مشروح اخبار


» کاندیداها نتایج انتخابات را زودتر از وزارت کشور می‌فهمند



شمارش آرا در انتخابات دستی است/آمادگی 99گردان بسیج برای تامین امنیت انتخابات/نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ خرداد اعلام می‌شود.

فرماندار تهران گفت: هر مییتینگ انتخاباتی که برگزار می‌شود باید با مجوز فرمانداری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه فرمانداری تهران برای برگزاری نشست‌های خبری کاندیدای احتمالی چه تدابیر امنیتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: هر میتینگ انتخاباتی که برگزار می‌شود باید با مجوز فرمانداری صورت بگیرد که ما تاکنون به هیچ کس مجوز نداده‌ایم و اگر تاکنون میتینگ و یا جلسات انتخاباتی برگزار شده غیرقانونی بوده است.

وی در ادامه گفت: هر حرکت سیاسی انتخاباتی که در تهران می‌خواهد انجام شود حتما باید مجوز فرمانداری تهران را داشته باشد.

فرماندار تهران در ادامه در بیان تمهیدات پیش بینی شده برای انتخابات آینده گفت: شمارش آرا در انتخابات دستی است.

عیسی فرهادی درجریان برگزاری نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه که آیا انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد یا نه، گفت: انتخابات منهای شمارش آرا به صورت رایانه‌ای انجام خواهد شد. ثبت نام کاندیدا اعلام اسامی کاندیدا‌ها به مراجع تایید کننده و مکاتبات در ارتباط با شعب و همچنین اعلام نتایج از طریق رایانه صورت خواهد گرفت اما شمارش آرا دستی است که با حضور اعضا و ناظرین از طریق رایانه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه هیات اجرایی انتخابات را چه کسی انتخاب می‌کند، تصریح کرد: هیات اجرایی را فرماندار انتخاب می‌کند. هیات اجرایی متشکل از معتمدین محلات است که معروفیتی دارند و ۳۰ نفر از آن‌ها به هیات نظارت معرفی می‌شوند و در مورد معتمد بودنشان مورد بررسی قرار می‌گیرند. از این ۳۰ نفر ۸ نفر را خود ۳۰ نفر به صورت مخفی انتخاب می‌کنند و تصمیم آن با اعضای ۸ نفر هیات اجرایی خواهد بود.

فرهادی در پاسخ یه سوال دیگری مبنی بر اینکه امنیت انتخابات به چه صورت برقرار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: شرایط خاصی در تهران حاکم است. چون همیشه مورد توجه بیگانگان بوده است و بیشتر تحت نظر خواهد بود. در هر شعبه انتخاباتی ۳ تا ۵ نفر امنیت را برقرار می‌کنند و برای برقراری امنیت در صندوق‌ها و شعب مختلف ۱۵ هزاز نفر از ماموران نیروی انتظامی به کار گرفته خواهند شد. دو تیپ از یگان‌های نیروی انتظامی در تهران آماده باش خواهند بود از طرفی ۲۲ گردان عاشورا از بسیج مستضعفین آماده باش هستند که انشاالله نیازی به استفاده از آن‌ها نخواهد بود اما تدابیر لازم فراهم شده است.

وی ادامه داد: ما بدنبال این هستیم که ۴ هزار مکان انتخابات به صورت دقیق بازدید و ورود و خروج مردم و استراحتشان نظارت شود. امتحانات تمام دوره‌های آموزشی تا ۲۰ خرداد باید تمام شده و مدارس تعطیل شوند. با توجه به اینکه مراسم ارتحال امام برگزار شده است و یک بار فضای امنیتی را برقرار کرده‌ایم از این رو آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در تهران وجود دارد.

فرماندار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه قرار بوده ۱۰ درصد فرایند انتخابات به صورت یارانه‌ای برگزار شود، یادآور شد: ما در هر شعبه‌ای برای ثبت نام کاندیدا‌ها، کامپیو‌تر داریم که افراد با در اختیار دادن کارت ملی خود از طریق کامپیو‌تر آن شعبه با ثبت احوال در ارتباط خواهند بود ما مشخصات این افراد را می‌گیریم و ثبت نام انجام می‌شود اما اخذ آرا دستی خواهد بود.

وی درادامه ضمن اشاره به اینکه حتما برخی افراد بعد از برگزاری انتخابات سال ۹۲ به ایجاد شبهات مختلف خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: حتما عده‌ای در انتخابت ۹۲ ایجاد شبهه می‌کنند که البته از همین حالا نیز این کار را انجام می‌دهند. وقتی برخی کاندیدا به این نتیجه رسیدند که صلاحیت ندارند می‌گویند که انتخابات آزاد نبوده است، اما اینکه آیا شبهات صحت دارد یا نه از صفر تا صد دروغ محض است.

وی ادامه داد: من در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ معاون سیاسی امنیتی و رئیس ستاد انتخاباتی یکی از استان‌ها بوده‌ام و شاهدم که از طریق کلیپ‌های تصویری ما مشخصا از نمایندگان کاندیدا سوال کردیم که انتخابات چگونه برگزار شده است و آن‌ها صراحتاً پاسخ دادند که بهترین انتخابات برگزار شده است.

فرهادی در ادامه افزود: در یکی از شعبه‌ها از نماینده آقای کروبی پرسیدیم که وضعیت رای ایشان به چه صورت است و او گفت که کروبی رای نیاورده است، خود من حتی به کروبی رای نداده‌ام.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در سلامت انتخابات دارند ما در انتخابات ۸۸ هزینه سنگینی پرداخت کردیم، اما خود مردم در صحنه ۹ دی حضور پیدا کرده و قضیه خنثی شد.

فرماندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه فرمانداری تهران چه تصمیمی برای تبلیغات عادلانه و برقراری امنیت در انتخابات اندیشیده است، تصریح کرد: قانون شیوه تبلیغات به صورت مکتوب به کاندیدا‌ها اعلام خواهد شد و کاندیدا‌ها موظف هستند براساس قانون تعداد ستاد انتخاباتی چاپ پوستر و انتشار آن در معابر عمومی را رعایت کنند، اگر تخلف داشته باشند در هیات اجرایی شهر و روستا با آن برخورد خواهد شد.

فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که انتخاب هیات اجرایی از چه تاریخ شروع خواهد شد، خاطرنشان ساخت: از ۱۵/۲/۹۲ تشکیل هیات اجرایی انتخابات آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که بین ۳ تا ۴ روز نتایج شورای شهر را به واسطه کثرتی که در کاندیداهای شورا‌ها وجود خواهد داشت، اعلام کنیم.

عیسی فرهادی در ادامه برگزاری نشست خبری که با اصحاب رسانه امروز صبح درفرمانداری تهران برگزار شده بود خاطرنشان ساخت: یک هشتم انتخابات کشور را فرمانداری تهران مدیریت خواهد کرد و نزدیک به هزار شعبه در تهران و ۴ هزار صندوق برای اخذ رای انتخابات شورا‌ها در پایتخت را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در روز اجرا صد هزار نفر برای مدیریت تدارک دیده شده بخشی از نیروهای پشتیبانی و مدیران اداره کننده در حال شناسایی شدن هستند و ستاد انتخاباتی شروع به کار کرده است. ما منتظریم که ۴ هزار محل مورد نظر مورد تایید شعبه‌های انتخاباتی قرار بگیرندوهیات انتخاباتی شورا‌ها ۲/۱۵/۹۲ تشکیل خواهد شد.

فرماندار تهران با اعلام این خبر که ۲۵ نتیجه انتخابات اعلام خواهد شد، خاطرنشان ساخت: ما آمادگی داریم که بین ۳ تا ۴ روز نتایج شورای شهر را به واسطه کثرتی که در کاندیداهای شورا‌ها وجود خواهد داشت اعلام کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است، این است که انتخابات شیشه‌ای و شفاف برگزارکنیم، گرچه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده‌اند شفاف بوده‌اند، اما کمتر به بعد مردمی بودن آن پرداخته شده است و فرمانداری‌ها حلقه وصل جریانات و پشتیبانی‌کنندگان بوده‌اند.

فرهادی در ادامه یادآور شد: معتمدین مردم دعوت می‌کنیم که برای تشکیل هیات اجرایی در انتخابات شرکت پیدا کنند از بین این ۳۰ نفر ۸نفر با رای مخفی ۳۰ نفر انتخاب خواهند شد. در شعب تهران محل‌ها با نظر هیات اجرایی تایید و بین ۵ تا ۷ نفر هیات اجرایی مردم شعبه توسط آن‌ها انتخاب خواهند شد.

فرماندار تهران تصریح کرد: نماینده کاندیداها ریاست جمهوری که در شعب هستند می توانند سریعتر نتایج را به کاندیدای خود اعلام کنند و کاندیدا ها از این طریق می توانند از میزان آرای خود با خبر شوند.



تاریخ انتشار : 24 اسفند 1391, 00:42



» اخبار مرتبط:

  • دلیل لغو جلسه احزاب اصلاح طلب چه بود؟
  • آرای انتخابات ریاست جمهوری ظرف چند ساعت شمارش خواهد شد
  • زمان اعلام صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی گچساران اعلام شد
  • تبلیغات همه نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید مدافع نظام و ولایت‎فقیه باشد.
  • تاریخ ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود