مشروح اخبار


» خواب هر شب ما خواب اصحاب کهف شده است



رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی‌های رییس‌جمهور بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است، تاکید کرد که رییس‌جمهور آینده ایران با توجه به شرایط ویژه و حساس کشور باید از توانایی اجماع‌سازی، مدیریت شرایط ویژه و توان مذاکره با دنیا برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنانی در پنجمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران (حاما) با اشاره به اهمیت حزب و تشکیلات سیاسی در جامعه اظهار کرد: واژه و کلمه حزب گرچه برای ما واژه آشنایی است و در یک قرن گذشته برای تشکل‌های سیاسی از آن استفاده شده است اما بی‌تردید مفهوم حزب به معنای مدرن آن مربوط به قرون اخیر از سال‌های 1839 در دنیای غرب و سپس در سایر مناطق جهان به مفهوم جدید آن به کار رفت.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ ما نمی‌خواهیم دائم به دنیا اعلامیه یا شعار بدهیم و آنها جواب بدهند. ما باید مشکلاتمان را با آنها حل کنیم. برخی معضلات پیچیده هستند و به تعبیر برخی تبدیل به گره کور شده‌اند، اما به نظر من این گره‌ها قابل باز کردن است. با تهدید چیزی حل نمی‌شود و این مربوط به هر دو طرف است، نه آنها تهدید کنند و نه ما. باید با مذاکره با دنیا و جهان مسائل بین‌المللی‌مان را حل و فصل کنیم. این کار دانش و هنر خاص خود را می‌خواهد. این طور نیست که هرکس بتواند با دنیا سخن بگوید و در نهایت به یک توافق و تفاهم برسد. در شرایط فعلی به یک مدیر اجرای توانمند و کارآمد نیاز داریم، به کسی که بتواند ثبات و آرامش را در جامعه بازگرداند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مسایل اقتصادی ابراز عقیده کرد: جامعه ما در بخشهایی بویژه اقتصادی بی‌ثبات و دچار آشفته بازار است. اصحاب کهف یک بار خوابیندند و دیدند پول آنها در بازار معنای دیگری دارد ولی ظاهرا خواب هر شب ما خواب اصحاب کهف شده است و هر روز ارزش پول ما تغییر می‌کند. چه کسی می‌تواند در شرایط آشفته بازار، نه برای 10 یا 50 سال آینده بلکه برای 10 روز یا یک ماه بعد برنامه‌ریزی کند؟ ما باید در بخش اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ثبات ایجاد کنیم.



تاریخ انتشار : 27 بهمن 1391, 19:08



» اخبار مرتبط:

  • صدا سیما اصرار دارند 8 کاندیدا را به جریانات خاص سیاسی منتسب کنند.
  • وضع کنونی و انتخابات آینده
  • دکتر روحانی: «داس» نداریم که مدیران را درو کنیم
  • جوانفکر: آب‌ را باید جایی ریخت که می‌سوزد!
  • دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی را تائید می‌کند؛
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود