مشروح اخبار


» نامه‌های انقلاب با هنرنمایی عزت‌الله انتظامی در یاسوج کلید می‌خورد



کارگردان فیلم مستند نامه‌های انقلاب گفت: این فیلم با روایتگری داوود رشیدی و با هنرنمایی عزت‌الله انتظامی هفته آینده در یاسوج کلید می‌خورد.....

کارگردان فیلم مستند نامه‌های انقلاب گفت: این فیلم با روایتگری داوود رشیدی و با هنرنمایی عزت‌الله انتظامی هفته آینده در یاسوج کلید می‌خورد.
علی‌فتح لایق‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 داشتند که متاسفانه تاکنون به هر دلیل این حماسه و رشادت‌ها بیان نشده بود.

این کارگردان فعال در عرصه فیلم‌های مستند ابراز داشت: ما به عنوان هنرمند نباید اجازه دهیم این کارهای بزرگ و به یاد ماندنی به بوته فراموشی سپرده شوند.

لایق‌زاده ادامه داد: خوشبختانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به کمک ما آمد و این فیلم به تهیه کنندگی این اداره‌کل ساخته می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت بی‌شائبه ارشاد اسلامی در این زمینه گفت: در این مستند 40 دقیقه‌ای که روایتگری آن را داوود رشیدی هنرمند نام‌آشنای سینما و تئاتر کشور بر عهده دارد ناگفته‌های قیام عشایر این استان پیش از پیروزی انقلاب به خوبی و به زبان هنر بیان می‌شود.

این مستندساز برتر کشوری در پاسخ به این سؤال که چرا از وجود رشیدی برای روایت این مستند استفاده شد، تصریح کرد: این فیلم به موضوعی مهم اشاره می‌کند و افراد بزرگی همچون آیت‌الله ملک‌حسینی در شکل‌گیری این نهضت حضور دارند که لازم بود هنرمند و روایت‌گری بزرگ این کار را انجام می‌داد.

کارگردان مستند گاودانه به دیگر ویژگی‌های مستند نامه‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: این افتخار نصیب ما شد که در بخشی از این فیلم و هر چند به صورت کوتاه، بزرگترین هنرمند تاریخ سینمای کشور یعنی آقای عزت‌الله انتظامی حضور داشته باشد.

لایق‌زاده به محتوای فیلم اشاره کرد و گفت: نامه‌های امام که از پاریس خطاب به عشایر نگاشته می‌شد ‌توسط دانشجویان این استان به دست بزرگان می‌رسید که در این فیلم به صورت هنرمندانه به آن اشاره شده است



تاریخ انتشار : 20 فروردین 1391, 23:38



» اخبار مرتبط:

  • "دستبافته‌های مادری"بزرگان سینما را به یاسوج کشاند
  • فیلم مستند شهید ˈطیبˈ برای دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج پخش شد
  • چ» حاتمی‌کیا و "ع"یاسوجی ها دریک سینما /در سومین روز از اکران فیلم‌های فجر در یاسوج
  • داستان مردی که در زندان ایدز گرفت/ ادامه زندگی در یک غار
  • میراث فرهنگی عشایر مستند شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟