مشروح اخبار


» مراقب کلاه‌برداری فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی در شیراز باشید



هشدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس هشدار داد: سود جویان در شیراز با فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی با قیمت نازل قصد کلاهبرداری دارند.اخیراً عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو در شیراز با سوء استفاده از اراضی واقع در انتهای...

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز؛  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس هشدار داد: سود جویان در شیراز با فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی با قیمت نازل قصد کلاهبرداری دارند.

قاضی احمد رحمانیان با اعلام این خبر گفت: اخیراً عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو در شیراز با سوء استفاده از اراضی واقع در انتهای کمربندی معالی آباد و جبل دراک تحت عنوان قطعات ۲۰۰ متری و عرضه آن به بهای نازل قصد کلاهبرداری دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس با بیان اینکه این اراضی با بهاء ۱۸ الی ۴۰ میلیون تومان به صورت سهام مشاعی و با اسناد رسمی به فروش می‌رساند، گفت: فروشندگان این قبیل اراضی با توجه به اینکه اراضی مذکور در مجاورت مناطق مسکونی قرار گرفته با دادن وعده‌های واهی تحت عنوان تغییر کاربری این اراضی در آینده نزدیک مردم و خریداران را به تغییر کاربری آن امیدوار می‌کنند.

وی افزود: اخیراً برخی از مردم بعنوان خریدار فریب بهاء ارزان و موقعیت زمین و اسناد رسمی این اراضی را خورده و مبادرت به خرید آن نموده اند که این باعث تشکیل پرونده های متعدد کلاهبرداری در دادسرای شیراز شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه فروشندگان این قبیل اراضی به لحاظ ممنوعیت هرگونه تبلیغات فروش از سوی جراید و مطبوعات استان به وسیله سایر روش‌های تبلیغی از جمله پیامک، نصب و پخش اطلاعیه در معابر عمومی مبادرت به تبلیغ فروش این اراضی کرده‌اند، تصریح کرد: فروشندگان این اراضی علی‌رغم اینکه با قولنامه عادی ۲۰۰ مترمربع زمین را به خریداران فروخته‌اند اما اسناد رسمی این اراضی را به میزان کمتر از ۲۰۰ متر مربع به صورت سهام مشاعی به خریداران منتقل کرده‌اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین خاطر نشان کرد: خریداران چون اطلاع دقیقی از میزان سهام مشاعی ندارند به صرف اینکه سند رسمی بصورت سهام مشاعی به آنان منتقل شده است فریب شگرد فروشندگان اراضی را می‌خورند. رحمانیان تأکید کرد: در این اراضی ه بلحاظ رعایت نشدن نصاب و ضابطه تفکیک شهری و همچنین نداشتن نقشه تفکیکی و کاربری مسکونی، هیچ‌گونه راه دسترسی و عبور جهت رسیدن به قطعه زمین موضوع معامله پیش بینی نشده است.

وی با تأکید مجدد بر این مطلب که این اراضی تحت هیچ شرایطی قابلیت تفکیک و تغییر کاربری به مسکونی و یا برای امر مسکن بر اساس ۲۰۰ متر مربع زمین خریداری ندارد به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از مغبون و یا مالباخته شدن از خرید این اراضی به امید مسکونی شدن و تغییر کاربری جداً امتناع کند و فریب تبلیغات دروغین و کذب فروشندگان را نخورند.

معاون دادگستری استان فارس در ادامه اظهار داشت: تاکنون یک نفر از فروشندگان اراضی شناسایی و دستگیر و پرونده آن در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز مطرح رسیدگی است.

قاضی رحمانیان یادآور شد: به موجب قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، هرگونه واگذاری و نقل و انتقال اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکتهای تعاونی مسکن اعم از شرکتهای تعاونی مسکن کارمندی و کارگری و تعاونیهای مسکن کارکنان نظامی و انتظامی برای امر مسکن در داخل محدوده قانونی شهرها، شهرک‌ها و شهرهای جدید موکول به اخذ گواهی مبنی بر نداشتن کاربری معارض و ضوابط ساخت و ساز متناسب نیاز و مصرف متقاضیان می‌باشد و متخلفین از مفاد قانون فوق تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا



تاریخ انتشار : 15 تیر 1392, 19:34



» اخبار مرتبط:

  • افسر پلیس، بزرگترین زمین خوار تهران
  • برای تملک اراضی حریم سد سرپری 30 میلیارد ریال اعتبار نیازاست
  • بزرگواری:همه جا می‌توانم زور بگویم
  • پیش‌بینی بازار مسکن در بهار ۹۲
  • مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟