مشروح اخبار


» جلسه امروز شورای نگهبان برای بررسی مجددصلاحیت یک کاندید ریاست جمهوری



درحالیکه تا جمعه 24 خرداد تنها کمتر از 5 روز مانده و اکثریت جامعه کاندید خود را برای دادن رای انتخابا نمودند اما امروز صبح ...


دو خبرگزاری اصولگرا به نقل از منابع آگاه از بررسی دوباره صلاحیت حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده در جلسه صبح دوشنبه شورای نگهبان خبر دادند. این در حالی است که کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری (24 خرداد) باقی مانده است.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت:"به دلیل اظهارات ضد امنیتی و غیرقانونی حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان تصمیم دارد تا صلاحیت این کاندیدا را در جلسه فردای خود مجددا مورد بحث و بررسی قرار دهد."
 
وی افزود: حمایت از سران فتنه در جلسات سخنرانی، افشای اطلاعات نظام و حرکات ضد امنیتی همچون همایش حامیان روحانی در جماران از جمله مواردی است که شورای نگهبان تصمیم دارد تا به این دلایل صلاحیت این کاندیدا را مجددا مورد بررسی قرار دهد. همچنین حرکات خیابانی مانند همایش ورزشگاه شهید شیرودی از دیگر مواردی است که شورای نگهبان تصمیم گرفت تا صلاحیت این کاندیدا را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

در مراسم انتخاباتی حسن روحانی در حسینیه جماران تهران، شماری از جوانان هوادار و مسؤولان ستاد روحانی بازداشت شدند.

هنوز هیچ مقام رسمی شورای نگهبان یا ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این باره اظهارنظر نکرده است.

خبرگزاری مهر هم به نقل از یک منبع مطلع از بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی برای کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جلسه صبح دوشنبه شورای نگهبان قانون اساسی خبر داد.

افشای اطلاعات محرمانه پرونده هسته‌ای در مناظره‌ تلویزیونی مهمترین دلیل این بررسی مجدد عنوان شده است.

از دیگر دلایل بررسی مجدد صلاحیت روحانی برای ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی مورادی چون شعارها و اظهارات هواداران وی در همایش‌های انتخاباتی به خصوص همایش عصر شنبه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران و هم‌چنین اقدامات ستاد انتخاباتی وی در تایید آنچه که اقدامات ساختارشکنانه در برنامه های انتخاباتی عنوان شده، برشمرده شده است.

طبق اعلام شورای نگهبان به رسانه ها عباسعلی کدخدایی پیش از ظهر دوشنبه قرار است در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌ها آخرین اخبار و مواضع شورای نگهبان را به اطلاع نمایندگان رسانه‌ها و افکار عمومی برساند.

سخنان هاشمی با مردم در فیلم دوم روحانی

شورای نگهبان در حالی صبح دوشنبه صلاحیت حسن روحانی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری را بررسی می کند که عصر همان روز (ساعت 20 شبکه یک) قرار است دومین فیلم انتخاباتی این کاندیدا از صداوسیما پخش شود.

به گفته یکی از عوامل سازنده فیلم، اکبر هاشمی رفسنجانی در این فیلم انتخاباتی درباره مسائل اخیر کشور مباحثی را با مردم مطرح خواهد کرد.

طاها ذبیحی در گفت وگو با مهر با بیان اینکه در مستند قبلی روحانی بیشتر بر زندگی و سوابق اجرایی ایشان تاکید شده بود، اظهار کرد: مستند دوم حرف دل مردم است و صدای مردمی خواهد بود که در سالهای اخیر در رسانه ملی انعکاس نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی در این فیلم انتخاباتی با مردم سخن خواهد گفت، بیان کرد: امیدواریم رسانه ملی نیز همچنان که در قانون انتخابات تاکید شده این مستند را بی کم و کاست پخش کند و رویه ای که در مورد پوشش خبرهای دکتر روحانی در پیش گرفته شده و مورد انتقاد ایشان قرار گرفته، در پیش گرفته نشود.
(عصرایران)



تاریخ انتشار : 20 خرداد 1392, 08:21



» اخبار مرتبط:

  • رد صلاحیت «حسن روحانی» تکذیب شد
  • هاشمی درفیلم انتخاباتی روحانی به مردم چه خواهد گفت ؟
  • واکنش روحانی به خبر احتمال رد صلاحیتش
  • عضو جبهه پایداری خواستار رد صلاحیت حسن روحانی در روزهای آخرتبلیغات انتخاباتی شد
  • شورای نگهبان مهلت بررسی صلاحیت‌ها را تمدید کرد/اعلام نتایج روز...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟