مشروح اخبار


» تبعیت کامل از ولایت،محور تحقق وحدت در جامعه است



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس، چنگ زدن به ریسمان ولایت و تبعیت محض از ولی امر را مهم‌ترین محور برای تحقق اتحاد و یکپارچگی در میان آحاد جامعه به ویژه دولتمردان عنوان کرد.

 ستار هدایت‌خواه،  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس مبنی بر لزوم اتحاد و یکپارچگی در کشور، وحدت را یکی از محورهای اصلی در توصیه‌ها و رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در تمامی ادوار انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی پیروزی و تداوم انقلاب و دفع توطئه‌ها وحدت و انسجام همه آحاد مردم بوده است.

 وی با بیان اینکه دشمن همواره در برنامه‌هایش علیه نظام جمهوری اسلامی خط تفرقه و تشتت میان آحاد ملت را دنبال می‌کند، افزود: شعار" تفرقه بینداز و حکومت کن" توسط فرعون در قرن‌ها پیش اجرایی می‌شد، سیاستی که اکنون استعمارگر پیر آن را دنبال می‌کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع وحدت در کنار تصریح بر وفاق و همدلی بیشتر بین دولت و مجلس را امری مهم خواند و گفت: در شرایط کنونی تحولات منطقه‌ای و بیداری اسلامی با نگاه ویژه به نظام جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است که این موضوع به نوعی رویارویی ایران با دنیای استکبار را به مرحله حساسی رسانده است، این مسائل نشان دهنده لزوم اتحاد و انسجام داخلی بیش از گذشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شاید رفتارهای چند سال اخیر بین دولت و مجلس نگرانی در مقام معظم رهبری ایجاد کرده است که در صورت اندیشیده نشدن تمهیدات و نبود دقت در مجموع رفتارهای دولت و مجلس و حفظ نکردن حریم یکدیگر ، در جامعه تنش و تفرق و تشتت القا شود و جمهوری اسلامی دیگر نتواند نقش الگویی خود را در منطقه ایفا نماید.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین مجموع رفتارهای سال‌های اخیر بین دولت و مجلس با تاکید بر موضوع وحدت، مسئولان به ویژه دولتمردان و نمایندگان مجلس را به مراقبت از مجموع رفتارها، گفتارها و موضع‌گیری‌هایشان توجه دادند تا نگرانی در بین مردم در مورد وجود تنش بین دو قوه مقننه و مجریه ایجاد نشود.

هدایت‌خواه در ادامه در تبیین وظایف مجلسیان و دولتمردان به ایسنا گفت:اکنون نمایندگان باید با در حوزه‌های انتخابیه‌ خود با دعوت مردم به وحدت و همدلی، دقت کنند که نوع تعامل، موضع‌گیری و اظهارنظرهایشان در مورد دولتمردان منجر به القای تفرق و تشتت نشود؛ در مقابل دولتمردان نیز باید با پایبندی به قوانین و مقررات و حفظ حریم مجلس به گونه‌ای عمل کنند که حساسیت در برخی نمایندگان ایجاد نشود تا آنها در مقابل به موضع‌گیری متقابل روی نیاورند.

 وی در پایان، پایبندی دولتمردان و مجلسیان به بیانات مقام معظم رهبری و تحقق عینی ادعای ولایت‌مداری‌شان را در شرایط کنونی بسیار مهم خواند و گفت: قوای مقننه و مجریه باید در راستای تحقق عینی ولایت‌مداری برای حفظ وحدت و انسجام در جامعه از برخی از نظرات و دیدگاه‌هایشان عدول کرده و با گذشت و اغماض به گونه‌ای رفتار کنند که زمینه تفرق و تشتت در جامعه فراهم نشود.



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1391, 09:13



» اخبار مرتبط:

  • دستگاه‌های فرهنگی پیام وحدت رهبر را به گوش ملل مسلمان برسانند
  • اعلام‌جرم‌دادستان‌‌زاهدان علیه ایرانسل
  • استیضاح بر خلاف توصیه رهبری و باعث افزایش تنش بین دولت و مجلس می‌شود
  • فتنه‌گر در هر مقام و منصبی که باشد باید محاکمه شود
  • دعوت از مردم ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟