مشروح اخبار


» سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: راهیابی 24 هنرجو به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی محور هنرستانهای سراسر کشور



سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:24 هنرجوی هم استانی به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی محور هنرستان های سراسر کشور راه یافتند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:24 هنرجوی هم استانی به مرحله کشوری المپیادهای شایستگی محور هنرستان های سراسر کشور راه یافتند.

به گزارش راک نیوز محمد جمالی آرند ،افزود: این تعداد هنرجو در 16 رشته در رقابت علمی، کارگاهی و فنی و حرفه ای استان منتخب شدند.

وی، با تشریح مهمترین دستاوردها و موفقیت های هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان ،گفت:کسب رتبه سوم کشوری در بحث جذب دانش آموزان در پایه دهم هنرستانها در سال تحصیلی 1402-1401 ، راهیابی 7 هنرستان استان در جشنواره الفتا از بین هزار و 670 هنرستان سراسر کشور ،جذب ،توزیع و خرید بیش از 24 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک سرانه مصرفی 7 هنرستان استان،انتخاب بیش از 9 هنرآموز و 12 هنرجو برتر کشوری در جشنواره ها مختلف علمی ،کارگاهی و آموزشی از جمله این دستاوردها است.

جمالی،افزود:تولید موتور خودروی آبی برای نخستین بار با سوخت 75 درصد آب و 25 درصد بنزین توسط هنرجویان چاروسایی در کشور ،تولید وسایل مختلف از جمله دستگاه دومنظوره که هم قابلیت یخچال داشته و هم قابلیت کولرگازی دارد،مولد سازی و تولیدی کردن برخی کارگاههای هنرستان های استان از جمله راه اندازی پرورش قارچ دکمه ای در مدرسه بنت الهدی دهدشت،اقبال لاهوری یاسوج و هنرستان نرجس گچساران از دیگر موفقیت ها و دستاوردهای دیگر در حوزه هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان است.

ایمان بزرگ امید، رئیس اداره فی وحرفه ای وکاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان نیز گفت:۸ هزار و ۶۰۰ هنرجو در ۷۲ هنرستان رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش مشغول به تحصیل هستند.




تاریخ انتشار : 22 خرداد 1403, 18:54



» اخبار مرتبط:

  • کسب رتبه برتر کشوری توسط هنرجوی گچسارانی
  • آغاز ثبت نام در تنها هنرستان کشاورزی شبانه روزی کهگیلویه وبویراحمد
  • یک دانش آموز گچسارانی رتبه برتر جشنواره عکس کشوری را کسب کرد .
  • اولین مدرسه تربیت‌بدنی و ورزشی پسرانه در گچساران تأسیس شد
  • معلمان و دانش آموزان بهمئی رتبه های برتر کشوری و استانی کسب کردند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟