مشروح اخبار


» تاج‌گردون عنوان کرد؛ دیوان محاسبات باید دستگاهی مستقل و ثابت قدم شود



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما این است که دیوان محاسبات را یک دستگاهی مستقل، تخصصی و ثابت قدم کنیم تا ساختار فنی دیوان و استقامت لازم در این نهاد به خوبی حفظ شود.


به گزارش راک نیوز؛ غلام‌رضا تاج‌گردون با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و انتخاب فرد اصلح برای تصدی کرسی ریاست و دادستانی آن اظهار کرد: دیوان محاسبات نهاد و بازوی نظارتی مجلس در مسائل مالی و دیگر موضوعات مقرراتی در کشور است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات یک دستگاه کاملاً تخصصی است، با این حال به دلایلی، مدتی است که یک نگاه سیاسی به آن می شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع رویکرد ما این است که دیوان محاسبات را یک دستگاهی مستقل، تخصصی و ثابت قدم کنیم تا ساختار فنی دیوان و استقامت لازم در این نهاد به خوبی حفظ شود.

تاج‌گردون تاکید کرد: به واقع در حال حاضر کاندیداهای محترمی از دولت و نمایندگان مجالس قبل در این بخش ثبت نام کردند که سوابق آنها برای تصدی بر کرسی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات در کمیته دیوان محاسبات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که دیوان محاسبات مهمترین و تنها ابزار نظارتی است که بر کل ارکان اجرایی کشور قضاوت خواهد کرد.



تاریخ انتشار : 1 مرداد 1403, 11:27



» اخبار مرتبط:

  • تاج‌گردون شرایط انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات را تشریح کرد
  • گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات مشخص شدند + اسامی
  • تاجگردون: بحث استیضاح رئیس دیوان محاسبات مطرح نیست
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس شد
  • گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟