مشروح اخبار


» قتلگاهی به نام جاده دهدشت_چرام و لزوم ورود مدعی‌العموم



جاده ارتباطی دهدشت_چرام سال‌هاست که زیر سایه غفلت و ترک فعل مسئولان جان جوانان این دو شهر را می‌گیرد و اکنون مردم خواستار برخورد مدعی‌العموم با بانیان وضع موجود هستند.


قتلگاهی به نام جاده دهدشت_چرام و لزوم ورود مدعی‌العموم


جاده ارتباطی دهدشت_چرام سال‌هاست که زیر سایه غفلت و ترک فعل مسئولان جان جوانان این دو شهر را می‌گیرد و اکنون مردم خواستار برخورد مدعی‌العموم با بانیان وضع موجود هستند.


به گزارش راک نیوز،روزی نیست که اخبار ناگوار حوادث جاده‌ای در رسانه های کهگیلویه منتشر نشود، تصاویر دلخراش صحنه های تصادفات دل هر بیننده‌ای را به درمی‌آورد. تعداد حادثه های رانندگی در جاده‌های کهگیلویه از دستمان در رفته است، هفته‌ای نیست که خانواده‌ای داغدار نشود.



شب گذشته بود که خبر حادثه رانندگی در محور دهدشت_چرام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های شهرستان های کهگیلویه و چرام داشت و باز هم غبار غم بر چهره هم شهرستانی ها نشاند.


شامگاه گذشته بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پیکان و وانت بار پیکان در جاده دهدشت_چرام بر اثر آتش گرفتن وانت‌بار پیکان ۳ نفر جان باختند و ۵ نفر نیز مصدوم شدند.


مسیر دهدشت_چرام یکی از مسیرهای مهم کهگیلویه و بویراحمد است، زیرا هر دو مرکز شهرستان هستند و بیشترین‌ مراودات مردم چرام و دهدشت از این مسیر صورت می‌گیرد.


علی‌رغم اینکه مسیر ۱۷ کیلومتری جاده دهدشت_چرام پس از سال‌ها وقفه طولانی جهت تکمیل آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید اما همچنان نقاط حادثه‌خیز در این وجود دارد.


مسیر ارتباطی دهدشت_چرام از سه راهی روستاهای لیر تلخک تا دمهد به متراژ ۸۰۰ متر قریب به ۳ سال است که زیرسازی های لازم انجام گرفته و اعتبار آن هم تامین شده و آماده آسفالت است، اما متاسفانه به علت ضعف مدیریتی ادارات مربوطه به حال خود رها شده است.



باز هم تصادف خونبار


در این چند سال نقاط حادثه خیز مسیر ارتباطی دهدشت_چرام زیر سایه آشکار بی‌توجهی و بی غفلتی بسیاری از جوانان ما در این جاده جان خود را از دست داده‌اند.


هادی یوسفی در خصوص تصادف مرگ‌بار جاده دهدشت_چرام گفت: ساعت ۱۹ و ۲۸ دقیقه شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پیکان و وانت بار پیکان در جاده دهدشت – چرام ۳ نفر جان باختند و ۵ نفر نیز مصدوم شدند.


وی اظهار کرد: در این سانحه رانندگی که در محدوده روستای «دارگنده» رخ داد، بر اثر آتش گرفتن وانت بار پیکان، هر دو سرنشین آن جان باختند.


مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از سرنشینان پیکان نیز در دم جان باخت، افزود: ۵ مصدوم دیگر این سانحه نیز توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت منتقل شدند.




جاده دهدشت_چرام در حوزه کاری وظیفه راه و شهرسازی است


سرهنگ حسن دانایار در همین خصوص گفت: تصادف وانت پیکان با سواری پیکان منجر به آتش سوزی شد که سه نفر در این حادثه سوختند. علت تصادف توسط پلیس راه بررسی و کارشناسی خواهد شد.


وی افزود: قطعا در صورتی که سازمانی یا پیمانکار در این حادثه قصور یا سهل انگاری داشته باشد طبق قانون راهنمایی و رانندگی سهم تقصیر داده می‌شود.دانایار اظهار کرد: این جاده در حوزه کاری وظیفه راه و شهرسازی است.


رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از وقوع این تصادف در مقطعی جاده توسط مردم بسته شد و خواستار رفع نواقص این جاده شدند که با پادرمیانی فرمانده‌هان پلیس راه جاده بازگشایی شد.


سرهنگ دانایار تصریح کرد: پیگیر هستیم که در نشستی با حضور مسئولان مربوطه مشکل ۸۰۰ متر نیمه کاره این جاده در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.


وی ادامه داد: مکاتباتی زیادی در خصوص رفع مشکلات این ۸۰۰ متر باقی مانده از چهارخطه دهدشت به چرام انجام داده‌ایم اما به نتیجه نرسیده و نیمه کاره رها شد که متاسفانه همین محدوده به نقطه حادثه تبدیل شده است.


لزوم ورود مدعی‌العموم به سانحه های مرگبار در جاده های ناایمن کهگیلویه شهروندان دهدشت و چرام از دادستان کهگیلویه به عنوان مدعی‌العموم خواستار برخورد با کسانی که ترک فعل کرده‌اند و بانیان وضع موجود هستند در جاده چرام_دهدشت شدند.


اميدواريم مسئولان پس از این همه حادثه تلخ و دلخراش كه بنيان خانواده های بسياری را تا کنون از هم پاشیده درس عبرتی شود و نقاط حادثه‌خیز خیز این جاده رفع شود.



تاریخ انتشار : 31 تیر 1403, 16:09



» اخبار مرتبط:

  • واژگونی خودروی پراید در محور دهدشت -چرام ۲ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت+جزئیات
  • جاده دهدشت -چرام دوباره حادثه ساز شد/تصادف پراید و پیکان با 2مصدوم
  • واژگونی خودروی وانت پیکان در جاده قدیم دهدشت-بهبهان 5 مصدوم برجای گذاشت+جزئیات
  • روز پر حادثه در جاده های کهگیلویه وبویراحمد
  • 7 مصدوم در پی برخورد پیکان با پراید در جاده فیروزآباد- نقاره خانه شهرستان بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟