مشروح اخبار


» در ملاقات مردمی امروز انجام شد/ دستور دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تسریع دررسیدگی به 2 پرونده ی قتل



در ملاقات مردمی امروز اولیاء دم و بستگان 2 پرونده ی قتل با رئیس کل دادگستری استان دیدار و ضمن تشکر از اقدامات دادگستری استان در مدت زمان دکتر افراسیاب، خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده ها شدند.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات مردمی امروز اولیاء دم و بستگان 2 پرونده ی قتل با رئیس کل دادگستری استان دیدار و ضمن تشکر از اقدامات دادگستری استان در مدت زمان دکتر افراسیاب، خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده ها شدند.



در ادامه مقام ارشد قضایی استان نیز در سخنانی با اظهار اینکه هدف قوه قضائیه و دادگستری استان احقاق حق و اجرای عدالت است، ابراز داشت: در پرونده های قتل، قاضی با توجه به اسناد و مدارک، ادله، شهادت شهود، اقرار متهم یا متهمان، علم قاضی و قسامه اقدام به صدور دادنامه می نماید و در دادگاه های کیفری دادگستری استان یک، هیچ گونه حقی از اولیاء دم تضییع نمی گردد.



دکتر افراسیاب ضمن تشکر از اولیاء دم و منسوبین که پس از وقوع این حوادث در ایجاد امنیت و آرامش مردم و منطقه سکونت تلاش می نمایند، افزود: در پرونده های قتل که معمولاً قاتل یک نفر است، پس از اثبات وقوع بزه، مجازات همان یک نفر با درخواست اولیاء دم اجراء می شود و باید در رعایت نظم و قانون از خانواده های مقتولین تشکر کرد.


 امروز دیدارهای مردمی در راهروهای دادگستری استان با دکتر افراسیاب نیز انجام گرفت.


 دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری در همین زمینه اظهار داشت: هدف از این ملاقات‌ها، ارتباط با مردم و رفع مشکلات آنها است و یکی از بهترین راه‌های شناسایی مطالبات مردمی نیز همین ملاقات‌های مردمی می‌باشد.


نماینده عالی ستگاه قضایی در استان با بیان اینکه رسیدگی به درخواست های ارباب رجوع هدف دیدارهای مردمی است،گفت: حضور افراد در این جلسه ها و طرح درخواست هایشان، باعث افزایش اعتماد آنها به دستگاه قضایی استان می شود.



وی درپایان عنوان کرد: دردیدار مردمی، مراجعان ضمن طرح درخواست ها و دغدغه های خود در امور قضایی، دستورات لازم جهت برطرف شدن مشکلات در حیطه قانون صادر می گردد.

شایان ذکر است در این دیدار، رئیس کل دادگستری استان با بیش از 53 نفر از شهروندان هم استانی رو در رو دیدار و گفتگو کردند.



تاریخ انتشار : 2 مهر 1403, 12:51



» اخبار مرتبط:

  • ادامه بازدیدهای رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه‌های قضایی/ پایان بازدیدهای دور اول دکتر افراسیاب
  • افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: بزودی ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه اندازی می‌شود
  • کانون کارشناسان رسمی قوه قضائیه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز بکار کرد
  • دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: داوری یک رشته ی بسیار پیچیده امروز دنیای حاکم است
  • بازدید و دیدار سرزده با قضات دادگستری‌های گچساران و کهگیلویه/دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: آرای رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ماهانه منتشر و در اختیار همکاران قرار می‌گیرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟