مشروح اخبار


» ستار بهشتي از ترس و نگراني فوت كرده بود



سياسي: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي گفت: گزارش پرونده مرگ ستار بهشتی ۲ بار در کمیسیون قرائت شد و ترس و نگرانی از شرایط زندان علت مرگ او بود چون براساس گزارش رسمی پزشکی قانون ضرب و شتم منتهی به مرگ ایشان وجود نداشت. سئوال و جواب باشگاه خبرنگاران با علاالدين بروجردي را بخوانيد:
ستار بهشتي از ترس و نگراني فوت كرده بود
وضعيت پرونده ستار بهشتي، بالاخره به کجا ختم شد؟
بروجردي: گزارش پرونده مرگ ستار بهشتي ۲ بار در کميسيون قرائت شد و به شهادت وزارت امور خارجه نتيجه اين گزارش در عرصه بين‌المللي هم بسيار تاثيرگذار بوده است چرا که قرائت اين گزارش باعث شد تا رئيس پليس فتاي تهران تغيير پيدا کند و قرائت اين گزارش مانند آب سرد به آتشي بود که دشمن طراحي کرده بود و مي‌توانست مثل قضيه زهرا کاظمي آن زنده نگه دارد ولي به نظر بنده مسئله خاتمه پيدا کرد.

بالاخره دليل اصلي مرگ چه بود؟
بروجردي: شايد ترس و نگراني از شرايط زندان علت مرگ او بود چون براساس گزارش رسمي پزشکي قانون ضرب و شتم منتهي به مرگ ايشان وجود نداشت و شايد مجموعه استرس‌ها و فشارهاي رواني علت مرگ او بود.

شما از لفظ شايد استفاده کرديد پس هنوز علت اصلي مرگ ستار بهشتي مشخص نيست؟
بروجردي: من چون تعبير گزارش را دقيق به خاطر ندارم مي‌گويم، شما موضوع را از مسئول پرونده بپرسيد.

گفتني اينكه، مرحوم ستار بهشتی کارگر و وبلاگ‌نویس در آبان ماه ۱۳۹۱ به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکهٔ اجتماعی توسط پلیس فتا دستگیر و پس از چند روز در زندان جان داد.
اطلاع‌رسانی وسیع درباره فوت ستار بهشتی، موجب شد تا مسئولان در این باره موضع‌گیری کرده و قول‌های مکرری برای بررسی پرونده دهند اما گیتی پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی، اخيرا با انتقاد از عدم رسیدگی به اين پرونده به ایسنا گفته بود: با وجود اینکه قرار بوده تا آخر بهمن ماه این پرونده به دادگاه برود ولی تاکنون به دادگاه ارسال نشده است. من به دفتر شعبه دادسرای امور جنایی مراجعه کردم اما مدیر دفتر این شعبه نیز از وضعیت این پرونده ابراز بی‌اطلاعی کرد.



تاریخ انتشار : 13 اسفند 1391, 20:10



» اخبار مرتبط:

  • پدر «ستار بهشتی» تقاضای قصاص داد
  • قاتل ستار بهشتی بازداشت شد
  • اظهارات رئيس پزشکي قانوني درباره مرگ ستار بهشتي
  • مادر ستار بهشتی خواستار قصاص است
  • اطلاعات تازه از مرگ «ستار بهشتي»
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟