مشروح اخبار


» طرح نهضت ملی مسکن دهدشت به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود



عملیات ساخت یک هزار و ۱۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن دهدشت که در دولت سیزدهم آغاز شده به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.


به گزارش راک نیوز،با کلید خوردن نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن مردم به ویژه قشر کم بضاعت جامعه در دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون مسکن در دستور کار قرار گرفت.



شهید جمهور آیت الله رئیسی بار ها در سخنرانی های خود به اهمیت مسکن و اولویت آن برای قشر کم‌توان جامعه اشاره می‌کرد که در دولت سیزدهم با روش های مختلف تلاش شد تا این نیاز مهم مردم به ویژه جوانان برطرف شود.



شهید رئیسی از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان ابر پروژه دولت سیزدهم برای رفع نیاز مردم نام می‌برد و از دستگاه های مرتبط خواستار عزم جدی برای رفع این نیاز مردم می‌شد.



 طبق آمار برآورد شده بخش مسکن کشور از رشد منفی ۱۳.۵ درصد در سال ۹۹ به رشد ۴.۸ درصد مثبت در سال ۱۴۰۲ رسید‌، این میزان رشد نشان از پیشرفت روند عملیات ساخت و سازها در کشور دارد.



طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در حال اجراست و طبق گفته مسئولان هزار و ۱۰ واحد در زمینی قریب به ۲۸ هکتار در حال ساخت است. 


بازدید ها در کهگیلویه از سایت نهضت ملی مسکن در دهدشت حاکی از رضایت متقاضیان و مالکان از روند کار پروژه بود اما مشکلاتی در حوزه خدمات زیرساختی برق، آسفالت، جدول گذاری و متوقف شدن پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن وجود داشت که انتظار می‌رود جهت تسریع در روند اجرایی این طرح که به مراحل پایانی نزدیک است، همکاری های لازم صورت گیرد.




یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که معلول بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: از اینکه این طرح ملی بیشتر به درد افراد کم بضاعت جامعه و معلولان می‌خورد شاکر هستم.




وی به برخی از مشکلات در مراحل ساخت طرح اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در حوزه آب، برق و گاز وجود دارد اما مسئولان پیگیر هستند و پروژه را با جدیت جلو می‌برند، امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.



یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی دهدشت که هم بنا بود و هم صاحب خانه شده بود، روند کار پروژه و همکاری بنیاد مسکن را مطلوب عنوان کرد.



وی با بیان اینکه صاحب خانه شدن برایم سخت بود، گفت: به برکت وجود این طرح صاحب خانه شدیم و از مستأجر بودن نجات پیدا کردیم.



صالحی نژاد دیگر متقاضی نهضت ملی مسکن اجرای این را یکی از پروژه های کلان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: به عنوان یک معلم هیچ وقت نمی‌توانستم خانه دار شوم اما با این طرح اکنون صاحب خانه شدم.



وی مشکلات نهضت ملی مسکن دهدشت را برق و آسفالت خیابان ها عنوان کرد و گفت: اکثر متقاضیان مستأجر هستند و تمام سرمایه خود را در این طرح هزینه کرده‌اند، اگر تا مهر ماه نتوانیم به علت مشکل برق در خانه های خود ساکن شویم ناچار هستیم یک سال دیگر مستاجر باشیم و توانایی پرداخت اجاره خانه را نداریم، امیدواریم پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.



مسئولان مرتبطه جهت تسریع در روند نهضت ملی مسکن دهدشت گام بردارند


سپهدار آرام در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه اظهار کرد: در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار به تعداد ۵۵۰ قطعه زمین ۲ واحدی از سوی اداره راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.



وی با بیان اینکه در این راستا یکهزار و ۱۰ نفر برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به بانک عامل معرفی شدند، افزود: از این تعداد حدود ۶۵۰ تا با بانک عقد قرارداد کردند.



آرام با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن سایت بزرگی است، و نقش ادارات خدمات رسان از جمله آب برق و گاز در این طرح مهم است، گفت: با همکاری اداره آب و فاضلاب همه معابر شبکه گذاری شد.




رئیس بنیاد مسکن طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه خاطرنشان کرد: اداره شرکت گاز یک هفته ای هست که کار خود را آغاز کرده و در این بازه زمانی چند معابر ابتدایی را شبکه گذاری کرده است.



وی از برق به عنوان مهم ترین مسئله بعد از آب نام برد و گفت: متاسفانه تا کنون فقط ابتدای سایت برق دار شدند و بقیه آن برق دار نشدند که می‌طلبد فرماندار کهگیلویه پیگیری کنند که نهضت ملی برق دار شود.



 آرام با اشاره به همکاری خوب بانک مسکن در همکاری و پرداخت تسهیلات به متقاضیان، گفت: اما بعد از عید تا کنون تسهیلات متقاضیان متوقف شده است، می‌طلبد که این مشکل پیشگیری شود تا به مابقی افرادی که عقد قراداد کردند، قرارداد بسته شود و بتوانند ساختمان های خود را شروع به کار کنند.




طرح نهضت ملی مسکن دهدشت به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود


سید سجاد دستفال هم در ادامه اظهار کرد: پروژه نهضت مسکن ملی دهدشت اکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.وی با بیان اینکه تمام متقاضیان به بانک معرفی شدند، افزود: از این تعداد متقاضی ۷۰۰ نفر تا کنون در بانک عقد قرارداد شده و در حال دریافت اقساط وام خود هستند.دستفال با بیان اینکه پروژه مسکن ملی دهدشت در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در حال اجرا است، گفت: در این مقدار زمین هزار و ۱۰ واحد در حال ساخت است.



 مدیر پروژه نهضت ملی مسکن دهدشت خاطرنشان کرد: از این مقدار ۸۰۸ واحد فونداسیون، ۵۵۰ واحد اجرای سقف، ۴۳۰ واحد اجرای دیوار چینی، ۱۷۰ واحد در مرحله تاسیسات کاشی کاری و گچ کاری و ۶۷ واحد در مرحله بهره‌برداری است.




 وی با اشاره به اینکه جانمایی سایت تمام شده، و نقش ادارات خدمات رسان در تسریع روند پروژه بسیار مهم است، گفت: اداره آب و فاضلاب کارش به پایان رسید و اجرای شبک گاز در حال اجرا است و اجرای شبکه برق تا پایان برج ۴ پیمان‌کار مشخص و کار برق کشی آغاز خواهد شد.



دستفال از مراحل پایانی سایت نهضت ملی مسکن در دهدشت خبر داد و گفت: طبق زمان بندی که از قبل تعریف شده اواخر برج ۸ پایان کار این سایت می‌باشد./فارس



تاریخ انتشار : 27 خرداد 1403, 13:55



» اخبار مرتبط:

  • بیش از ۹ هزار واحد مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست
  • معاون رئیس جمهور: طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت خوبی دارد
  • الحاق ۲۰ هکتار از اراضی شهر یاسوج برای طرح نهضت ملی مسکن
  • احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد/ دستگاه‌ها به تعهدات طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند
  • روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرد/۷۹۴۰ مسکن شهری در حال اجراست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟