مشروح اخبار


» امام جمعه دهدشت: ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکاری در انتظار تحقق است؛ یک بار برای همیشه این مشکل رفع شود



امام جمعه دهدشت گفت: مجلس قانون خوبی در حمایت از نیروهای شرکتی و پیمانکاری داشت اما تحقق آن همچنان مانده است؛ سؤال این است اگر فرزندان آقایان مسئول از این قشر بود نسبت به پرداخت حقوقشان این طور بی‌تفاوت بودند؟


امام جمعه دهدشت گفت: مجلس قانون خوبی در حمایت از نیروهای شرکتی و پیمانکاری داشت اما تحقق آن همچنان مانده است؛ سؤال این است اگر فرزندان آقایان مسئول از این قشر بود نسبت به پرداخت حقوقشان این طور بی‌تفاوت بودند؟


به گزارش راک نیوز به نقل از پایگاه خبری نماز جمعه، حجت الاسلام علی وحدانی فر امروز در خطبه های نماز جمعه دهدشت به تبیین یکی از آداب اجتماعی پرداخت و اظهار کرد:یکی از این آداب اجتماعی که مورد تأکید و سفارش اهل بیت است عیادت از بیمار است


امام جمعه دهدشت با اشاره به اهمیت عیادت از بیمار گفت: رسول خدا فرمودند اگر در سفر بودید یکی از همسفران بیمار شد تکلیف این است سه روز در کنار او بمانید.


وی تقوا را کلید عبور از مشکلات خواند و گفت: تقوا کلید آرامش و قناعت است؛ انسان اهل تقوا نیازش را از اهل دنیا قطع می کند.


خطیب نماز جمعه دهدشت وفاق ملی را یادآور شد و در خصوص حد و حدود این شعار تصریح کرد: رئیس جمهور مکرر مشی مدیریت خود را مبتنی بر وفاق ملی بیان کرد با استفاده از احادیث درباره وفاق آمده وفاق معنایی مقابل نفاق دارد اگر وفاق ایجاد شود نفاق ها از بین می رود وفاق ملی یعنی همه با هم نه همه با من.


حجت الاسلام وحدانی فر افزود: رمز جمهوریت ما و هویت نظام مردم سالاری ما در فضای گفتمان اسلامی بر اساس وفاق ملی است. عزم ملی و صادقانه از طرف دولتمردان برای خدمت و بی اعتنایی به حواشی و مسائل اختلاف انگیز که در مسیر مأموریت اتفاق می افتد.


وی بیان کرد: اینکه برخی فکر می کنند وفاق ملی باید به سمت مسائلی باشد که اولویت نیست اشتباه نیست باید وفاق برای حل مشکلات کشور باشد.


امام جمعه دهدشت شفافیت و عاری از فساد را از دیگر معنای وفاق خواند و گفت: حفظ امنیت و ثبات کشور وفاق در مقابله دشمن مبتنی بر منطق مقاومت است. پاسخ به ادعای واهی درباره جزایر ایرانی از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.


حجت الاسلام وحدانی فر گفت: درباره چرایی تکرار این ادعای باید بگوییم اروپا و شرکا نمی خواهند یک ایران قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد از زمان صفویه که پای انگلیس به ایران باز شد گام به گام دنبال شد. از خیانت های پهلوی است. وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی اتفاق نظر دارد که اینها متعلق به ایران است این ادعا از طرف غرب مطرح می شود که فضای فکری جبهه مقاومت حامی فلسطین و لبنان را تحت تاثیر قرار دهد که موفقیتی ندارد.


خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: حمایت از جریان مقاومت اهمیت دارد ما در یک جنگ بلند مدت با استکبار قرار گرفتیم مواضع خوب رئیس جمهور تلاش های وزیر خارجه جای تشکر دارد فکر مکردند بعد زا شهید سنوار کار مقاومت تمام است منطق جبهه مقاومت چون منطق اسلام است خاموش نمی شود. تصور بر این بود رهبران جبهه مقاومت به شهادت برسند مقاومت خاموش می شود جبهه مقاومت اما هشایر و بیدار است. امروز اتحاد میدان ها آبروی جریان استکبار را برده و آنها را نگران می کند.


امام جمعه دهدشت گفت: بیشه میدان مقاومت شیر فراوان دارد کابوس صهیون بعد زا شهادت سنوار شروع شده است ولی سنوارهای دیگری به میدان آمدند بازتاب رسانه ای اعلام بیداری این نسل است. همان طور که وعده صادق 2 بلای غیر قابل جبران بر آنها وارد کرد جریان سازی که امروز علیه صهیون شده و بیداری در تاریخ مقاومت بی نظیر است. پویش ایران همدل بانوان با اهدای طلا کمک می کنند همه کمک کنند. رزمندگان اسلام به حضور فیزیکی ندارند نیاز شدید به کمک مالی است.


وی ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکایر در کشوررا ضروری خواند و با اشاره به اینکهم مجلس قانون خوبی در حمایت از این نیروها مصوب کرد، گفت: در مجمع تشخیص مصلحت مانده است حرف این است تعدادی جوان در این کشور در نهادها و شرکتها مشغولند اینها را تحت عنوان شرکتی پیمانکار حقوق می دهد وقتی بناست دولت حقوق پرداخت کند چرا با واسطه باشد؟ آقایان اگر این جوانانی که در شرکتها هستند فرزندان خودتان بودند چکار می کردید؟ باید معطل پیمانکار بمانند یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنید.


حجت الاسلام وحدانی ادامه داد: نیرویی که حقوق به موقع دریافت نکند انگیزه برای کار ندارد جوانان را به دست یک عده مرفه بی درد نسپارید این جوان را عصبانی نکنید کمک کنید در عرصه صنعت کار خود را پیش ببرد.


امام جمعه دهدشت هم چنین با اشاره به ظرفیت آب در استان، گفت: به آقای استاندار توصیه کردم مهمترین منبع اقتصادی خدادادی در این استان آب است. کهگیلویه و بویراحمد از آب موجود بهره نمی برد آب سه استان را تأمین می کند اما در تأمین آب شرب خود مانده است.


حجت الاسلام وحدانی فر ادامه داد: برای برداشت آب از استان باید نمایندگان هم فکری کنند. تشکیل شورای آب و ارائه راهکار برای بهره برداری صحیح و اصولی از آبهای موجود. با این حجم عظیم آب کهگیلویه سرزمین گنج و رنج است.


امام جمعه دهدشت گرانفروشی در بازار را مورد اشاره قرارداد و گفت: آقایان حواستان به قیمت گوجه هست؟ هنوز فصل سرما شروع نشده قیمت گوجه نجومی شده است.



تاریخ انتشار : 4 آبان 1403, 12:52



» اخبار مرتبط:

  • نماز جمعه دهدشت با رعایت موازین بهداشتی برگزار می شود
  • حجت الاسلام موحد سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر دهدشت+پوستر
  • امام جمعه جدید چیتاب منصوب شد
  • آمادگی نهاد امامت جمعه دهدشت برای تسریع در واکسیناسیون کرونا
  • امام جمعه دهدشت:برای نیروهای خدماتی شهرداری باید فکری شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟