مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه وبویراحمد: ضرورت حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی ۱۳ آبان



استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت حضور حماسی مردم غیور و ولایی استان در راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار تاکید کرد.


به گزارش راک نیوز،یدالله رحمانی روز شنبه در جلسه بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت گفت: دشمن کورخوانده که فکر می‌کند می‌تواند با به شهادت رساندن رهبران بزرگ جبهه مقاومت شعله‌های مقاومت را خاموش کند.

رحمانی اظهار داشت: خشم بر علیه استکبار جهانی با شهادت این عزیزان روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

استاندار با اشاره به حوادث 13 آبان گفت: تبعید حضرت امام به ترکیه در سال 1342، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان در سال 58 مناسبت‌هایی است که در 13 آبان رخ داد و یوم‌الله نام‌گذاری شد.

وی با تاکید بر اینکه 13 آبان امسال به مانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود، گفت: امسال دو رویداد 13 آبان را متفاوت تر از سال گذشته کرده است شرایط کنونی جهان و تداوم کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و لبنان توسط اسرائیل غاصب که 17 هزار شهید دانش آموز تنها گوشه‌ای از جنایت اسرائیل غاصب است.

رحمانی افزود از جامعه جهانی گلایه شدیدی داریم که علیه جنایت‌های اسرائیل در غزه و کشتار 50 هزار نفر سکوت کرده و خم به ابرو نیاورده است اما سنگ مسائل کم اهمیت و بی ارزشی را به سینه می‌زند که اگر بتوانیم جنایت‌های اسرائیل را تبیین کنیم خود عنصری برای به زانو در آوردن استکبار جهانی است.

استاندار بیان کرد: مسئله دیگری که 13 آبان را متفاوت تر از سال های گذشته کرده چهلم شهدای مقاومت است و موجب شده 13 آبان متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشته باشیم در این شرایط وظیفه ما مسئولان سنگین تر از قبل است.

وی عنوان کرد: مردم استان در همه ایام‌الله و مناسبت های انقلاب حضور پر رنگ و باشکوهی داشتند امسال هم با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات رخ داده می‌طلبد حضور چشم‌گیری در راهپیمایی 13 آبان در تمام نقاط استان داشته باشند.

رحمانی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش عالی در فرصت باقی مانده 13 آبان، اقدامات در راستای برگزاری باشکوه این مناسبت را انجام دهند، گفت در این روز عمق جنایت‌های استکبار جهانی برای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان به خوبی تبیین شود.

وی با تاکید بر ارائه مستندات شهادت 17 هزار کودک و دانش آموزان غزه در راهپیمایی 13 آبان گفت: دستگاه‌های متولی در زمینه گسست نسلی، برنامه داشته باشند و با ارائه مستندات، چهره واقعی استکبار جهانی و هم پیمانانش را به تصویر کشند.

استاندار بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط کنونی تمهیدات لازم جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی 13 آبان را اتخاذ کنند.

رحمانی با اشاره به حادثه 19 آبان سال 57 و شهادت 6 نفر توسط رژیم شاهنشاهی گفت: تلاش کنیم این روز در تقویم کشور ثبت شود و سالانه برنامه‌ای برای گرامیداشت 19 آبان در سطح استان برگزار شود.



تاریخ انتشار : دیروز, 16:15



» اخبار مرتبط:

  • با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار به مناسبت 13 آبان؛ زنگ استکبارستیزی درمدرسه زینبیه یاسوج به نیابت از همه مدارس کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • با حضور اقشار مختلف؛راهپیمایی ۱۳ آبان در گچساران برگزار شد
  • راهپیمایی یوم الله 13 آبان در یاسوج و شهرهای کهگیلویه وبویراحمد با فریاد استکبارستیزی برگزار شد
  • مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در گچساران مشخص شد
  • پیام تبریک رئیس بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز 13 آبان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟