مشروح اخبار


» هشدار باران‌های موسمی در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد از ورود سامانه بارش‌های موسمی به استان خبر داد.


مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد از ورود سامانه بارش‌های موسمی به استان خبر داد.


به گزارش راک نیوز،علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از امروز تا دوشنبه ماندگاری هوای گرم مورد انتظار است و به تدریج از سه شنبه تا پایان هفته دمای حداکثر روند کاهشی پیدا می کند.


این مسئول با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی ‌و ناپداری‌های موسمی گفت: این سامانه بعدازظهر دوشنبه آغاز و اواخر وقت جمعه پایان می‌رسد.



مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد این سامانه همه مناطق استان را در برمی‌گیرد، افزود: رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک بارش تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است.


وی گفت: احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ورزش باد نسبتاً شدید در مناطق مستعد گرد و خاک کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و درختان کهنسال از آثار مخاطرات سامانه بارشی است.


وی عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعت بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایه‌روبی دهانه پل، کانال ها و آب روها، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال را توصیه کرد.



تاریخ انتشار : امروز, 14:39



» اخبار مرتبط:

  • هشدار هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی سامانه بارشی جدید/جزئیات این سامانه
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه جدید بارشی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شود/جزئیات
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه بارشی جدید برف و باران در راه استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟