مشروح اخبار


» انتخابات درقلعه رئیسی قومی قبیله ای است



قرآن می فرماید: «ان الله لا یغیر ما بقوما و حتی یغیروا ما به انفسهم» «سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر آن که آن قوم سرنوشت خود را تغییر دهد.»
، يکي از بزرگترين آفت‌هاي اصلي انتخابات، برگزيدن و انتخاب افراد بر اساس احساسات قبيله گرايانه است. طايفه گرايي و تعصبات قومي به عنوان يکي  از شاخص غير عقلاني در رفتارهاي انتخاباتي ، سمي مهلک در انتخابات است.

در شهرقلعه رئیسی مسئله ی قومیت و تعصبات طایفه ای در آن بارز و نمایان است. این امر به خوبی در مراودات عمومی روزانه ی مردم انجام  دادن  کارهای  ارباب  رجوع   بعضا  توسط  برخی  مديران بخش کوچکی از این تعصبات است.  به هنگام انتخابات  شوراهای  اسلامی  این تعصبات ، پر رنگ تر و عمیق تر می شود. بزرگان هر  طایفه ، تصمیم می گیرند از طایفه ی خود کسی  يا  کسانی را کاندیدا کنند، و یا از کاندیدای دیگری حمایت کنند.

در این صورت عموم کسانی که می توانند رأی دهند، به تصمیم بزرگان تن می دهند. این عمل نه تنها با اکراه صورت نمی گیرد،بلکه رأی دهنده به این عمل خود افتخار می کندو بعضا می بینیم که مردم بعضی از روستاهای اطراف می آیند ودر انتخابات یک شهرشرکت ودر رای گیری یک شهر شرکت می کنند . از اين رو تحت تاثير اين شاخص ،کانديدان  نه به خاطر توانمندي هاي علمي، تجربي، مديريتي، بلکه صرفا به علت ارتباطات خويشاوندي وطايفه اي مورد حمايت قرار مي گيرند و نتيجه آن کاهش شانس افراد لايق براي انتخاب شدن است وکسانی می آیند که لایق شورا بودن را ندارند/.

مطمئنا يکي از عوامل محروميت شهر قلعه رئیسی  با   قدمت  چندين   ساله   ، همين عامل باشد چرا که افراد لايق شهر و منطقه مان جرات گام نهادن در ميدان سياست را به  خاطر ترس از  همين عوامل پيدا نمي کنند. لذا نتيجه آن مي شود که در برخي موارد افراد نالايق و بعضاً کم لايق به  مناصبي بزرگتر از  قامت فکرشان دست پيدا ميکنند.

قومیت و توجه به آن نزد افرادی که به قومیت خاصی تعلق دارند، همواره و عموماً پایدار بوده است. اگر چه روز به روز از شدت و قوت آن کاسته می شود ، اما این مهم در لباسی دیگر و در هیئتی جدید بروز می کند.

راهكاري هاي مقابله با روح قبيلگي در انتخابات :1 تاكيد بر آرمان هاي انقلاب اسلامي و حفظ ارزشهاي اسلامي.
2- تحليل شرايط موجود كشور و شناساندن اهداف و عملكردهاي دشمنان.
3- گسترش روحيه غلبه منافع ملي بر منافع فردي، گروهي و قبيله اي.
4- فصل الخطاب قراردادن گفتمان رهبري .
5-توجه به حفظ آرامش در كشور.
 وبفکر شهر خودمان باشیم تا هر موقع از ورودی آن وارد شدیم به خود به آینده و به فرزندانمان امیدوار باشیم 6- توجه به اصل شايسته سالاري در انتخاب نمايندگان خبرگان و شورای  اسلامی

اميدواريم   در  اين  دوره   همانند  ساير  دواير  گذشته   انتخابات   با  توجه  به   تعصبات  قومی  و  قبيله ای   صورت  نپذيرد و  هر   فرد   بسته  به  خرد   خويش   رای   دهد پس مردم قلعه رئیسی از هر قوم وقبیله ای که هستی این بار را فقط با فکر وانتخاب درست انتخاب کنید تا شهری آباد داشته باشیم.

حسن آرمند-خبرنگاربخش چاروسا



تاریخ انتشار : 24 فروردین 1392, 11:16



» اخبار مرتبط:

  • "طایفه گرایی" خوب یا بد؟
  • سرپرست شهرداری قلعه رئیسی انتخاب ومنصوب شد
  • شهردارقلعه رئیسی درکهگیلویه منصوب شد.
  • مراسم تودیع ومعارفه اعضای قدیم وجدید شوراهای شهر وروستا قلعه رئیسی وچاروسا با حضور فرماندار کهگیلویه
  • بالاخره قلعه رئیسی شهرستان می شود؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    این معضل در همه جای استانمون هست نه فقط قلع رییسی.

    همه جای استانمون این معضل هستش . هم تو نمایندگی مجلس و هم شورای شهر . انتخاب از روی نا آگاهیه
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟