مشروح اخبار


» گزینه حداکثری اصلاح‌طلبان خاتمی است



يك روز پس از اينكه محمدرضا عارف گفته بود حتي در صورت كانديداتوري هاشمي و خاتمي نيز از نامزدي انصراف نخوهد داد حال يك...

 راک نیوز :يك روز پس از اينكه محمدرضا عارف گفته بود حتي در صورت كانديداتوري هاشمي و خاتمي نيز از نامزدي انصراف نخوهد داد حال يك عضو شورای عالی بنیاد باران مي‌گويد: عارف به نفع هاشمی و خاتمی کنار می‌رود.

گزینه حداکثری اصلاح‌طلبان خاتمی است
سید حسن رسولی با تشریح استراتژی‌هاي اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، گفت: آن جریانی که در حال حاضر بیش از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی دارد، جریان دولت است و آنها برنامه ریزی جدی برای حضور در این عرصه دارند. 
سید حسن رسولی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که اصلی ترین و آخرین استراتژی اتخاذ شده از سوی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده چیست، اظهار کرد: البته بنده در هسته‌هاي تصمیم گیری مرکزی اصلاح‌طلبان به دلیل گرفتاری‌هاي شخصی حضور ندارم، اما تا جایی که اطلاع پیدا کرده ام، بیشتر توجهات معطوف به فضای فراروی انتخابات است به عبارتی همه مباحث حول و حوش این موضوع در جریان است که در ماه‌هاي آینده و قبل از رسیدن به انتخابات شرایط سیاسی کشور و بستر منتهی به انتخابات چه حال و هوایی دارد.

فضا برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود

وی افزود: اصلاح‌طلبان بر اساس مشی خود در پی این هستند که مسالمت آمیز در عرصه سیاسی کشور بویژه در انتخابات در چارچوب قانون اساسی و بر اساس ساز و کارهای مشارکت مدنی و به صورت آرام حضور داشته باشند، این فضا هم باید برای حضور اصلاح‌طلبان از سوی مسئولان سیاسی، امنیتی و متولیان موضوع انتخابات فراهم شود.
عضو شورای عالی بنیاد باران یادآور شد: ما خودمان که سال‌ها در دولت بودیم از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات در سراسر کشور به دنبال این بودیم که با تمهید مقدمات و فراهم کردن شرایط اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در حقیقت شرایطی را ایجاد کنیم که مشوق حضور و مشارکت همگان در انتخابات باشیم. وی با بیان این که اصلاح‌طلبان منتظر فراهم شدن شرایط مطلوب برای حضور منسجم در انتخابات هستند و هنوز چنین شرایطی فراهم نشده است، تصریح کرد: تا زمانی اصلاح‌طلبان در جمع بندی هایشان به این نتیجه که چنین شرایطی برای حضور منسجم در عرصه انتخابات فراهم شده، نرسند، بعید مي‌دانم که به اجماع برسند و نسبت به کاندیدا گزینی واحد اقدام کنند.

گزینه حداکثری اصلاح‌طلبان خاتمی است

رسولی در پاسخ به این سئوال که در صورت فراهم شدن شرایط این تحلیل وجود دارد که اصلاح‌طلبان ابتدا به دنبال کاندیداتوری سید محمد خاتمی هستند،درعین حال بخشی از اصلاح‌طلبان برای معرفی آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ابراز تمایل کرده اند، گفت: اگر فضا فضای مطلوب جامعه اصلاح طلب کشور برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، طبیعتا گزینه مطلوب، معرفی کاندیدای حداکثری اصلاح‌طلبان یعنی آقای خاتمی خواهد بود. وی ادامه داد: در این شرایط صحنه سیاسی و آرایش انتخابات کشور انتخابات ۲ قطبی، رقابتی، برانگیزاننده و پر نشاط خواهد بود. اگرنه شرایط بدین صورت مطلوب نباشد، طبیعتا کاندیداهای رده‌هاي بعدی معرفی خواهد شد. من فکر مي‌کنم ظرف ۲۰ روز گذشته یک نکته درباره فضا و شرایط انتخابات در پی علائمی که دریافت کرده ایم روشن شده و آن هم حضور جدی جریان دولت در انتخابات در کنار ۲ قطب همیشگی انتخابات است.



تاریخ انتشار : 29 بهمن 1391, 23:47



» اخبار مرتبط:

  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • نقشه اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات؛ اول خاتمی، بعد
  • گزینه اول اصلاحات "خاتمی" است نه "عارف"
  • هاشمی بيايد،اصلاح‌طلبان كانديدا نمي‌دهند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟