مشروح اخبار


» توضیحات معاون درمان دانشگاه در پی اتفاق اخیر دربیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج



دکتر محمود شهامت گفت:به لحاظ علمی وتخصصی متخصصان تاکیدی دارند احیای نوزاد زیر ۲۵هفته اتفاق نیافتد.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت درمان؛محمود شهامت معاون درمان دانشگاه در خصوص اتفاق اخیر در بیمارستان امام سجاد(ع)یاسوج با ابراز گلایه مندی از اصحاب رسانه اظهار داشت:مجموعه مدیریت درمان دانشگاه خود را هم به لحاظ انسانی و هم تخصصی نسبت به مسائل واتفاقاتی که در مراکز درمانی برای هم استانی ها و نیزهم وطنانمان رخ دهد ،به صورت شفاف و صریح موظف به پاسخگويی می داند .


 وی افزود:از نظر علمی و همچنین نظر متخصصان امر احیا و زنده نگهداشتن یک نوزاد زیر ۲۵ هفته به دليل عوارضی که به همراه خواهد داشت؛ نظیر مشکلات قلبی ، سیستم عصبی،ریوی وگوارش درکل کلیه سیستم‌های حیاتی نوازد ناقص واینکه احتمال زنده ماندن کم میباشد،بنابراین متخصصان تاکیدی دارند که احیای نوزاد زیر ۲۵هفته اتفاق نیافتد.



دکتر شهامت در ادامه افزود:مادر به محض ورود به بخش زایشگاه توسط متخصص زنان ویزیت شد وبه خاطرشرایط حادی که مادر داشته نظیر؛کوتاهی طول دهانه رحم که منجر به نزدیکی به زایمان شده به مادر توصیه شده که سقط جنین ودر واقع ختم بارداری انجام شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت؛اما مادر به خاطر سوابق نازایی وسقط هایی که داشته جان خود را به خطر انداخته ونسبت به ختم بارداری متحمل نمیشه و چند روزی تحت نظر بوده ولی متاسفانه باپیشرفت زایمان کیسه جنین کامل از بدن مادر خارج شده و در این لحظه مادر به همراه خانواده به ختم بارداری راضی شده است.


شهامت گفت:وقتی ختم بارداری اتفاق افتاد رزیدنت زنان براساس پروتکل کشوری به مادر اعلام میکندکه نوزادان متولد شده بقایی ندارند یا به شکل دیگری که شما اینها را مرده لحاظ کنید.


این مسول در ادامه عنوان داشت:همین مسئله باعث شده که خانواده بعدا متوجه شدند که نوزادان قلب دارند و گفتمان رزیدنت وماما را این گونه برداشت کردند که نوزادان زنده شدند در صورتی که چنین نیست وممکن است نوزادان تا چند روز آینده قلب داشته یا زجر تنفسی تنفس داشته باشند، ولی این جور نیست ودر واقع شاید نوع گفتار وادبیات کادر درمان در مواجه بامادرهمراهان اخلاق حرفه‌ای رعایت نشده وگرنه به لحاظ مراقبتی و اصول علمی قصوری انجام نگرید و امیدواریم معجزه ای اتفاق بیافتد وگرنه بر اساس دستور العمل ها وپروتکل علمی امیدی به بقا نیست.



شهامت در پایان افزود :بلافاصله بعد از اطلاع در خصوص اتفاق اخیر تیم تخصصی معاونت به بیمارستان مراجعه واز نزدیک در جریان مسائل قرار گرفته و در چند روز آینده با برگزاری نشست تخصصی در سطح معاونت درمان اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.



تاریخ انتشار : 28 خرداد 1403, 14:24



» اخبار مرتبط:

  • کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ نوزاد یاسوجی در بیمارستان امام سجاد(ع) تشکیل شد
  • اتفاق عجیب در بیمارستان امام سجاد یاسوج؛ نوزاد دختری که پسر شد!
  • تولد نوزاد "یاسوجی" در آسانسور بیمارستان!
  • افتتاح ۲۲ پروژه بهداشتی و درمانی در ایام دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد/راه اندازی بخش جدید زایشگاه بیمارستان امام سجاد یاسوج
  • انجام 42 عمل جراحی توسط گروه جهادی قرارگاه امام حسین(ع) در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟