مشروح اخبار


» یادداشت؛ سنگ تمام موحد برای ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات



معرفی سید ستار هاشمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات از سوی مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم را باید فراتر از یک اتفاق استانی و ملی موردتوجه و مداقه قرارداد.


معرفی سید ستار هاشمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات از سوی مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم را باید فراتر از یک اتفاق استانی و ملی موردتوجه و مداقه قرارداد.


اگر چه سید ستار هاشمی نخبه و مدیری متعهد و توانمند از خطه زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ اما واقعیت آنچه سبب توجه و معرفی ستار هاشمی بوده است نه این مسائل که فراتر از آن توانمندی، ظرفیت و سوابق درخشان این مدیر جوان بوده است که بالاترین نمره و امتیاز را در کارگروه تخصصی شورای راهبردی در پی داشت و شورا وی را به‌عنوان گزینه اول پیشنهادی خود برای این وزارتخانه به رئیس‌جمهور معرفی کرد.


بعلاوه این انتخاب یک اتفاق و رخداد بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.


چرا که با این اتفاقاً سطح اعتماد عمومی و رضایت در استان بالا رفته است و نشانگر آن است که برخلاف تصورات قبلی که گمان می‌رفت استان در حوزه توجه به نیروی انسانی از سوی مرکز مورد اجحاف واقع می‌شود این‌گونه نیست و نیروی توانمند و شایسته فارغ از منطقه و جغرافیا حتماً مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

نگاهی به جو عمومی مجلس نیز بیانگر فضای مثبت مجلس نسبت به این گزینه است.


هر چند تا روز رأی‌گیری و تعیین تکلیف رأی مجلس باید منتظر ماند و تصمیم نهایی نمایندگان را به انتظار نشست؛ بنابراین بخش مهمی از مسیر باقی‌مانده است و دراین‌بین نیاز به تلاش و معرفی این گزینه جوان همچنان یک ضرورت اساسی است، به‌ویژه تلاش سه نماینده استان در این زمینه مؤثر خواهد بود.


تقدیر نماینده محترم ولی‌فقیه از اقدام رئیس‌جمهور در معرفی ستار هاشمی گام مهمی بوده است که قطعاً به بهترشدن شرایط عمومی مجلس نسبت به ستار هاشمی تأثیرگذار است؛ اما در گام بعدی این نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستند که باید تمام‌قد از یک نیروی شایسته و توانمند حمایت و با سایر نمایندگان رایزنی نمایند.


نمایندگان استان ازاین‌جهت که نسبت به همکاران خود شناخت بیشتری نسبت به ستار هاشمی دارند و با حمایت خود می‌توانند به دولت نیز کمک کنند لازم است هم در صحن و در مقام دفاع از وزیر پیشنهادی و هم به‌صورت رایزنی برای کسب حداکثر رأی اعتماد به هاشمی گام بردارند که تعداد آرای نهایی در اعتماد به ستار هاشمی یک اندوخته مهم و لازم برای کار در وزارت حساس ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.


در این میان تلاش‌های سید محمد موحد در حمایت از گزینه جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل‌تقدیر و ستودنی است. نماینده با سابقه‌ای که در هفته قبل با یک سبد رأی قابل‌قبول در تقابل برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پایگاه خود را نشان داد و حالا این داشته را در جهت حمایت از ستار هاشمی به میدان آورده است.


برگزاری چندین نشست فراکسیونی و کمیسیونی برای معرفی و جلب حمایت سایر نمایندگان از ستار هاشمی گام‌های مهمی بوده‌اند که سید محمد موحد در طول یک هفته اخیر و بعد از معرفی این وزیر جوان برداشته است.



جلسه مشترک جبهه ایران اسلامی و فراکسیون حامی انقلاب مجلس شورای اسلامی به ریاست موحد با ستار هاشمی دو مورد از فعالیت‌های قابل‌تقدیر سید محمد موحد است.


انتظار می‌رود در روزهای پیشرو و به‌ویژه جلسات مربوط به وزیر ارتباطات و فناوری نیز این روند ادامه داشته باشد.


حمایت سید محمد موحد باسابقه بالای نمایندگی از ستار هاشمی یکی از برگ‌های برنده این وزیر پیشنهادی جوان خواهد بود و نشان می‌دهد که سید محمد موحد موفقیت دولت را یکی از وظایف نمایندگی خود می‌داند.


حضور ستار هاشمی در یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین وزارت‌خانه‌ها را باید یک امتیاز برای دولت چهاردهم و یک فرصت تاریخی برای حوزه زیرساختی صنعت دیجیتال و هوش مصنوعی دانست و امیدوار به اتفاقات و ابتکارات درخشان در این بخش در سال‌های پیشرو بود.



تاریخ انتشار : امروز, 17:20



» اخبار مرتبط:

  • ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیست؟
  • نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی: هاشمی مناسبت ترین گزینه برای وزارت ارتباطات است
  • معاونت جدید نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به یک کهگیلویه و بویراحمدی رسید
  • مدیرکل ارتباطات استان فارس منصوب شد+عکس
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟