مشروح اخبار


» بزرگداشت سالروز نماز جمعه در دهدشت؛مسئولان با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند



در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور،مسئولین و اعضای ستاد نماز جمعه دهدشت با شهدای گمنام تجدید بیعت کردند.


به گزارش راک نیوز،به مناسبت پاسداشت روز نمازجمعه مسئولین و اعضای ستاد نماز جمعه دهدشت امروز با شهدای گمنام تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین تجدید بیعت با شهدای گمنام اظهار کرد: اگر امروز نماز جمعه در 900 شهر کشور اقامه می‌شود به برکت جانفشانی شهداست.

امام جمعه کهگیلویه ضمن بزرگداشت یادو خاطره شهدای محراب و نماز جمعه گفت: نماز جمعه از ستاوردهای با برکت انقلاب اسلامی است اعضای ستاد نماز جمعه به این واجب الهی و پایگاه دین خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از افتخارات حضرت ابراهیم،پیامبر اسلام و اهل قریش خادمی برای نماز و کعبه بود،ادامه داد: خداوند توفیقی عنایت کرد و ما به عنوان خادم نماز جمعه مشغول خدمت هستیم.

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه ستادنماز جمعه دهدشت از رده‌های سنی مختلف عضو دارد،گفت: در واحد خواهران علاوه بر برگزاری نماز جمعه کلاس‌های آموزشی، تربیتی و اخلاق برای اعضای ستادد برگزار می‌شود و فعالیت‌ها منحصر به روز جمعه نیست.

وی ادامه داد:نماز جمعه زمانی مطلوب است که 50درصد جمعیت جوان باشد،زمانی موفق است که تریبون نماز جمعه صدای همه مردم شهرستان باشد مردم انتظار دارند در برهه‌های مختلف امام جمعه زبان گویا باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: نماز جمعه‌ای موفق است که از چارچوب مصلی بیرون بیاید و خدمت صرفا در روز جمعه نباشد.

فرماندار کهگیلویه امروز در آیین غبارروبی گلزار شهدای گمنام که در آستانه 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور برگزار شده بود،گفت: امیدواریم پیروان و رهروان شهدا و اهل بیت باشیم و به وصیت شهدا عمل کنیم.

سید حمزه محقق‌زاده افزود: هفته نماز جمعه را به امام جمعه با بصیرت و فهیم و مجموعه ستاد نماز جمعه تبریک می گویم به فرموده امام راحل اگر همین نماز جمعه را تنها محصول انقلاب قلمداد کنیم خیلی کار کردیم.

وی بیان کرد: از تریبون نماز جمعه مسایل سیاسی روز در آگاهی بخشیدن به مردم بیان می‌شود ائمه جمعه موضوعات فرهنگی و اجتماعی را آسیب شناسی و راهکار رفع نواقص می‌دهند در موضوعات عمرانی هم عالمانه می پردازند و مشکلات و مطالبات مردم را پیگیری می کنند.

محقق‌زاده با قدردانی از فعالیت ستاد نماز جمعه دهدشت گفت: خیلی از آسیب‌ها را می توان با چنگ زدن به ریسمان نماز جمعه رفع کرد.عفاف و حجاب یکی از موضوعات مد نظر ستادهاست که به خوبی پرداخته میشوند از همه مسانی که دراین عرصه تلاش و فعالیت دارند تشکر می کنم.



تاریخ انتشار : 2 مرداد 1403, 20:54



» اخبار مرتبط:

  • نماز جمعه دهدشت با رعایت موازین بهداشتی برگزار می شود
  • تجدید بیعت شورای اداری کهگیلویه با آرمان‌های شهدا+تصاویر
  • آمادگی نهاد امامت جمعه دهدشت برای تسریع در واکسیناسیون کرونا
  • امام جمعه جدید چیتاب منصوب شد
  • این هفته نماز جمعه تعطیل است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟