مشروح اخبار


» انتقاد از تغییر برنامه‌ امتحانات دانشگاه‌ها بالا گرفت



اعتراض‌ها و انتقادها نسبت به تغییر برنامه امتحانات ترم دوم سال تحصیلی 92-91 همچنان ادامه دارد و برخی تشکل‌های دانشجویی از احتمال تحصن مقابل وزارت علوم یا تحریم امتحانات درصورت رسیدگی نشدن به اعتراض‌شان سخن گفته‌اند .


 انتقاد از تغییر برنامه‌ امتحانات دانشگاه‌ها بالا گرفت                                                                                                                                              alt
به گزارش راک نیوز : اعتراض‌ها و انتقادها نسبت به تغییر برنامه امتحانات ترم دوم سال تحصیلی 92-91 همچنان ادامه دارد و برخی تشکل‌های دانشجویی از احتمال تحصن مقابل وزارت علوم یا تحریم امتحانات درصورت رسیدگی نشدن به اعتراض‌شان سخن گفته‌اند .

وزارت کشور اعلام کرده توصیه‌ای برای تغییر زمان امتحانات نداشته و از سوی دیگر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز از تعطیلی دانشگاه‌ها انتقاد و ابراز تأسف کرده است. ابلاغ بخشنامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها مبنی بر برگزار نکردن امتحانات طی فاصله زمانی 20 خرداد تا دوم تیر امسال، ‌ موجب آشفتگی و نابسامانی در نیمسال دوم سال‌تحصیلی 92-91 شده، ‌دروس به‌طور کامل ارائه نمی‌شود، زمان برگزاری امتحانات‌ سروسامانی ندارد و دانشجویان به این وضعیت اعتراض دارند.

بخشنامه وزارت علوم موجب شده تا دست‌کم یک سوم جلسات درس کاهش یابد هر چند برخی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی اعلام کرده‌اند که برای ارائه کامل دروس و جلوگیری از افت تحصیلی جلسات جبرانی برگزار می‌کنند، ولی دانشجویان دانشگاه‌های شهریه‌ای خواهان استرداد شهریه جلساتی هستند که تشکیل نمی‌شود، آنها می‌گویند شهریه همه جلسات را از ما گرفته‌اند. تعطیلی بلافاصله خوابگاه‌ها پس از پایان امتحانات و ندادن فرجه امتحانی‌ از دیگر موضوعاتی است که دانشجویان به آنها اعتراض دارند.

از زمان ابلاغ این بخشنامه از اواخر اسفندماه 91 تاکنون دانشجویان مخالفت خود را با تغییر زمان امتحانات اعلام کرده‌اند. ‌برخی از تشکل‌های دانشجویی خواستار تغییر برنامه امتحانی هستند و وضعیت کنونی را قابل‌قبول نمی‌دانند. برای مثال بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تغییر زمان امتحانات این دانشگاه تأکید کرد: مسئولین به جای روی آوردن به روش‌های ساده، به فکر پیدا کردن راهکار مناسب‌تر برای جلوگیری از سوءاستفاده از فضای دانشگاه باشند.

انتقاد نماینده ولی فقیه از تعطیلی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگا‌هیان ایران اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها محل خلق حماسه سیاسی است از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد. حجت‌الاسلام محمد محمدیان تصریح کرد: از اینکه دانشگاه‌ها به‌عنوان محل خلق حماسه سیاسی در ایام انتخابات تعطیل است، متأسفم؛ چرا که فعال بودن دانشگاه‌ها لازم است.

احتمال تحصن یا تحریم امتحانات

در گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده مسئولان برخی تشکل‌های دانشجویی از احتمال تحصن یا تحریم درصورت تغییر نکردن زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دوم سال تحصیلی 92-91 سخن گفته‌اند. مصطفی صابری، دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: تا‌کنون در زمینه اعتراض به تغییر امتحانات گزارش‌هایی را به همراه دیگر تشکل‌ها به وزارت علوم و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه داده‌ایم. صابری افزود:

این سیاسی‌کاری دولت است، دولت فهمیده پشتوانه دانشجویی را ندارد و بهترین راه زمین زدن دانشجو این است که او را از انتخابات دور کند. میکائیل دیانی، قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به تغییر تاریخ امتحانات و تعطیلی دانشگاه در ایام انتخابات گفت: یکی از مسایل در بحث سیاسی بودن دانشگاه است، وقتی ما فضای دانشگاه را در گیرودار ایام سیاسی و انتخابات تعطیل کنیم شوک بزرگی به بدنه دانشگاه وارد می‌شود. مهدی اجتهادی، دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم در این باره گفت: وزارت علوم با جابه جایی امتحانات باعث فشرده شدن برنامه آموزشی دانشگاه شد و این مسئله به دانشجویان ضربه می‌زند چرا که بخشی از ترم عقب افتاده و برنامه کلاس‌های جبرانی امتحانات زیادتر می‌شود.

ممنوعیت، تعطیلی نیست

معاون آموزشی وزارت علوم در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به کاهش زمان ترم دوم سال تحصیلی 92-91 دانشگاه‌ها به ایسنا گفت: در تقویم آموزشی دانشگاه‌ها ورود پیدا نمی‌کنیم و مسئولیت برنامه‌ریزی تقویم امتحانی دانشگاه‌ها با خودشان است.
حسین نادری‌منش با اشاره به ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم درباره ممنوعیت برگزاری امتحانات در تاریخ 20 خرداد تا دوم تیر ماه، اظهار کرد: در این ابلاغیه شفاف بیان شده که تنها در این تاریخ امتحانات برگزار نشود تا دانشجویان بتوانند حضور پرشوری در بحث انتخابات داشته باشند. وی افزود: به دانشگاه‌ها توصیه کرده‌ایم اگر کلاس‌هایشان به پایان نمی‌رسد، ترجیحا امتحانات را به بعد از دوم تیرماه موکول کنند؛ اما برنامه‌ریزی نهایی با خود دانشگاه‌هاست.

نادری‌منش تأکید کرد: ممنوعیت برگزاری امتحانات در روزهای 20 خرداد تا دوم تیر لزوما به معنی تعطیلی دانشگاه‌ها نیست. به هر روی بخشنامه وزارت علوم مبنی بر برگزار نشدن امتحانات ترم دوم دانشگاه‌ها طی فاصله زمانی 20 خرداد تا دوم تیر ماه امسال، پیامدهایی به‌دنبال داشته است که اکنون مسئولان این دستگاه قادر به سروسامان دادن آن نیستند، ادامه اعتراض‌های تشکل‌های دانشجویی و انتقاد رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از وضعیت کنونی مبین این نکته است.

از سوی دیگر وزارت کشور هم به صراحت اعلام کرده در این باره توصیه‌ای به وزارت علوم نکرده است و احتمالا مسئولان وزارت علوم احساس تکلیف کرده‌اند تا در فاصله زمانی 20 خرداد تا 2 تیرماه امسال دانشجویان در دانشگاه‌ها حاضر نباشند تا بتوانند حضور پرشورتری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که 24 خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، داشته باشند.



تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1392, 00:18



» اخبار مرتبط:

  • نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها در ایام انتخابات ریاست جمهوری
  • دانشگاه آزاد سپیدان تعطیل شد
  • تغییر در زمان امتحانات دانشگاه پیام نور كهگیلویه و بویراحمد
  • علت لغو حضور هاشمی در دانشگاه تهران
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه به سراسر کشور ابلاغ شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • م .ف

    • 8 اردیبهشت 1392 10:45
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    حالا که اینطوری شده بگویید بروید خونه تون و داخل سایت نمره هاتون رو ببینید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هم ساعت کلاسها کم شده هم ایام امتحانات دانش آموزان و ایام تبلیغات وامتحانات دانشجویان را اضافه کردند.
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟