مشروح اخبار


» پرچالش‌ترین موانع بهداشت و سلامت گچساران چیست؟+پاسخ‌های مدیر شبکه



نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران عمدتا حول محور مشکلات بیمارستان‌های شهید رجایی و نرگسی متمرکز بود. 


به گزارش راک نیوز؛ شامگاه امشب چهارشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۳، نشست خبری سید محمدامین رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات این مجموعه‌ برگزار شد.
رضایی در ابتدای این نشست گزارشی از بدهی‌های مراکز درمانی، چالش‌های بیمارستان‌های رجایی و نرگسی، کامل نبودن بخش‌های موثر بیمارستان نرگسی، هدف‌دار و درآمد زا نبودن این مرکز درمانی و نبود پاراکلینیک در شهرستان را عنوان کرد.
پرسش و پاسخ خبرنگاران با رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با سوالاتی درباره تغییرات مدیریتی در مجموعه شبکه بهداشت، فعال نبودن مرکز MRI، میزان بدهی مراکز درمانی شبکه، عدم فعالیت پزشکان عمومی در حوزه فعالیتشان و فعالیت اکثریت آنان در حوزه زیبایی، کمبود برخی پزشکان متخصص، عدم خدمات‌رسانی مناسب در مراکز دولتی، علت عدم انتقال بیمارستان رجایی به بیمارستان نرگسی و تفکیک این دو مرکز درمانی، نوبت‌دهی کلینیک شفاء، نظام ارجاع و جوانی‌جمعیت، بهداشت محیط، بازگشایی مدارس و آموزش‌ها ادامه پیدا کرد.
وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر مراکز درمانی شبکه حدود ۱۳۳ میلیارد تومان بدهی دارد و ماهیانه یک و نیم میلیارد به این مبلغ اضافه می‌شود.
رضایی در خصوص خرابی تنها مرکز MRI شهرستان توضیح داد: اواخر سال ۱۴۰۰ مرکز MRI شهرستان از چرخه فعالیت خارج شد که از آن زمان تاکنون تنها در دو دوره یک هفته‌ای و ۶ ماهه خدمات تصویربرداری ارایه داد.
وی در نشست از فعال‌تر شدن مرکز ۱۶ ساعته و ایجاد داروخانه در مرکز جامع شکیبایی پایین‌تر از شهرداری جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان در آینده نزدیک خبر داد.
گفتنی است محمدتقی محمدپور معاون بهداشتی شبکه بهداشت، سهراب صیدی رئیس بیمارستان شهید رجایی و سیدمسلم حسینی‌نیک مدیر داخلی بیمارستان بی‌بی حکیمه خاتون در این نشست حضور داشتند.



تاریخ انتشار : 11 مهر 1403, 22:38



» اخبار مرتبط:

  • رییس جدید شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی شد
  • مدیر جدید بیمارستان بی بی حکیمه ( س) گچساران منصوب شد
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت:30 میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت به باشت اختصاص یافت.
  • با دستور مستقیم وزیر بهداشت: 25 میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان باشت اختصاص یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟