مشروح اخبار


» دادگاه ایرادات مرتضوی را مردود دانست



وکیل مدافع یکی از قضات تعلیقی در پرونده بازداشتگاه کهریزک در مورد جزئیات سومین جلسه دادگاه کهریزک توضیحاتی را ارائه کرد.

وکیل مدافع یکی از قضات تعلیقی در پرونده بازداشتگاه کهریزک در مورد جزئیات سومین جلسه دادگاه کهریزک توضیحاتی را ارائه کرد.

دادگاه ایرادات مرتضوی را مردود دانست
محمد اصلانی پس از پایان سومین جلسه دادگاه قضات کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: جلسات اول و دوم به قرائت کیفرخواست و طرح شکایت از سوی شکات و وکلای مدافع آنها اختصاص یافت و در جلسه دوم آقای مرتضوی به صورت مبسوط لایحه‌ای در حدود ۴۰ صفحه داشت که در آن جلسه حدود ۲۵ برگ آن را قرائت کرد. وی افزود: در جلسه امروز هم چون آقای مرتضوی سه مورد ایراد شکلی به دادگاه رسیدگی‌کننده گرفت، ریاست دادگاه اعلام کرد که نسبت به این ایرادات قرار رد صادر شده است؛ یعنی ایرادات آقای مرتضوی به دادگاه رد و ادامه دادگاه برگزار شد.

اصلانی ادامه داد: در این جلسه هیات محترم قضایی به دفاعیات مرتضوی گوش دادند. پس از آن رییس دادگاه از شکات خواست که اگر نقطه نظری در مورد دفاعیات مرتضوی دارند مطرح کنند که یکسری صحبت‌ها هم مطرح شد ولی چون باز هم وقت نرسید دادگاه با این عنوان که ممکن است دادگاه بخواهد در راستای برخی تحقیقات افرادی را به عنوان مطلع یا گواه دعوت کند تاریخ برگزاری جلسه بعدی را تعیین نکرد.وی در مورد زمان احتمالی برگزاری جلسه بعدی، گفت: احتمالا زمان جلسه چهارم بعد از تعطیلات عید نوروز خواهد بود.

اصلانی در مورد عدم حضور موکلش در جلسات دادگاه، اظهار کرد: دادگاه وقت را به ایشان ابلاغ می‌کند، ایشان هم به واسطه برخی محدودیت و معذوریت‌هایی که دارند نیامدند حالا ممکن است جلسه بعدی بخواهند بیایند.
وی در رابطه با کیفیت برگزاری جلسات دادگاه،‌ گفت: روند دادگاه بسیار خوب است و اساسا بحثی به عنوان اینکه چون جلسه پشت درهای بسته برگزار می‌شود واقعیات مطرح نمی‌شود وجود ندارد. شکات محترم آنچه را لازم می‌دانند به عنوان شکایت، درد و دل، شکوه و گلایه می‌گویند. وکلای محترم‌شان هم قانونا دفاع می‌کنند و اجازه صحبت داده می‌شود.
اصلانی ادامه داد: قاضی و هیات قضایی هم با صبر و حوصله بسیار زیاد به حرف‌ها گوش می‌دهند فقط گاهی اوقات تذکر داده می‌شود که در چارچوب کیفرخواست صحبت کنند وگرنه هیچ محدودیتی راجع به موضوعات وجود ندارد.

وکیل مدافع یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک در رابطه با ایراد شکلی مرتضوی به دادگاه، گفت: آقای مرتضوی اعلام کرد که اگر او معاون جرم است باید به اتهامش در دادگاهی رسیدگی شود که به اتهام مباشر جرم رسیدگی می‌کند زیرا قانون این مساله را تعیین کرده است.وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وجود تعارض بین غیرعلنی بودن دادگاه و انتشار دفاعیات مرتضوی در رسانه‌ها، اظهار کرد: حرفی که آقای مرتضوی زدند این بود که چهار سال است شکات به طور جسته و گریخته یکسری عناوین اتهامی را به ایشان منتسب کردند و ایشان هم صحبتی نکرده است.

اصلانی با بیان اینکه ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری در این مورد به رسانه‌ها تذکر داده است، گفت: این مساله مورد ایراد وکیل روح‌الامینی قرار گرفت که چرا باید متن دفاعیه آقای مرتضوی در مطبوعات چاپ شود.
وی گفت: حالا از «ایسنا» که این مطلب را منتشر کرده خواهند پرسید که چرا این دفاعیات را چاپ کرده است، چون دادگاه غیرعلنی است و حق افشای مطالب را ندارد، منتهی آقای مرتضوی هم گفت چهار سال است که این مطالب در روزنامه‌ها و سایت‌ها گفته شده است.اصلانی تصریح کرد: به نظر من هم این مورد لوث شده است چون صداوسیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها قبلا به طور کامل به این موضوع پرداخته‌اند.وی در پاسخ به این سوال که موکل شما چه مقدار در این پرونده دخیل بوده است، گفت: اساسا صدور قرار بازداشت از خصوصیت‌های یک قاضی است، قاضی که می‌تواند یک دادیار، بازپرس و یا رییس دادگاه باشد.اصلانی افزود: وقتی پرونده‌ای را به یک قاضی ارجاع می‌دهند او بر اساس مستندات و محتویات پرونده، موضوع اتهام را با قانون تطبیق می‌دهد و موکل من نیز صرفا قرار بازداشت صادره را تایید کرده است. 
 



تاریخ انتشار : 22 اسفند 1391, 00:32



» اخبار مرتبط:

  • پایان اختلاف دادگاه و دادسرا درباره پرونده مرتضوی
  • حاشیه های دادگاه کهریزک/آن زن به مرتضوی چی گفت!
  • اتفاقات دومین جلسه دادگاه کهریزک
  • احتمال بازداشت مرتضوی قوت گرفت
  • ع.ح معروف به عصای سعید مرتضوی کیست؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟