مشروح اخبار


» دفاع ده نمکی ازآرایش شدید النازشاکردوست



مسعود ده‌نمكی در دفاع از فیلم رسوایی در مقابل منتقدان گفت: چطور در فیلم‌های دیگران آرایش افراد بد است نمی‌گویید اینها بد است ولی درباره فیلم من واكنش به خرج می‌دهید.

به گزارش راک نیوز  ،نشست فیلم "رسوایی" تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود ده نمكی در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی در پردیس سینمایی قلهك برگزار شد.

مسعود ده‌نمكی در دفاع از فیلم رسوایی در مقابل منتقدان گفت: چطور در فیلم‌های دیگران آرایش افراد بد است نمی‌گویید اینها بد است ولی درباره فیلم من واكنش به خرج می‌دهید.

نشست فیلم "رسوایی" تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود ده نمكی در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی در پردیس سینمایی قلهك برگزار شد.

در ابتدای این نشست دمیرچی درباره این فیلم گفت: من به این فیلم نمره صد می‌دهم چون این فیلم دارای نكات مهم در فضای جامعه ایران است و توانست واقعیت والعاقبه للمتقین را نشان دهد. همچنین ایروانی استاد رشته تعلیم و تربیت دانشگاه تهران با تشكر از ده‌نمكی گفت : باید دید مخاطبان این فیلم چه كسانی بودند و پیامدهای این فیلم برای مخاطبان چه خواهد بود.

فیلمی بدون مولفه‌های هنری

در ادامه این نشست ناصر هاشم‌زاده كارشناس و فیلمنامه نویس با اشاره به نكات ضعف فیلم "رسوایی" گفت: فیلم "رسوایی" علاوه بر داشتن المان‌های عوام پسندانه و همچنین مولفه‌های فیلم‌فارسی مخاطب را جذب می‌كند، اما پیام اصلی فیلم  در سطح پایین باقی می‌ماند و هیچ مولفه هنری در آن دیده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: فیلم "رسوایی" ممكن است شما را مشعوف كند ولی هیچ مولفه هنری در آن دیده نمی شود. این فیلم را نه می‌توان اجتماعی پنداشت و نه می‌توان عرفانی دانست بلكه از هر دو این عرصه‌ها وامدار است.

صادق كوشكی استاد دانشگاه تهران با بیان اینكه "رسوایی" او را به یاد فیلم‌های اول مخملباف انداخته است، افزود: در دین ما خوب كار كردن مقدمه خوب هم می‌خواهد. در این فیلم ما مقدمه خوبی نمی‌بینیم و بعضی صحنه های این فیلم اصلا مناسب نیست. طبق فرمایش مقام معظم رهبری با دستمال كثیف نمی‌توان شیشه را پاك كرد. با مقدمه‌ای مثل این فیلم اصلا نمی‌توان حرف خوب را بیان كرد.

نصرت‌الله تابش نیز در سخنانی اشاره كرد: به لحاظ كارگردانی و فیلمنامه ده‌نمكی نسبت به فیلم‌های گذشته پیشرفت كرده است. این مدل كاراكترها در فیلم‌هایی مثل زیر نور ماه ، نرگس و... نیز دیده شده است. در فیلم معضلی به نام فحشا نشان داده شد ولی فقط در توصیف آن خوب عمل شد و در مرحله تبیین و پیدا كردن راه حل جوابی نداشت. فیلم‌های ده‌نمكی به این علت طرفدار دارد كه به شخصیت‌هایی كه كمتر مورد توجه جامعه هستند، توجه می‌كند.

سعید مستغاثی منتقد سینما نیز متذكر شد: فكر می كنم هر فیلمی در شرایط و فضای خودش باید سنجیده شود. ما در سینمای ایران آرزوی یك فیلم خوب را داریم ولی ما در سینمایی كار می كنیم كه دارای یك عقبه غبارآلود است. این فیلم از نظر ساختاری مناسب نیست البته از لحاظ ساختاری از اخراجی‌های 3 جلوتر است. به نظر من روحانی خیلی خوب پرداخته شده و موضوع اخلاقی فیلم بر روی طبقات مختلف تاثیر می گذارد.

در ادامه این نشست ایروانی در افزود: وقتی همه خوبی‌ها را در یك شخصیت جمع كنیم و بدی‌ها را  یك نفر دیگر یعنی شخصیت‌ها سفید یا سیاه باشند این نشان می‌دهد كه جامعه خودمان را نمی‌شناسیم. این نگاه اغراق‌آمیز به شخصیت‌ها باورپذیر نیست و یكی از مشكلات فیلم این نوع تصویرگری است كه باعث می شود اثر تربیتی نداشته باشد. در فیلم اصول تربیت و روابط علی رعایت نمی‌شود.

شما هم حرف روشنفكران را می‌زنید

مسعود ده‌نمكی در پاسخ به منتقدان گفت: مطالب سایت روشنفكران درباره این فیلم هم شبیه حرف‌های بچه‌های ماست. درد بچه‌های امروز این است كه وقتی از روی میدان مین رد می‌شویم كنار گذاشته می‌شویم. یك زمانی من هم جای شما بودم و رحم هم نمی كردم اما مشكل ما این است كه فقط در حرف زدن خوب هستیم.

وی در ادامه افزود: تا زمانی كه ما فقط منتقدیم اتفاقی در این حوزه نمی‌افتد باید روی به عمل بیاوریم. چطور در فیلم‌های دیگرآرایش افراد بد است نمی گوییم اینها بد است.


این كارگردان در پایان درباره درام در رسوایی گفت: راه شكل گیری چیزهای منحصر به فرد در سینما این است كه استثنائات را به درام تبدیل كنیم. روشنفكران فیلم می سازند و به زور می خواهند یك معنی به آن وصل كنند. اگر مضمون دینی می سازیم برای كسی است كه اهل سینما نیست. قاطعانه می گویم كه روی فیلم بیشتر از نمازهایم قسم می‌خورم.

 نقل از مهر




تاریخ انتشار : 22 بهمن 1391, 19:46



» اخبار مرتبط:

  • چ» حاتمی‌کیا و "ع"یاسوجی ها دریک سینما /در سومین روز از اکران فیلم‌های فجر در یاسوج
  • کارگردان جوان دهدشتی در جشنواره فیلم فجر امسال
  • علی کریمی به اصغرفرهادی تبریک گفت
  • فیلم تلویزیونی"دژسوق"امروزساعت 13:30ازشبکه شما
  • علت حذف مهران مدیری از تلویزیون
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟