مشروح اخبار


» شجاعی‌نژاد خبر داد: ۳۸ درصد گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی را مراکز تعاون روستایی خرید کردند



مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از میزان خرید تضمینی گندم در این استان، ۳۸ درصد آن را سه مرکز تعاون روستایی خرید کرده‌اند.


مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از میزان خرید تضمینی گندم در این استان، ۳۸ درصد آن را سه مرکز تعاون روستایی خرید کرده‌اند.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی‌نژاد در بازدید از مرکز خرید گندم در دهدشت اظهار کرد: تاکنون و در سه مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی، میزان ۲۸ هزار و ۱۰۰ تن گندم خریداری شده است که معادل ۳۸ درصد کل خرید گندم در استان بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این موفقیت با تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران شبکه تعاون روستایی و تعامل و همکاری خوب مجموعه جهادکشاورزی و اداره کل غله استان محقق شد.

شجاعی‌نژاد بیان کرد: این ۳۸ درصد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سه مرکز خرید گندم در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی خریداری و تحویل سیلوهای اداره کل غله استان شده است.

شجاعی‌نژاد با تفکیک عملکرد مراکز خرید متعلق به تعاون روستایی، تصریح کرد: میزان ۱۶ هزار و ۱۳۰ تن در مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی کهگیلویه، میزان هشت هزار و ۸۰۰ تن در اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان چرام و میزان سه هزار و ۲۲۰ تن در اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان بهمئی خریداری شده است.


مدیرکل تعاون روستایی از حمل همه گندم خریداری شده در این سه مرکز خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای فعال شدن مرکز خرید تعاونی تولید روستایی ابدالان گچساران برای فصل آتی فراهم شده که بدون شک در افزایش خرید تضمینی گندم و سهولت دسترسی کشاورزان به مراکز خرید بسیار موثری خواهد بود.


وی همچنین از خرید ۳۰۰ تن گندم بذری دیم در شرکت تعاونی روستایی شهید مفتح گچساران خبر داد.

شجاعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خرید محصول استراتژیک کلزا در مراکز خرید تعاون روستایی گفت: ۹۰۰ تن محصول باکیفیت کلزا در دو شرکت تعاونی تولید کلاچوی کهگیلویه و شرکت تعاونی تولید سعید مفتح گچساران خریداری کردیم که به نسبت سال قبل ۴۲ درصد رشد داشتیم.


مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تاکنون ۶۵ درصد مطالبات کلزاکاران از سوی کارخانه جات روغن گیری طرف قرارداد پرداخت شده است.


گفتنی است که در سرجمع و در همه مراکز خرید تضمینی گندم استان، تاکنون (لحظه تنظیم گزارش) میزان خرید گندم سیلویی از ۷۴ هزار تن عبور کرده و عملیات خرید همچنان ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 31 تیر 1403, 22:10



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:خرید تضمینی ۱۱ هزار تن گندم و کلزا در مناطق گرمسیری
  • خرید ۷ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان های گرم‌سیری کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: اتخاذ تصمیمات لازم برای عدم خسارت به محصول گندم خریداری شده
  • 21هزار و 582 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • 23 هزار و 486 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟