مشروح اخبار


» جزئيات دوره MBA بورس اعلام شد



سازمان بورس و اوراق بهادار با همكاري سازمان مديريت صنعتي دوره‌هاي كارشناسي ارشد MBA بازار سرمايه را برگزار مي‌كند.
مدير دوره‌هاي عالي سازمان مديريت صنعتي درخصوص لزوم برگزاري اين دوره‌ها به خبرنگار ما گفت: با توجه به نقش كليدي بازار سرمايه در اقتصاد كشور، لزوم تربيت مديران و كارشناسان براي هدايت اين بخش از مهم‌ترين ضروريات است، به اين منظور سازمان مديريت صنعتي در راستاي ايفاي رسالت خود در زمينه توسعه مديريت و با درك شرايط حاكم بر بازار سرمايه، براي نخستين بار در كشور با همكاري شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار) اقدام به طراحي و برگزاري دوره MBA- بازار سرمايه كرده است.
دكتر رامين ناجي‌زاده درباره مختصات اين دوره اظهار كرد: ساختار و سرفصل‌هاي دوره MBA بازار سرمايه بر اساس سرفصل‌هاي آموزشي مصوب هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار به گونه اي طراحي شده كه پاسخگوي نيازهاي فزاينده بازار سرمايه در خصوص تربيت نيروي انساني متخصص، كارآمد و آشنا به مسائل روز بازار سرمايه باشد. همچنين مدارك دوره به تاييد شركت اطلاع رساني و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار) خواهد رسيد.
وي افزود: اين دوره مشتمل بر 56 واحد درسي بوده كه مشتمل بر 12 واحد دروس پيش نياز و 44 واحد دروس اصلي و تخصصي است.
يادآور مي‌شود از كل 56 واحد اين دوره، 4 واحد اختصاص به پايان نامه داشته و تدوين پايان نامه در اين دوره اجباري است.
ناجي‌زاده درخصوص ويژگي اين دوره گفت: نظر به اينكه مخاطبان اين دوره همه از فعالان بازار سرمايه هستند، سازمان مديريت صنعتي دوره را به گونه اي اجرا مي‌كند كه اين عزيزان در كنار فعاليت خود بتوانند به تحصيل نيز بپردازند، به اين منظور دوره در روزهاي پنج‌شنبه هر هفته (صبح و بعد از ظهر) اجرا شده و طول دوره برابر 2 سال و نيم است.
مدير دوره‌هاي عالي سازمان مديريت صنعتي درخصوص شهريه‌ اين دوره گفت: شهريه دوره برابر يكصد و پنجاه و هشت ميليون ريال است كه در طول 5/2 سال پرداخت مي‌شود. اين شهريه شامل هزينه كليه كتب و جزوات، پذيرايي در بين كلاس‌ها‌، عضويت در خانه مديران و حق‌ اشتراك مجله تدبير و ... است.
ناجي‌زاده درباره مدارك لازم براي حضور در اين دوره گفت: يكي از ويژگي‌هاي دوره‌هاي MBA در دنيا اين است كه داوطلبان با هر مدرك كارشناسي مي‌توانند متقاضي تحصيل در اين دوره‌ها شوند.
با توجه به اينكه اين دوره نيز ماهيت MBA دارد؛ بنابراين براي ورود به آن محدوديت نوع مدرك كارشناسي وجود ندارد؛ ولي داشتن حداقل سه سال سابقه كار مرتبط با  بازار پول و سرمايه (مطابق با مستندات ليست بيمه) ضروري است.
مدرك اعطايي اين دوره مورد تاييد سازمان مديريت صنعتي و شركت اطلاع رساني و خدمات بورس بوده و علاوه بر مدرك در سطح كارشناسي ارشد، به دانش آموختگان اين دوره با شرط داشتن معدل 15 گواهينامه‌هاي «اصول بازار سرمايه»، «كارشناسي عرضه و پذيرش»، و با شرط داشتن معدل 17 گواهينامه‌هاي «مديريت نهادهاي مالي» و «تحليل‌گري اوراق بهادار» نيز اعطا شود.



تاریخ انتشار : 4 تیر 1392, 00:47



» اخبار مرتبط:

  • اطلاعيه پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد مجازي براي کارکنان گمرك
  • خبر های ویژه سازمان سنجش
  • دوره آموزشي حكومت مهدوي ويژه فرهنگيان كهگيلويه وبويراحمدبرگزارمي شود
  • بورس ارز هفته آينده راه‌اندازي مي‌‌شود
  • مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد آزاد تمديد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟