مشروح اخبار


» گاف رسانه‌های داخلی درباره اوباما/تصاویر



یک رسانه غیرحرفه‌ای صبح امروز عکسی را که به‌وسیله نرم‌افزار فتوشاپ تحریف شده منتشر کرد و مدعی شد که این عکس، نشان‌دهنده رئیس‌جمهور آمریکا در حال تماشای سخنرانی دیروز دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سیزدهمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی است که این گاف، بلافاصله از سوی چند رسانه دیگر نیز بازنشر شد.

در این عکس ساختگی، "باراک اوباما" و چند تن از کارشناسان و مشاوران وی در کاخ سفید، در حال تماشای سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نشان داده شده‌اند در حالی که واقعیت این تصویر چیز دیگری است.

رسانه‌هایی که به انتشار این عکس دست زده‌اند توجه نکرده‌اند که علاوه بر غیرواقعی‌بودن، پس‌زمینه سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله، کاملاً متفاوت با تصویر تلویزیون موجود در عکس ساختگی است و علاوه بر این، اوباما زبان عربی نمی‌داند و قاعدتاً نمی‌تواند از پخش زنده شبکه المنار حزب‌الله سر در آورد.

 

alt

  عکس جعلی منتشرشده از سوی رسانه‌های غیرحرفه‌ای
 


عکس واقعی این صحنه که روز 28 ژانویه 2011 میلادی در کاخ سفید گرفته شده است، نشان می‌دهد که اوباما و مشاورانش در حال تماشای سخنرانی "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر یک روز پس از واقعه مشهور به "معرکة الجمل" در میدان التحریر هستند.

در این عکس، اوباما در حالی به تلویزیون دفترش نگاه می‌کند که در حال پخش تصویر همزمان سخنرانی مبارک و درگیری‌های میدان التحریر قاهره از چهار شبکه مختلف تلویزیونی آمریکاست.

 

alt
 


 

عکس اصلی
 


اوباما پس از پیگیری تحولات مصر در اوائل سال 2011 میلادی و مشاهده تغییر شیب این تحولات علیه رژیم دست‌نشانده مبارک، دست از حمایت از دیکتاتور مخلوع این کشور برداشت و مواضعی به‌ظاهر حمایت‌آمیز از مردم انقلابی این کشور اتخاذ کرد.




تاریخ انتشار : 6 خرداد 1392, 00:56



» اخبار مرتبط:

  • حرکت غیراخلاقی این مجری زن تلویزیون در برنامه زنده + عکس
  • روحانی پس از گفتگوی تلفنی با اوباما + عکس
  • انتشار تصویری جنجالی از آقای رئیس جمهور
  • گاف جدید آقای رئیس‌ جمهور
  • سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به تهران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟