مشروح اخبار


» هاشمي رفسنجاني: اداره کشور را به دست حوادث نسپاريم



اگر اداره يک کشور متکي به افراد و جريان‌هاي خاص شود، نتيجه آن وضعي خواهد بود که هيچ‌کس مسئوليت مشکلات و معضلات را پذيرا نيست.وي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم براي پيشرفت کشور خواند و با اشاره به جايگاه و اهميت احزاب براي اداره کشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پيشرفت و تعالي ايران اسلامي است و جاي اين نيازهاي اساسي را شعارها و ادعاهاي بزرگ گرفته است.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مرکزي و مسئولان استاني حزب اعتدال و توسعه، با بيان اينکه"اگرچه انقلاب اسلامي بدون احزاب شکل گرفت و به پيروزي رسيد، اما اداره کشور از همان روز اول بدون تشکل و حزب آسان نبود، خاطرنشان کرد: به همين دليل بيشتر اعضاي کابينه دولت موقت از نهضت آزادي و دولت‌ها و انتخابات بعدي با حضور قدرتمند حزب جمهوري اسلامي شکل گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبري، اداره کشور با استقاده از عقل و خرد جمعي را موفق دانست و گفت: اگر اداره يک کشور متکي به افراد و جريان‌هاي خاص شود، نتيجه آن وضعي خواهد بود که هيچ‌کس مسئوليت مشکلات و معضلات را پذيرا نيست.وي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بيت(ع) دانست و تأکيد کرد: شهدا، ايثارگران و بسياري از انسان‌هاي پاک‌باخته، ارزشمندترين دارايي خود را که جانشان بود براي تحقق و حفظ نظام اسلامي هديه کردند و بر ما واجب است که کفران نعمت نکنيم و ضمن پذيرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبير و مديريت‌ها، خواست‌هاي به حق مردم و شهدا و خانواده‌هايشان را محقق کنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمهوريت و آزادي را از خواسته‌هاي اصلي مردم و مبارزان انقلاب اسلامي خواند و افزود: جمهوريت و آزادي بدون تحزب واقعي و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تکيه کنيم و آنها در اداره کشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگي حزبي محقق نخواهد شد.
هاشمي رفسنجاني در ادامه خطاب به احزاب تاکيد کرد: مسئولان تشکل‌ها وا حزاب بايد تقويت انسجام تشکيلاتي، آموزش حزبي، کادرسازي و برنامه‌محوري را وجهه همت خود قرار دهند و با اميد و نشاط و صبر و بردباري بر تحولات کشور تأثير بگذارند.
وي با بيان اينکه"اداره کشور را نبايد به دست حوادث و اتفاقات سپرد"، گفت: پشتوانه تشکيلاتي و حزبي قواي مجريه و مقننه به شکل‌گيري دولت و مجلس کارشناس، کارآمد و مسئوليت‌پذير خواهد انجاميد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آينده کشور را در صورت بهره‌گيري و ميدان‌داري احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمين شده خواند و تأکيد کرد: اميدواريم با ميدان‌داري احزاب مردمي، فراگير و قدرتمند کشور به تدريج از شر شرارت‌هاي داخلي و خارجي رها و مسير توسعه، رفاه و پيشرفت هموار گردد.
هاشمي رفسنجاني در پايان، با تبريک ولادت با سعادت يازدهمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت امام حسن عسگري(ع)، به مظلوميت و غربت اين امام همام اشاره کرد و گفت: اميدواريم با فراگير شدن امنيت و توسعه در کشور عراق زائران اين امام عزيز بتوانند با آسودگي و امنيت به زيارت مضجع ائمه معصوم در سامرا بروند.



تاریخ انتشار : 3 اسفند 1391, 01:14



» اخبار مرتبط:

  • هاشمي رفسنجاني:منحرفان بی‌ریشه رسوا می‌شوند
  • آيت‌الله هاشمي: مقابل افراطي‌ها هشيار باشيد
  • هاشمي: در حدّ توان در انتخابات كمك خواهم كرد
  • توقف هدفمندي يارانه‌ها ناشي از ناتواني در اجراي قانون است
  • در اراده ملت نمی‌توان خلل وارد کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟