقب باشید حرکت کند نشود و تلاش باید با جدیت ادامه پیدا کند، امروز جمهوری اسلامی در عالم سربلند است، حزب الله لبنان از اسپندش رونمایی می کند که اگر یک قدم اسراییل بخواهد خلافش بردارد او را تنبیه می کند، ما از فلسطین و محور مقاومت غافل نشدیم و نخواهیم شد،این مسیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید در ۷ خرداد ماه گفت: حدود ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه نفس هستند و برخی از آنها سابقه نمایندگی را نیز دارند، اولین مسئله آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف خود برای آنها و آشنایی با گفتمان امام انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی است، تلاش آنها باید رفیقانه و مومنانه باشد نه رقیبانه، برای تشکیل هیئت رئیسه و اعضای روسای کمیسیون ها باید تلاش کنید کار به کاردان ها واگذار شود‌.


امام جمعه گچساران بیان کرد: برای رفاقت در خدمت تلاش کنید نه رقابت در قدرت، این کلام شهدا و امام  ما است، در واگذاری مسوولیت ها دقت کنید و تلاش شبانه روزی شما برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم باشد، مردم به شما اعتماد کردند شما باید جواب اعتماد به مردم را بدهید، شاید این اتفاق رئیس جمهور شهید برای هر مسوولی رخ بدهد مراقب باشید محبوب دلها شوید و فرصتی که خدا در اختیار ما قرار داد از آن برای خدمت بی منت به مردم تلاش کرده و بهره ببرید.وی افزود: اگر درست از این فرصت استفاده کردید محبوب دلها و مانند شهید سلیمانی می شوید اما اگر در مسیر خدمت خیانت کردید آنوقت بنی سعدها و افراد دیگر در ذهن مردم تداعی می شود، حتی لقب هم به شما داده شود از نگاه مردم عزل می شوید



باشت


حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سلام و درود خدا بر مردانی که آبرو می خرند برای اسلام و دین مردان درستکار و درست کردار و بر آن عهدی که کردند، ایستادند کسانی که به عهد خودشان وفا کردند و عهدشان را تمام کردند کسانی که منتظرند به سعادت و شهادت برسند و در این عهدی که بستند تغییر و تبدیلی ایجاد نمی‌کنند.وی گفت: بر سر عهدشان ماندند تا به شهادت رسیدند مومن عهد و هدف دارد و این عهد و هدف را با هیچ چیزی در دنیا عوض نمی‌کند.حجت‌الاسلام گنجه ای عنوان کرد: شهید رئیسی عهدی که با امام بسته بود در هیچ حالتی عوض نکرد همیشه می‌فرمود من خادم الرضا هستم تولیت آستان بود یعنی ولایت داشت ولی می‌گفت خادم‌الرضا هستم‌.وی افزود: رئیس قوه قضائیه شد برای خود شان قرار نداد و خود را خادم‌الرضا می‌دانست بعد از آن بالاترین مقام اجرایی در کشور شد خود را خادم الرضا می‌دانست با امام رضا عهد بسته بود که فقط خادم الرضا باشد لذا این صدق در عهد و هدف که آیت الله رئیسی داشت ایشان را به این مرتبه رساند عهدی که با امام رضا بست امام رضا چه زیبا جواب شهید رئیسی را داد و چه برنامه‌ریزی!


وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی که امام رضا برای این شخص کرد روزی که پیروز شد میلاد امام رضا بود روزی که شهید شد میلاد امام رضا(ع) بود، هشتمین رئیس جمهور شد چهلم شهادت شهید بهشتی سالگرد شهادت امام رضا همه این‌ها بدون حکمت نیست.حجت‌الاسلام گنجه ای عنوان کرد: ایشان مفهوم خادم بودن را توسعه داد تا قبل از ایشان خادم بودن شخصی بود که یک پَر به دست می گرفت زائران را هدایت و راهنمایی می کرد ولی وقتی ایشان آمد گفت تمام ایران حرم است هر کسی در هر نقطه محرومی اگر کاری کند این خدمت امام رضا را کرده است ایران مال امام رضا است شیعه‌خانه امام رضا است مفهوم خدمت را عوض کرد همین مفهوم را به دولت آورد با همین نگاه در دولت کار کرد.وی ادامه داد: در روز ولادت حضرت معصومه در قم بعد مازندران بعد تبریز و آذربایجان شرقی و جایی که مرز بود و خطراتی بود ولی این را به جان می‌خرد و این ها همه نشات گرفته از شخصیت و شان امام رضایی بود گنجه‌ای عنوان کرد: اگر وزرا هم اینگونه می‌بودند قطعا این مشکلاتی که در کشور ما بود حل می‌شد هر چند در همین دو سال بسیاری از مشکلات ما حل شد مشکل تورم حداقل ۲۰ درصد پایین آمد بدهی های دولت گذشته پرداخت شد.


امام جمعه باشت ویژگی دوم شهید رئیسی را اینگونه شرح داد: ویژگی دیگر آیت‌الله رئیسی ولایت‌مدار واقعی بود ما دولت اصولگرا و اصلاح طلب را دیدیم گاهی اوقات به خاطر کشمکش خانوادگی مثلا اگر کسی به برادر روسای جمهور کمتر از گل می گفت تهدید می‌کردند در هر دو جناح که این تجربه را داریم ولی آیت الله رئیسی در آخرین جلسه هیئت دولت فرمود من عهدی با خودم و خدای خودم دارم که خلاف مشی رهبری حرکت نکنم و بر هم زدن وحدت خلاف مشی رهبری است و تا آخر پای این عهدش ماند.وی تصریح کرد: ویژگی دیگر آیت الله رئیسی اخلاص و صدق ایشان بود عزیزان این پایه‌ قرآنی و روایی دارد انسان تا خالص نشود شهید نمی‌شود اخلاص یعنی صدق در کردار امیرالمومنین می‌فرماید زندگی سعادتمندان رمز و راز زندگی و سعادت این عزیزان اخلاص بود ما از آیت الله رئیسی می گوییم درود و رحمت خداوند بر تک تک این شهدا.خطیب جمعه باشت با اشاره به شخصیت وزیر امور خارجه فقید افزود: شهید امیر عبداللهیان شخصیتی بود ما نشناختیم. شهید آیت‌الله آل هاشم چه شخصیت عزیزی در آذربایجان و ایران بود و ما نشناخته بودیم چه گلچینی خداوند از گوشه گوشه این سرزمین انجام داد همه احزاب سیاسی را در ماه مبارک رمضان دعوت کرد و ولایت مدار تعاملی بود.وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مصداق بارز سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست بود از خط سبز تقوا در مناظرات تخطی نکرد در زمانی که رئیس قوه مجریه ،قضائیه و آستانه قدس رضوی بود تخطی نکرد.


ما شکر می کنیم در جمهوری اسلامی به برکت مکتب امام و مقام معظم رهبری چنین نیروهای مخلصی که می توانند عالمی را هدایت کنند.وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمود ما زیر آسمان عنصری مثل آقای رئیسی نداشتیم چه بهتر از این و چه خوب که شهید رئیسی ماند و اگر در بستر از دنیا می رفت رئیسی تمام میشد ولی امروز الگو شد و این الگو همیشه خواهد ماند و انشالله شفیع ما در قیامت و آخرت خواهد شد.گنجه‌ای گفت: به یاد دارم قبل از انتخابات دور قبل خبرنگار گفت حضرت آیت الله رئیسی گفت من آیت الله نیستم! خط سبز تقوا مصداق بارز سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست و آنجایی که به وی تهمت زدند و از آن ها پرسیدند چرا تهمت زدید گفتند مشاورین نوشتند! این یعنی بی تقوایی! که ایشان فرمود اگر تهمت به رئیسی مشکلی را حل می‌کند تهمت بزنید توهین کنید با وجودی که قلب نازنین ایشان مخزن الاسرار بود.


خطیب جمعه باشت عنوان کرد: ویژگی دیگر شهید رئیسی این بود که اهل خدمت شبانه روزی بود این را همه اذعان می‌کنند مقام معظم رهبری در دیدار خانواده شهید رئیسی فرمود از روسیه ساعت ۳ نیمه شب برگشته بود و مستقیم به کرج رفت و آنجا استراحت کرد و بعد سفر استانی‌اش به کرج و استان البرز شروع شد.هم به خدا و به مومنین ایمان داشت به فقرا ایمان داشت ،خودش فقیرزاده بود.وی گفت: یکی از بزرگان صحبت می کرد که شهید رئیسی شب ها شام ساده ای می خوردند‌ گاهی اوقات نان خشک ! تعجب می کنیم البته یکی از برکات و ظرفیت‌های شهادت این است که این ها فاش شود این رمز و رازهایی که شهید آوینی فرمود در عالمی رمز و رازی است که جز با شهادت فاش نمی‌شود همین است.شهید رئیسی اگر به مرگ طبیعی از دنیا می رفت فضائلش با وی دفن میشد ولی الگو شد امروز طراز ریاست جمهوری شد نسل امروز ما رجایی را شنیده بودند ولی رئیسی را دیدند ! دیدند که میشود سیاستمدار بود و بالاترین مرتبه اجرایی و قضائی را داشته باشی ولی در عین حال دیانت باشی.


گنجه ای با اشاره به زندگی و مشی شهید رئیسی در ریاست جمهوری افزود: مسئله این است قدر این سید مظلوم دانسته نشد تا پای جان و سوختن برای این مملکت زحمت کشید و به نظرم بهترین مرگ برای ایشان همین بود سوخت مثل شمع سوخت اگر امروز می بینیم تا این حد برای این شهید بزرگوار می‌سوزند دلیلش این است که خود برای مردم سوخت.در شهادتش هم صداقت داشت همه چیز را به خداوند واگذار کرد.گنجه ای با اشاره به غیرت شهید عبداللهیان تصریح کرد: شما غیرت شهید امیر عبداللهیان را ببینید رییس جمهور آذربایجان پاش روی خط مرزی بود ایشان هم پا روی خط گذاشته بود. در عربستان آن ولیعهد عربستان پا روی پا گذاشته بود امیر عبداللهیان هم پا روی پا گذاشت غیرت نسبت به ایران داشت. در صف دوم جای ایشان را به خاطر قد بلند قرار داده بودند ایشان صف اول ایستاد گفت آن جای من بود ولی این جای ایران است ایران جایش صف دوم نیست چقدر در قضیه عملیات وعده صادق و غزه ایشان تلاش کرد.



چرام


حجت السلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در خطبه‌ی دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان این شهید بزرگوار گفت: اولین چیزی که این شهید عزیز به یاد انسان می‌اورد، جهاد فی سبیل الله است. ‌ایشان مظهر‌ایمان، صادق و عمل صالح است.

امام جمعه‌ی شهر چرام با بیان اینکه شهید جمهور رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بود، افزود: شهید رئیسی همانند شهید رجائی و شهید بهشتی نحوی دیگر از سیاست ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیام‌های ارسالی از سوی سران کشور‌های دیگر هم می‌توان دید.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود، گفت:‌ایشان حقیقتاً دوست‌دار مردم بود، سفر‌های استانی، شهرستانی، روستایی و محلی در دیدار‌های عمومی از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.

وی اضافه کرد: پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد، عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.



بهمئی 


امام جمعه بهمئی گفت: باید در انتخاب‌هایمان از این به بعد یک ملاکی را اضافه کنیم این ملاک محور انتخاب‌های ما باشد و آن این است که باید افرادی با سبک و شیوه و بینش و منش و الگوی شهید رئیسی را انتخاب کنیم.

به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: روزهای بسیار سختی برای امت ایران اسلامی است انشاالله خدای سبحان جبران کند هشتمین رئیس جمهور مملکت امام هشتم ۳ سال پیش در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرد و در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد شهید رئیسی دارای عیارهای مدیریت انقلابی بود او شاخص‌ها و ویژگی‌های یک مدیر در فرهنگ قرآن و عترت را داشت.وی گفت: در بعد معنوی و اخلاقی ایمان و اخلاص و توکل و خودسازی و زهد و اخلاق و عفت و امانت و فداکاری و دوری از غرور و امید و شجاعت صفات او هستند که حقاً شهید رئیسی آراسته به این صفات بود بعد دوم مدیریت تراز انقلابی مهارت‌های مدیریتی است از جمله سخت کوشی تدبیر عقلانیت منطق ابتکار اعتماد به نفس کارآمدی احساس مسئولیت و دلسوزی و شایسته سالاری و سعه صدر و انتقاد پذیری از ویژگی‌های شهید رئیسی بود که یکی از مطالبات رهبر حکیم انقلاب این است که صداقت و مسئولیت پذیری در همه مدیران باید وجود داشته باشد.صلواتی بیان کرد: در بعد سوم مدیریت تراز انقلابی که خصوصیات انقلابی است حقاً شهید رئیسی در این بعد هم در اوج بود و خصوصیات انقلابی یک مدیر شامل‌ پای بندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب و بصیرت و پیروی از خط امام و رهبری و حفظ منافع و مصالح نظام و استقلال و خودباوری ملی و صبر و استقامت و توجه به کار فرهنگی و فساد ستیزی و ساده زیستی و مردمی بودن و دارای وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی و کفایت و صلاحیت او این صفات را دارا بود.

وی گفت: رهبر حکیم انقلاب در دهه ۹۰ خیلی دغدغه‌مند و نگران اداره و مدیریت کشور بودند و در سخنرانی نوروزی سال ۹۶ مدیریت انقلابی و جهادی را مطالبه نمودند و فرمودند ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال پرتحرک داشتیم کار پیش رفت و اگر مدیریت در بخش‌های مختلف کشور متدین باشد انقلابی باشد و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد این مطالبات رهبری معظم را شهید رئیسی به منصه ظهور گذاشت.صلواتی تصریح کرد: شهید رئیسی کسی بود که نگذاشت گفتمان و مطالبات رهبر حکیم انقلاب شهید شود هم در آستان قدس مسیر اداری آستان قدس را به صراط مستقیم قداست بازگرداند هم در دستگاه قضایی حرمت عدالت را به دستگاه قضا بازگرداند و سال‌ها بود بالاترین مقام اجرایی خدمت در کشور که فلسفه آن نوکری برای دین و مردم متدین بود از عرش قداستی به فرش دوری از خدمت خالصانه و دوری از مردم افتاده بود کارها و کارنامه‌ها و برخی رویه‌های نادرست به دور از شأن نظام اسلامی مردم ما را آزار می‌داد ‌دلها را به درد می‌آورد.وی گفت: حقیقتاً بعضی از مدیریت‌های دهه ۶۰ شصتی را پیر و نابود کرده است حتی امید به بازگشت امثال رجایی را کم کرده بودند و حقیقتاً بعضی از خنده‌های بچگانه‌ای که از روسای قبل در خاطره‌ها ماند تلخ‌ترین لحظات و آدم احساس حقارت می‌کرد و خدا می‌داند اجتهادهای نابجا و معاویه صفتی در برابر ولایت خون به دل امت کرد و ملت از خدمت‌های با منت و تضعیف ولایت خون به دل شد بازگرداندن قداست به این جایگاه ریاست آسان نبود اما شهید رئیسی همه این تلخی‌ها را از بین برد او در همه جایگاه‌ها عهدش با امام و امت بود در این راه شب و روز نشناخت طعنه‌ها را به جان خرید تا قطار خدمت را به ریلش برگرداند اما این بار این ماموریت بسیار دشوار بود.

وی گفت: شبانه روز کار می‌کرد و زحمت می‌کشید کافی نبود دره‌های عمیقی وجود داشت او هر چه بی‌ریا و صادقانه سخن گفت به قدر کافی اثر نمی‌کرد چیزی بیش از این‌ها نیاز بود درخواست عاجزانه و صادقانه شهادت از درگاه خدا به شفاعت امام رضا یک راهکار بود طهارت و شهادت تنها شستشوگر ریاست و یگانه راه بازگرداندن قداست به این مقام بود و رئیسی مرد این کار بود آنقدر خالصانه کوشید و عاجزانه گریست تا حضرت رضا قبولش کرد و در زیباترین روز مدال دائمی خدمت را به سینه ابدیش چسباند حالا دوباره ریاست جمهوری ایران دهه شصتی شد شهید داده و مقدس و برخوردار از یک رجایی واقعی شد.صلواتی گفت: او عاشق تمام عیار مردم بود در سفرهایش محور مردم بودند خدمت به مردم گره گشایی از کار مردم شاد کردن مردم و پیش بردن امور مردم دغدغه شبانه روزی این سید آسمانی بود او حقیقتاً محبوب الملل و محترم الدول بود بیش از ۸ کشور در شهادت او اعلام عزای عمومی نمودند مردم ما در این سال‌ها سه تا آقای رئیسی دیدند یکی آقای رئیسی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری شخصیت ایشان نجیب آرام کاظم الغیض و حلیم و هرچه به او طعنه و تهمت زدن عملاً تقوا را رعایت می‌کرد او اطلاعاتش از پرونده افراد از همه بیشتر بود اما دم نزد این صبر او نشانه حریت مروت فتوت و جوانمردی او بود دومین آقای رئیسی که مردم مشاهده کردند آقای رئیسی در کسوت رئیس جمهور بود او خوش ظرفیت بود متواضع و صمیمی‌تر شده بود سرشار از امید و تلاش بود سومین آقای رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید شهید رئیسی است نائب امام زمان فرمودند ما یکی از بهترین عناصرمان را در زیر این آسمان از دست دادیم شهید رئیسی به استادش شهید بهشتی اقتدا کرد رئیس جمهوری که شهید جمهور شد.

وی افزود: انشاالله یا مثل او و یا بهتر از او را به ما عطا می‌کند ما باید در انتخاب‌هایمان از این به بعد یک ملاکی را اضافه کنیم این ملاک محور انتخاب‌های ما باشد و آن این است که باید افرادی با سبک و شیوه و بینش و منش و الگوی شهید رئیسی را انتخاب کنیم ولایت مدار بود و نگذاشت حرف ولی بر زمین بماند حرف امروز شهید رئیسی این است که برادران و خواهران رئیسی به خاطر خدا و اهل بیت و قرآن و عترت و امام و شهیدان و ولایت و مردم جسمم را به خاک روحم را به خدا و راهم را به شما مردم سپردم ادامه این راه تبعیت از ولایت و تنظیم مواظب با ولایت است.



کبگیان


حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه چهار خردادماه ۱۴۰۳ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه مبحث خصیصه های محسنین با اذعان به اینکه راستگوئی از مصادیق تقوای الهی است گفت: اقدام و توجیه به گناه از جرگه این رده انسانها خارج است و اگر زمانی گناهی از آنان سر زده باشد با اظهار ندامت به درگاه خداوند توبه می کنند. 

وی پشيمانی از گناه و تصميم بر عدم بازگشت به طور دائم، ادای حقوق مردم، بپاداری واجب ضایع شده، حلالیت از حرام ( مال، جسم) و ریاضت کشیدن جسم در بندگی را از اصول استغفار از دیدگاه امام علی " ع " برشمرد وخاطرنشان کرد: بدی گناهان رسوایتان و ندامت ازگناه وتوبه تطهیرتان می کند.

امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تسلیت شهادت جانسوزِ ریاست محترم جمهور و هیئت همراه در سقوط تلخ بالگرد در منطقه آذربائیجان گفت: برخورداری از ایمان ،اخلاص و عمل صالح در خدمت به مردم باعث میشود تا یک شخص محبوب یک ملت بشود. 

وی افزود: رُکـنِ اصلیِ مَحبُوبِیّتِ شَهید رئیسی، صداقت،راستگوئی مردمداری، ساده زیستی او بود و همیشه همان چیزی که در تصاویر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آقای رئیسی دیده می‌شد خودِ واقعی او بود و در برخوردهای اجتماعی هم همین منش را داشت و قطعا همراهان ایشان نیز برگزیده بودند که به فیض عُظمایِ شهادت نائل آمدند. 

سید فرج الله پژمان تصریح کرد: حرکت مردمی و توجه به ساده زیستی اخلاق واقعی او بود، و شخصیتی بود که تکبر نداشت، مواضعش طوری بود که همواره سعی می‌کرد رضایت کسانی را که در حوزه مسئولیتش ذی‌حق هستند فراهم کند، به آن‌ها توجه داشته باشد و از لباس طلبگی خودش خارج نشود و این فضیلتی بود که خداوند به او عطا کرده بود، و حفظ این روحیه در دوره‌های مختلف، سرمایه بزرگی برایش بود. 

وی روحیه خاکی بودن و بی‌تکلف بودن در برخورد با دسته‌های مختلف مردم را از دیگر ویژگی‌های شهید جمهور ایران خواند و ادامه داد: علاقه قلبی شهید رئیسی بین مردم بودن بود و پشت میز نشینی را دوست نداشت که این رفتار بسیار پسندیده‌ای است و مردم هم بعد از عروجشان همواره آن را به عنوان نکته مثبت شخصیتی بارز ایشان مطرح می‌کنند. 

امام جمعه چیتاب ضمن تشکر از حضور بی نظیر ملت در تشییع شهدای خدمت خطاب به حاظرین گفت: خروجی این شهادتها و حضور سبز مردم در تشییع سه نکته اساسی برای رئیس جمهور آینده و ملت ایران دارد. 

وی ادامه داد؛ یکی اینکه رئیس جمهور آینده، با برخورداری از شخصیت مردمی بودن، دربین مردم بوده، دردشان را درک و مشکلاتشان را حل کند و دیگری اینکه شهادت این بزرگواران دنیا را در بدرقه مردمی حیرت زده کرد و امنیت ملت ما و کشور ما را تنظیم کرد، و در ادامه نیز، مردم در مایوس کردن بدخواهان نظام، علاوه بر خلق حماسه تشییع قطب مکمل آن که حضور در انتخابات پیشرو هست را مد نظر داشته باشند. 

این خطیب جمعه خطاب به هجمه گران بی غیرت نیز تصریح کرد: این حادثه مَرزِ غیرت و بی غیرتی را بر همگان اثبات کرد، و همه دیدند که در این غَمِ عُظمی، مردم غیرت دار و با اخلاص ناراحت و عزادارند، و جلادهای غربزدهٔ بی غیرت و منفعت طلبان از نبودشان خوشحالند، زیرا شهید رئیسی آمده بود تا در میان این همه هَجمه، وناملایمتها توازن عدالت اجتماعی علوی را در جامعه برقرار کند، و طبعاََ خیلی از همین منفعت طلبان با به مخاطر افتادن موقعیتشان طالب حذف و ترور شخصیتی ایشان ( درفضاهای متعدد) بودند واز این اتفاق مسرورند. 

امام جمعه چیتاب در پایان با اذعان به اینکه شهادت رئیس جمهور و همراهانش قطعا به وحدت اجتماعی دامن می‌زند خاطرنشان کرد: همین اتفاقی که منجر به ایجاد ظرفیتی شد تا مردم بیش از پیش احساس همبستگی کنند رخ داده و نماد آن در تشییع شهید رئیسی و همراهان شهیدشان مشهود است. 

لازم به ذکر است به همت دفتر امام جمعه کبگیان، مراسم عزاداری وسینه زنی در بین الصلاتین برگزار و بعد از اتمام نمازجمعه از طرف حوزه خواهران حضرت فاطمه " س " چیتاب ایستگاه صلواتی و نقاشی برگزار گردید. 



تاریخ انتشار : 4 خرداد 1403, 16:10



» اخبار مرتبط:

  • اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
  • به میزبانی نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی / مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش در مسجدالنبی برگزار شد
  • امام جمعه جدید قلعه رئیسی منصوب شد
  • یادواره شهدای گمنام در قلعه‌رئیسی برگزار می‌شود
  • پیام قدردانی و تشکر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مسولان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟