مشروح اخبار


» آقای رسایی کمی آهسته‌تر؛ آقای رسایی دلسوزانه با نخبگان برخورد کنید



ستار هاشمی گزینه وزارت ارتباطات دولت چهاردهم در حالی از برنامه خود دفاع کرد که قاطبه مجلسیان از برنامه های وی‌راضی بودند ولی همچنان دلیل مخالفت حمید رسایی و انتقادهای عجیب وی جای سوال دارد .




ستار هاشمی گزینه وزارت ارتباطات دولت چهاردهم در حالی از برنامه خود دفاع کرد که قاطبه مجلسیان از برنامه های وی‌راضی بودند ولی همچنان دلیل مخالفت حمید رسایی و انتقادهای عجیب وی جای سوال دارد .


به گزارش راک نیوز،سید ستار هاشمی گزینه دولت چهاردهم برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که بسیاری از رجال سیاسی انتخاب وی به‌عنوان گزینه نهایی وزارت ارتباطات را یکی از بهترین انتخاب‌های دولت چهاردهم و دولت‌های ادوار در این سمت دانسته است، جوانی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و از سادات جلیل‌القدر امامزاده قاسم و استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز. 

نخبه ای برای دولت وفاق ملی

ستار هاشمی را باید جزء دو درصدد از نخبگان و دانشمندان هوش مصنوعی دانست که حتی مخالفین وی در مجلس شورای اسلامی بر توانمندی و هوش و ذکاوت وی نیز صحه گذاشته‌اند.

سید ستار هاشمی یک متخصص برجسته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است؛ او در سال ۱۳۵۵ در یاسوج متولدشده و تحصیلات خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسانده است.

هاشمی به‌عنوان جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران شناخته می‌شود و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز است، ازجمله سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و معاونت فناوری سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور اشاره کرد، او همچنین رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایرانسل بوده و در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان مدیر برتر قوه قضائیه شناخته شد. 

علاوه بر این، هاشمی در تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران نیز نقش داشته است، او در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نوین و نوآوری‌های ارتباطی فعالیت‌های چشمگیری داشته و به بهبود فرآیندهای مربوط به ثبت‌اسناد و توسعه فناوری‌های ارتباطی در ایران کمک کرده است.

حمله رسایی به هاشمی برای چیست

حال در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، ستار هاشمی تنها شخصی بود که حتی مخالفین وی به هوش و ذکاوت و حتی رده‌های علمی وی در زمینهٔ هوش مصنوعی و علوم ارتباطات صحه گذاشتند و حتی طیف مخالف سیاسی دولت پزشکیان از انتخاب وی برای معرفی گزینه مطلوب و نخبه کشوری و جهانی تقدیر کردند.

اما جای سؤال اینجا باقی‌مانده که چرا حمید رسایی نماینده تهران با انتقادات بعضاً سیاسی سعی کرده است که چهره علمی و نخبه‌ای هاشمی را به چالش بکشد.

همان‌گونه که هاشمی در نطق خود در دفاع از خودش برای صدارت بر وزارت ارتباطات تمامی برنامه‌ها، مبارزه با فیلتر شکن‌ها، توسعه بسترهای پیام‌رسان‌های داخلی و حتی پذیرش قوانین ایران از سوی متا، توسعه صنعت ماهواره‌ای، اینترانت ایرانی و توسعه بسترهای اینترنت را ازجمله برنامه های خود ارائه داده است، چرا رسایی با آوردن این‌گونه سخن‌های چالش‌برانگیز سعی کرده است مدیریت هاشمی را ضعیف تلقی کند. 

دولت چهاردهم نیازمند مدیران متخصص

حال هرچند که دولت چهاردهم در یک برهه سه‌ماهه بعد از شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و در یک انتخابات زودهنگام انتخاب شد و رئیس‌ دولت چهاردهم سعی کرد با ایجاد یک وفاق ملی از همه طیف‌های سیاسی برای وزارت‌های متبوع بهره برده و نیازمند جدی رأی همه مجلسیان برای اجرای برنامه هفتم توسعه است، سئوال اینجاست که چرا یک نماینده مجلس با برآورد سیاسی سعی در به چالش کشیدن یک دانشمند جهانی داشته و دارد.

آن چیزی که مسلم بوده این است که کمیسیون مربوطه در راستای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اکثریت آرا به برنامه پیشنهادی ستار هاشمی رأی مثبت داده و این نشان از برنامه محور بودن کارهای ستار هاشمی در این زمینه است.

مسئله‌ای که قاطبه کلی مجلس به آن نیز صحه گذاشته و انتخاب هاشمی را در صدر وزارت مهم ارتباطات بسیار خوب، قوی و حتی مقتدر توصیف کرده است.

حال می‌خواهیم از آقای رسایی محترمانه بخواهیم کمی آهسته‌تر حرکت کند و سعی کند در ایجاد دولت وفاق ملی کمک یار رئیس‌جمهور منتخب باشد و سعی کند با تشویق نخبه‌های علمی و جوان همچون سید ستار هاشمی و بها دادن به آن‌ها در رده‌های ملی راه همواری برای دانشمندان و نخبگان و رسیدن آنان به‌حق خود در رده های بالای مناسبتی و علمی باز کنند و این وزارت مهم را باسیاست‌های خود دخیل ندانند.

آقای رسایی کمی درنگ کنید

در پایان به آقای رسایی این مسئله را گوشزد می‌کنیم که چندین بار این سخنان را مطالعه کند و آن‌هم سخنان حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده هم‌طیف وی در مجلس در دفاع از آقای هاشمی بوده است که وی گفته است؛ممکن است گزینه‌های متعددی برای تصدی این وزارتخانه وجود داشته باشد، اما آقای پزشکیان یک نخبه جوان را سکان‌دار کشتی ترقی و تعالی قرار داده است، آقای هاشمی جزو دو درصد نخبگان دنیا در این عرصه است؛ شما نمی‌توانید در کشور نقطه‌ای درزمینهٔ ‌ای‌تی پیدا کنید که جای پای تاثیرگذار ستار هاشمی در آن دیده نشده باشد.

 

انتهای خبر 



تاریخ انتشار : 30 مرداد 1403, 20:50



» اخبار مرتبط:

  • ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیست؟
  • معاونت جدید نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به یک کهگیلویه و بویراحمدی رسید
  • نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی: هاشمی مناسبت ترین گزینه برای وزارت ارتباطات است
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد
  • یادداشت؛ سنگ تمام موحد برای ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟