مشروح اخبار


» معاون سابق رئیس جمهور رسما اعلام کاندیداتوری کرد



صادق واعظ زاده رسما آمادگی خود برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و با اشاره به شعار انتخاباتی خود یعنی "پیشرفت و عدالت برای هر ایرانی"، گفت: من به صحنه آمده‌ام تا میدان انتخاب مردم را گسترش دهم.

به گزارش "پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز " ، رییس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت عصر امروز در سخنرانی خود با بیان اینکه "نامزدهای متعددی وارد عرصه انتخابات شده‌اند"، اظهار کرد: با این وجود فکر می‌کنم تفاوت بین این نامزدها به اندازه کافی نیست. نسل جوان ما به تفاوتی بیش از این معتقد هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه گفت: من در مراجع اصلی تصمیم‌گیری نظام بوده‌ام اما سعی هم کرده‌ام با کف جامعه پیوند داشته باشم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "باید در کشور در چارچوب اصول انقلاب و منافع ملی، وحدت مردم را تحکیم ببخشیم"، تصریح کرد: کشور را باید از مناقشات بی‌حاصل نجات داد و مسیر پیشرفت را برای هر ایرانی تحقق بخشید. پیشرفت در یک جامعه از حل مشکلات پیش پا افتاده شروع می‌شود بنابراین باید با روش علمی و بدون شعار و فریاد با گرانی، تورم، بیکاری و فساد مبارزه کرد.

واعظ‌زاده همچنین با بیان اینکه "باید عرصه خلق ثروت و عرصه تصمیم‌گیری عمومی جدا شود"، خاطرنشان کرد: قبل از داشتن برنامه برای حل مشکلات کشور، باید یک دیدگاه روشن برای مسیری که می‌خواهیم برویم داشته باشیم. مردم باید ببینند که آیا حرفی که واعظ‌زاده می‌زند با گوشت و خون او عجین شده است یا نه یا اگر مساله ریاست جمهوری نبود، واعظ زاده به دنبال برنامه‌هایش می‌رفت یا نه؟

رییس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت با اشاره به عدالت اقتصادی به عنوان اولین قدم در راه تامین عدالت اظهار کرد: باید مشکلات اقتصادی کشور به وسیله علم و فناوری حل شود و اکنون زمانی است که نخبگان باید به فکر جامعه باشند. ما برای پیشرفت سریع همه چیز را داریم اما باید عقل و تدبیر همه چیز را در جای خود قرار دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: باید اقشار متوسط و زیر متوسط یارانه بیشتری تعلق می‌گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: دولت باید سیاست‌ها را تعیین و از عدالت پاسداری کند و در سرمایه‌گذاری‌ها هیچ چشم‌داشتی نداشته باشد. من به دولت مقتدر معتقدم. دولت مقتدر دولتی است که در جای خود قرار دارد و با گرفتن مالیات هزینه‌های خود را تامین می‌کند.

واعظ زاده رئوس کلیه برنامه دولت احتمالی خود را اینگونه اعلام کرد: روانسازی سیستم اداری، استفاده از متخصصان در سیاست خارجه، حل مشکلات اشتغال، باز کردن فضای دانشگاه، تامین هزینه‌های آموزش و سلامت و حل مشکل جوانان و دانشجویان.

وی در پایان با بیان اینکه "باید پیشرفت کشور را بر اساس شاخص‌های جهانی بسنجیم"، گفت: یکی از معانی اصولگرایی این است که وقتی با مشکلی برخورد می‌کنیم، مشکل را با روش علمی حل کنیم.

به گزارش ایسنا، در این برنامه از سایت پیشرفت ایران که اخبار مربوط به صادق واعظ زاده را پوشش می‌دهد نیز رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس نبوی با اشاره به این‌که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره یک نوع انتخاب برای ایستادن در پای ارزش‌های انقلاب بوده است، اظهار کرد: در بسیاری از دوره‌های انتخابات شرایطی پیش آمد که نامزدها به سمت خروج از گفتمان انقلاب حرکت کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که قرار نیست نامزدهای انتخابات بر سر گفتمان انقلاب اسلامی گفت‌وگو کنند، خاطرنشان کرد: تمام اجزا و پایه‌ی گفتمان انقلاب اسلامی باید به عنوان مفروض‌های اولیه انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود.

نبوی با انتقاد از این‌که در رقابت‌های انتخاباتی گفته می‌شود با اسراییل سر جنگ نداریم، افزود: در گفتمان انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است.

به گفته وی، کشور به یک رقابت واقعی در درون گفتمان انقلاب اسلامی نیاز دارد که بر اساس این رقابت، فرد شایسته و با برنامه به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شود.

نبوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما با فقدان یک نظام برنامه‌ریزی موجه که بتواند از مبدأ دانش‌بنیان حرکت کند مواجه هستیم، تصریح کرد: امروز نیازمند رییس‌جمهوری هستیم که حداقل در 20 عرصه مهم کشور نسخه کاملا منطقی داشته باشد.

وی در پایان با بیان این‌که از آقای صادق واعظ‌زاده می‌خواهم به صورت جدی وارد صحنه شوند، گفت: رهبری در مورد آقای واعظ‌زاده گفته‌اند که وی کار بسیار وسیعی را به دوش خود می‌کشند در حالی که هیچ ادعایی ندارند.



تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1392, 01:42



» اخبار مرتبط:

  • اولین کاندید ریاست جمهوری که دقایقی پیش ثبت نام کرد
  • به رهبرانقلاب گفتم انتخاب شوم هماهنگ ترین دولت با رهبری را تشکیل می دهم
  • استقبال از رضایی در شهر احمدی‌نژاد
  • جریان اصولگرایی با خطر روبه‌روست
  • محسن رضایی: اقتصادی وارونه داریم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟