مشروح اخبار


» صداوسیما: قطع و سانسور سخنان احمدی‌نژاد با هماهنگی بود



با وجود این که دولت نسبت به قطع پخش سخنان رییس جمهور از شبکه اول سیما انتقاد کرده است، امروز مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره‌ی توقف پخش زنده‌ی گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور که روز گذشته اتفاق افتاد، توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد...

با وجود این که دولت نسبت به قطع پخش سخنان رییس جمهور از شبکه اول سیما انتقاد کرده است، امروز مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره‌ی توقف پخش زنده‌ی گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور که روز گذشته اتفاق افتاد، توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد هم قطع پخش سخنان احمدی نژاد و هم سانسور بخشی از ان با هماهنگی دفتر رییس جمهور بوده است.

 

به گزارش راک نیوز، سید تقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره دلیل قطع برنامه در میانه راه و همچنین پخش نشدن سوال خبرنگار مهر و پاسخ احمدی‌نژاد بدان گفت: «همه جزئیات برنامه و اتفاقات آن با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری بوده است و درباره دلایل آن باید از همان دوستان بپرسید.»

وی ادامه داد: «اینگونه نبوده است که سازمان صدا و سیما راسا دخل و تصرفی در برنامه کرده باشد و هر اتفاقی که افتاد با هماهنگی دوستان در ریاست‌جمهوری بوده است.»

سهرابی در پاسخ به اینکه آیا این رویه را شیوه‌ای مناسب در پخش برنامه‌ای با این اهمیت و حساسیت می‌دانید؟ گفت: «اینکه این بهترین شیوه بود یا خیر، مساله‌ای است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد و من نمی‌توانم بدان پاسخ دهم.»

مدیر روابط عمومی رسانه ملی همچنین تاکید کرد: «در چنین برنامه‌هایی نمی‌شود فی‌البداهه تصمیم گرفت و همه اتفاقات با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری بود. زمان و مکان و چگونگی برگزاری این برنامه‌ها کاملا با هماهنگی صورت می‌گیرد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش از برنامه هماهنگ شده بود که سوال خبرگزاری مهر پخش نشود؟ عنوان کرد: «من در آن جلسه هماهنگی حضور نداشته و از جزئیات آن کاملا بی‌خبرم.»

 

شامگاه شنبه پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی نژاد با مردم از شبکه اول سیما، متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.


گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد از ساعت 21:40 شامگاه شنبه در شبکه یک سیما آغاز شد. در ابتدای این برنامه، مجری تلویزیونی سوالاتی را درباره بودجه سال 92 و برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد و رییس‌جمهور به آنها پاسخ داد.


در ادامه قرار شد تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر که برای اولین بار در محل ضبط برنامه حضور داشتند، پرسش‌های خود را مطرح کنند اما در تلویزیون به صورت زیرنویس اعلام شد که بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران، پس از پخش سریال نمایش داده خواهد شد.

ریاست جمهوری: اقدام صداو سیما زشت و غیر حرفه‌ای بود
شب گذشته سامانه پیامکی اطلاع رسانی دولت(پاد) در پیامکی که در ساعت 23:18 برای مخاطبان خود ارسال کرد، نسبت به قطع پخش تلویزیونی گفتگوی رئیس جمهور با رسانه ها و پخش موسیقی و سریال به جای آن انتقاد کرد.

متن پیامک پاد به این شرح است: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفتگوی رادیو تلوزیونی رئیس جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»

در همین حال وحید شاکری مدیرکل امور رسانه های دفتر رئیس جمهور نیز امروز در مصاحبه با خبرنگار شبکه ایران ضمن انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما در قطع ناگهانی پخش زنده گفت و گوی رئیس جمهور اظهار کرد: «قطع پخش گفت و گوی رئیس جمهور با رسانه ها، نقض غرض فلسفه شکل گیری این جلسه بود.»

وی ادامه داد: «درخواست رئیس جمهور این بود که رسانه ها بتوانند آزادانه سؤالات خود را در زمینه اقتصادی مطرح کنند و پاسخ های ایشان را بشنوند. قطع مصاحبه رئیس جمهور به دلایل واهی همچون پخش یک سریال تکراری، خدشه ای بزرگ به مسئله آزادی بیان آن هم در برابر دیدگان افکار عمومی وارد آورد.»

شاکری افزود: «رویه صدا و سیما این است که در زمان پخش مسابقات فوتبال حتی از پخش اذان هم جلوگیری می کند؛ در این صورت قطع سخنان رئیس جمهور در شرایطی که میلیون ها نفر پای گیرنده های تلویزیون نشسته اند، چه معنایی دارد؟»

وی در پایان تاکید کرد: «این اتفاق زشت و غیر حرفه ای به اعتبار صدا و سیمای جمهوری اسلامی آسیب جدی وارد کرد.»

لازم به ذکر است پس از قطع گفت و گوی تلوزیونی رییس جمهور با رسانه ها و پخش ضبط شده این گفت و گو بعد از نمایش سریال "صدر اعظم" بخش مهمی از گفت و گو رییس جمهور توسط صداو سیما سانسور شد در این بخش خبرنگار خبرگزاری مهر سوالی چالشی از احمدی نژاد پرسید که هم این سوال و هم پاسخ رییس دولت پخش نشد.

واکنش تند سایت توکلی به سانسور سوال خبرنگار مهر
با اتفاقات رخ داده در گفت و گو تلوزویونی رییس‌جمهور سایت الف متعلق به احمد توکلی به شدت به صداو سیما انتقاد کرد و نوشت: «شب گذشته در حالیکه رئیس جمهور در اقدامی بی سابقه مصاحبه مطبوعاتی زنده با خبرنگاران در یک برنامه زنده تلوزیونی را تدارک دیده بود، مدیران رسانه ملی حتا تاب پرسش یک خبرنگار را هم نداشتند و با سانسور سوال خبرنگار، نمایش تبلیغاتی رئیس جمهور برای پاسخگوئی را بهم زدند.»

این سایت در ادامه آورده است: «یک خبرنگار برخلاف بسیاری از دیگر همکاران خود که ناخواسته کمک کردند تا رئیس جمهور نمایش پاسخگوئی دهد، به مهمترین مشکلات اقتصادی مردم پرداخت و رفتار اخیر رئیس جمهور در وحدت شکنی و افشاگری های مساله ساز را ترفندی برای فرار از پاسخگوئی به مشکلات معیشتی مردم و وعده های گذشته معرفی کرد.»

بنا به نوشته الف؛ این در حالی است که رئیس جمهور از سوال مودبانه و هوشمندانه معصومه حاتم خانی خبرنگار خبرگزاری مهر برافروخته شد و رسانه ملی نیز مجبور به سانسور این سوال شد.

سایت عصر ایران با انتقاد شدید از اتفاقات شب گذشته در تلوزیون اقدام صدا و سیما در دعوت از خبرنگاران رسانه های مکتوب را یک ژست خواند و سانسور سوال چالشی خبرنگار "مهر" را به عنوان مصداقی برای این ژست تبلیغاتی ذکر کرد.



تاریخ انتشار : 6 اسفند 1391, 17:29



» اخبار مرتبط:

  • صداوسیما کدام بخش سخنان رئیس جمهور را سانسور کرد؟
  • پیامک دولت در پی قطع ناگهانی مصاحبه رئیس جمهور
  • جزئیات علل تأخیر پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور
  • حداد عادل عامل تاخیر در گفتگوی زنده تلویزیونی؟
  • زنی که عامل دعوای صداو سیما و روحانی شد/همیشه پای یک زن درمیان است!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟