مشروح اخبار


» دیدار معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد



معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با امام جمعه یاسوج و نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش راک نیوز،عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نقی شعبانیان معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیات همراه امشب با همراهی معتمدی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت الاسلام و المسلمین خرم روز، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه (دامت برکاته) و امام جمعه مرکز استان، دیدار کردند.


در ضمن این دیدار که همراه با عیادت و حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه (مدظله العالی) تعاون روستایی استان انجام شد، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب، مردمی و جهادی و هیات همراه و آرزوی شفا و سلامتی برای نماینده ولی فقیه در تعاون روستایی استان به وضعیت خاص طبیعت و جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: سطح جنگل های زاگرس برابر با ۶ میلیون هکتار است که۴۰ درصد آب کشور را تولید کرده و این توان را دارد که سالانه ۶ میلیارد متر مکعب آب برای کشور ذخیره و به تدریج برای دشت های خوزستان، فارس و بوشهر آزاد نماید.


نوبخت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۱ سفر استانی داشته است ابراز کرد مردم زاگرس مردمانی مهربان و فهمیده هستند و ما باید تسهیلگری کرده و مشکلات آنها را بشنویم.


نوبخت افزود ما در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نظام نامه مردمی سازی منابع طبیعی را نوشته ایم، با این هدف که منابع طبیعی را با مشارکت مردم حفظ نماییم.


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: با توجه به پتانسیل خوب گردشکری این استان می توان به گونه ای کار کرد که برای مردم استان، هم ظرفیت شغل و درآمدزایی ایجاد نمود و هم جنگل ها و طبیعت حفظ شود، چرا که جنگلها تامین کننده امنیت زیستی اند.


نوبخت با اشاره به همدلی و همکاری خوب بین منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی در استان، ابراز امیدواری کرد با رهنمودها و حمایت های نماینده ولی فقیه (مدظله العالی) میتوانیم گام های موثری را جهت حفظ طبیعت و کمک به اقتصاد مردم برداریم.



نوبخت همچنین افزود: از نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، ائمه جمعه استان و همه روحانیون و طلاب که در موضوع فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می کنند به صورت ویژه قدردانی می کنیم.


 نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان نیز ضمن خیر مقدم به معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان، به شرایط خاص طبیعی و آب و هوایی استان اشاره کرد و افزود: مردم استان ما با این طبیعت بکر و زیبا و پوشش گیاهی ناب آن مثل بلوط و گیاهان دارویی زندگی کرده اند و باید این طبیعت و پوشش گیاهی حفظ شود.


آیت الله سید نصیر حسینی تاکید کرد باید پروژه ها و طرح هایی را ایجاد کرد تا هم برای مردم شغل و درامد زایی نمود و هم در کنار آن از طبیعت حفاظت و با دست درازی به آن مقابله کرد.


معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن خیر مقدم به آقای نوبخت، ابراز امیدواری کرد که نگاه ویژه ی ریاست سازمان منابع طبیعی کشور به زاگرس ( به جهت اهمیت و کارکرد آن در کشور) زمینه ی خوبی برای فعالیت در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان با هدف حفاظت از طبیعت و درآمدزایی برای مردم خواهد بود.



در این دیدار همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1403, 06:35



» اخبار مرتبط:

  • تغییر یک مدیر کل در استان فارس؛ سرپرست جدید معرفی شد
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • یکی دیگر از مدیران احمدی نژاد درکهگیلویه وبویراحمد عزل شد
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟